FRIDAY!

Jippie, ännu en FREDAG är här! Ella har ätit varje timme inatt, jag blir smått galen men ska nu försöka somna om med henne. HOPPAS det fungerar. Vinkade av Elian här nyss. Han vet vad fredag är. Dagen innan helg. Tänk hur snabbt livet springer förbi. Jag tyckte nyss Elian var lika liten som Ella...

Barn är en gåva som man ska ta vara på. Är otroligt lycklig att få vakna alla fyra i sängen även om natten varit tuff. Familjen är det som betyder mest.

Oj nu kryper hon mot vagnen - hon vill gärna äta på däcken, BLÄ - gotta go!

HAPPY FREDAG♥

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du måste vara världens mysigaste mamma, jag förstår att din familj är lycklig tillsammans med dej!!



Trevlig helg! :)

2009-09-04 @ 07:34:19
Postat av: Nina

Ha en skön helg=)

2009-09-04 @ 07:48:42
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Anna

Det kan ju inte vara så att hon behöver äta varje timme? Hon kanske bara ät "snuttig" och vill vara nära? Synd att hon inte tar napp..prova igen ;) Så du får sova lite. Men det är ju bara en liiten period i livet det är så iof..man står ut, i know :)Ha en fin dag! Kraaam

2009-09-04 @ 07:55:34
Postat av: Anonym

Det kanske är dags att någon annan tar upp henne på natten. Mamma = mat. Men om tex pappa eller svärmor tar en natt, då du sover ut ngn annanstans i huset, kanske hon kan somna om själv. Testade det med våra barn när de iofs var 7-8 månader och det fungerade jättebra.

2009-09-04 @ 08:05:04
Postat av: Angel

hoppas ni får en fin dag

2009-09-04 @ 08:21:44
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: fröken K

Det är samma sak med min son. Han får inte äta hela tiden då, men vaknar nästan en gång i timmen. Du som är fyrabarnsmor kanske har något tips till mig. :)

2009-09-04 @ 08:47:10
URL: http://karaemil.blogspot.com
Postat av: Ida

längtar tills jag också får ha en egen liten familj!

2009-09-04 @ 09:19:56
URL: http://idasundelin.blogg.se/
Postat av: Ragnhild S.E

Kjære vakre deg. Riktig god fredag. Til trøst vil jeg si at min lille datter på 10mnd har også holdt på jevnt i natt... Jeg ser du får fine råd her på siden om at pappa skal ta barnet, at barnet skal skrike seg i gjennom tre netter blabla, men jeg klarer ikke være hard nok på det der. Tenker at barnet er såpass lite og tiden vi har nå får vi aldri igjen. Håper du har roen og stoler på deg selv. Hva som funker for andre, behøver ikke funke på deg. Du er en flott mamma som gir nærhet og varme til barna dine. Grunnsteinen i livet!



Klem

2009-09-04 @ 09:26:04
Postat av: En bit av oss / Stämningsfullt

Hej!

Hoppas du får lite sömn nu ist. Snart blir det säkert bättre :)

Så fint ni har gjort inför fotgraferingen av huset!

Ellas sänghimmel är ljuvlig! en sån vill jag ha till O.

Kram!

2009-09-04 @ 09:32:16
URL: http://enbitavoss.blogspot.com
Postat av: mikaela

mysigt det låter!

2009-09-04 @ 09:32:55
URL: http://blackvelvet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du funderat på välling? Eller kanske ge henne mer vanlig mat på dagen?

2009-09-04 @ 11:23:43
Postat av: Emma

Efter första veckan hemma själv som föräldraledig förstår jag varför man längtar till helgen :) Äntligen blir man två om det igen! Ha en härlig helg!

2009-09-04 @ 11:40:43
Postat av: Hilde

Jeg hadde en teori en gang om at jeg faktisk ikke hadde nok melk til min lille gutt. Han hadde en periode hvor han våknet rundt en gang i timen hver natt og skulle stadig spise. I tillegg er jo morsmelk veldig lett fordøyelig. Etter at vi gikk over til morskmelkerstatning på kvelden (og eventuelt i løpet av natten, av og til våknet han en gang i 4-5 tiden) sover han mye bedre. Eventuelt kan man jo pumpe melk og far kan gi på natten. Det roet også min lille gutt.



Hellers er det vel bare mer spising og mindre soving på dagen som kan hjelpe. Håper du får sovet ut litt i helga om ikke annet!

2009-09-04 @ 12:24:03
URL: http://mittlivinord.blogspot.com
Postat av: Anette

Jeg synes du er flink jeg. :)

Heller se an barnets behov enn hva som er "riktig".



Min lille jente på 6 måneder våkner også ofte om natten og vil ha mat, og det får hun.

Hun spiser veldig lite,bare noen skjeer grøt eller middag.

Men vet dere hva, det er ikke så farlig!

De kommer ikke til å kreve melk om natta resten av livet av den grunn. :)



Datteren min på 2 år fikk også melk om natta også lenge, men da hun var 10 mnd begynte hun å sove hele natten.



8-åringen min derimot trengte aldri mat om natta.



De er forskjellige alle sammen!

2009-09-04 @ 18:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0