Today

Jag ska inte ljuga och säga att jag inte blir svettig då jag tar morgonen hos oss själv. ( Är man van att vara två så är det självklart något man uppskattar!) E är som bekant sjuk och ligger faktiskt rätt ut. Han blir typ aldrig sjuk men nu så. TUR jag är hemma! Imorse var det skönt att ha lång tid på oss men att hinna duscha och tvätta håret, klä på oss alla tre, frukost åt Elia, byta om på Ella efter gröt, blöjor, packa skötväska och komma ut genom dörren en viss tid är inte helt enkelt. MEN vi kom till dagis i tid innan 10 för att vara med på klubbing. De delas in i årsgrupper och idag var det hemligt vad som skulle ske ;-)


Här har vi dagens MAMA på väg ut i farten!

Alla skor förutom Converse och gummistövlar är nedpackade så det blir inte stora variationen just nu.

Tights och kofta h&m, tunika BYoung, amningslinne BOOB och nya halsbandet ifrån
AmandaEgilson.com I LOVE IT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har du för färger på dina pärlor på det andra halsbandet??

2009-09-16 @ 17:47:15
Postat av: Anonym

hur lyckas du ta det nedre kortet? jag tycker det är såå svårt o få till bra sånna kort!! tips?

2009-09-16 @ 17:48:06
Postat av: Anonym

Det är väl inte svininfluensan han råkat fånga?? Hoppas inte det!

2009-09-16 @ 17:57:15
Postat av: Josefine

Vit pärla!



Jag bara fotar uppifrån =)



KRAM

2009-09-16 @ 18:02:19
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: elin

Hej vad fina kläder. Vad har era

barn frö kläder då? stackars e om är sjuk han för krya på sig ha en fin kväll. Kram Elin

2009-09-16 @ 18:10:39
Postat av: Anna-Viktoria

Du ser verkligen alltid lika fräsch ut! Blir alltid så himla inspirerad när jag kommer in till dig - om en mama med två små barn kan vara fab så kan jag oxå - lathet till trots ^^

2009-09-16 @ 18:10:43
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Teresa, ung ensamstående tvåbarnsmamma

Önskar er en skön kväll och hoppas att E kryar på sig så du får lite avlastning :-)

2009-09-16 @ 18:14:55
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Caroline (lillasyster)

Jossis!

Du är så himla fin!

Jag kommer verkligen att sakna dig nu! Vi ses i februari då Charlotte kommer hem!



Min blogg är klar så du kan kika in och titta på vad jag gör nere i munchen! :D



Love u!

Puss puss puss

2009-09-16 @ 18:18:01
URL: http://preppgirl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du inser säkert att du är privilegierad jämfört med många andra småbarnsmammor. Du har barnomsorg till ett barn trots att du är hemma och du har många som ställer upp runt omkring dig. Du har dessutom råd och möjlighet att luncha ute när du vill tillsammans med vänner. Provocerande att beklaga sig över att vid enstaka tillfällen tvingas sköta morgonbestyren själv. Vad är det som är så jobbigt?

2009-09-16 @ 18:19:26
Postat av: Josefine

TACK!



Ps. Klagar jag INTE är det en rosa värld och skriver jag hur jag har det är det fel att klaga....oj oj!



Jag är MYCKET lyckligt lottad med en närvarande man vilket är otroligt viktigt för mig men inte minst för BARNEN!



Vi betalar dagis och jag har råd att luncha. Elian leker och lär sig massa skoj och jag får mat i mig om jag är på farten...



Man får svettas ändå ;-) Vi hade dessutom en riktigt SKÖN morgon med massa skratt och kramar men idag då jag kikade på den här bilden kom jag ihåg min svettiga feeling och skrev om den.



Om jag skulle tänka på hur andra har det varje gång jag bloggade skulle jag inte kunna skriva något. Vi är ALLA olika, lever olika liv och har olika förutsättningar, har tagit olika val.



THAT´S life!



KRAM ifrån en som blir smått stressad över att passa tider med två små. Säkert för att jag inte har vanan inne då vi är TVÅ som har barnen tillsammans! Så är det för mig och det är vad jag delar med er. VÅR vardag och mina känslor / tankar.

2009-09-16 @ 18:46:31
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

jag menade vad du har för färg på de två pärlorna på ditt andra amanda egilson halsband??

2009-09-16 @ 18:50:14
Postat av: Josefine

På alla andra halsband har jag vit pärla! Även på armbandet.

