GODMORGON!

gODmOrGoN!


Dagen hos oss startade kl 6 med SUPERPIGG dotter som somnade 18.30 igår! Sen vaknade Elian och efter morgonmys i vår säng med en galen Ella som kryper fram som en bulldozer som jag och Elian kallade henne så var även han vaken. Ella är expert på att göra människor som är nyvakna glada. Hon kommer krypande med tunga buffliga "steg" och skrattar högt då hon ser dig. Så tar hon sats och försöker pussa dig, gärna på munnen med öppen mun. Annars kan hon ta sikte på pannan eller ögat. Hennes GLÄDJEtjut då hon ser Elian är de absolut största. Kärlek är vad livet handlar om. Sömn eller ej!

 

Natten har varit bättre men E har tokhostat bredvid mig så nu har vi letat fram hostmedicin / hostesaft här (borde ha gjort det inatt men de små tog min uppmärksamhet) och han försöker somna på soffan. Stackars, han är verkligen utsliten. Jag med men inte sjuk som tur är.

 

MORGONPUSS♥

 

 

Ella beundrar de vackra blommor som jag fick igår av Elian!

 

Bestemor kom och åt middag med oss och sen gick hon ut och cyklade med Elian. TACK SNÄLLA! Då de kom in stod jag och diskade och jag såg bara blommorna och ett litet huvud sticka fram bakom hallväggen. Underbaraste skrutten!


Cykeln vi fått ifrån KulPåHjul.se är verkligen den bästa "leksak" vi har. Elian älskar den och han är gärna med på långa turer med denna då vi går med vagnen. Han flyger fram och det är många nyfikna föräldrar som undrar vart vi hittat den. Många andra barn cyklar ju med stödhjul och liksom flyger fram så föräldrarna måste springa bredvid och stoppa ( om de ej lärt sig bromsa). Med denna måste ju barnet "glida" fram och finna balansen och Elian har väldig god kontroll och kan bromsa och svänga. Bara ett litet tips. En perfekt present åt en liten tjej eller kille!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Cyklen är underbar! Balansen kommer så snabbt och sen när man byter till en större vanlig cykel slipper man stödhjulen!

2009-09-16 @ 09:50:36
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Kristine

Sykkelen ser utrolig bra ut! Vet du om dem sender til Norge og evt hva det koster? Forresten: Thumps up for din soveplan;-) Det går alltid bra til slutt;-)

2009-09-16 @ 11:45:31
Postat av: sara

finns även liknade springcyklar här i sverige,på biltema bla

2009-09-16 @ 12:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0