2009-09-16 @ 19:05:38
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: elin

Hej vad har dinna barn för kläder

2009-09-16 @ 19:07:23
Postat av: Anonym

Passa tider? Än så länge är du mammaledig. Och varför duscha och tävätta håret på morgonen om du nu var ensam med barnen? Det blir inte jobbigare än vad man gör det till. En vacker dag har du 2 barn som ska iväg till dagis samtidigt som du har en tid på jobbet oxå att hinna till. Jösses.

2009-09-16 @ 19:12:05
Postat av: Anonym

hm,ok,men har du inte en vit o en rosa pärla? det hänger ju 2st pärlor på halsbandet,så vill minnas att du hade en vit o en rosa? kan du ta kort på ditt i närbild o visa så blir jag så glad! står både elian o ellas namn på det?

2009-09-16 @ 19:20:49
Postat av: karin

oh my,jag tycker nog med det e lite lyxproblem,själv ska två barn lämnas,en i skolan en på dagis en bra biti från varandra,sen direkt iväg till jobbet....på cykel,o jag börjar kl8.00

2009-09-16 @ 19:28:46
Postat av: Josefine

ska kika efter halsbandet men mycket är i kartonger här nu hos oss tyvärr!



jag är som sagt Mammaledig och sover noll om natten. Att tvätta skitigt hår är viktigt för mig. Att duscha på morgonen är ett must för att vakna och då dagen startade 6 behövdes det absolut samt att tiden fanns. Det är mest en fråga om logistik när ting kan göras och skulle jag behöva vara på dagis 7.45 med båda två och på jobb kl 8 skulle jag ha fixat det. Men som tur är får jag njuta bebistiden HEMMA och slipper jobba...for now!



Som ovan:jag skrev om hur JAG har det. Vet att många har det annorlunda. Ska jag droppa att skriva då? Hur tänker ni egentligen?



KRAM!

2009-09-16 @ 20:00:00
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Du är för kul! Läste om dig i Solo och där står det att du skakar av dig "elaka" kommentarer. Ok. ;-)



Men för att svar på din fråga ovan, inte ska du sluta skriva om detta. Men även du måste förstå att andra har det olika. Du kanske gör det för svårt för dig själv. Två barn behöver inte vara svårt på morgonen. Jag går upp 6 VARJE dag och duschar, duschar två barn, frulle och allt det där. En börjar 8 i skolan, en börjar 8.15 en bit bort och jag börjar 8.30 en bra bit bort. Men man hinner om man planerar. Det går.

Sen förstår jag att det är helvete när man inte får sova, men du vet varför det är så, så det behöver vi ju inte gå in på. Och ni SKA ju ändra på det, icke sant?

Ett tips till dig är; gå inte på alla dessa "lätta" kommentarer. Du går igång på dem på alla cylindrar. Visst ska du "försvara dig" och förklara dig, men det blir liksom alltid samma ton; allt är som du vill, du gör som du vill och ingen annan förstår. Jag tror inte att du vill uppfattas så. Eller? Nä...



Ha en fortsatt trevlig kväll, och bli inte "arg nu, ingen kritik, möjligtvis konstruktiv då. Om jag själv får tycka...

Hepp!

2009-09-16 @ 20:32:45
Postat av: Josefine

såg ej på detta som elaka kommentarer utan ville bemöta dem! Jag vet att jag klarar det jag vill ;-) Sen är inte alltid min blogg hela sanningen. Snarare aldrig!

2009-09-16 @ 20:43:01
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

Nu undrar jag som läsare såklart vad du menar med 'min blogg är inte hela sanningen,snarare aldrig'??? är det ej sant det du skriver??

2009-09-16 @ 20:45:35
Postat av: Josefine

det är en liten bit av verkligheten men absolut inte hela! dvs jag skriver ett inlägg men berättar ju inte allt om allt.



jag ljuger inte om du menar så?

2009-09-16 @ 20:47:25
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

Nu kan jag faktiskt inte tycka att ovanstående kan tillhöra kategorin elaka kommentarer......eller?

2009-09-16 @ 20:48:05
Postat av: Johanna

Mkt tråkigt att du skriver att din blogg nästan aldrig är hela sanningen. Jag förstår att mkt uteblir, men att skriva så... där försvann en stol del respekt. Sorry!

2009-09-16 @ 20:53:48
Postat av: Anonym

Om man skriver snarare aldrig sanning,då är det väl påhittat det du skriver,eller kan du förklara bättre? känns lite besviket nu måste jag säga..

2009-09-16 @ 21:09:58
Postat av: JOsefine

Jag kanske borde ha formulerat mig så här:

Det är en liten bit av vårt liv, men väldigt sällan återgivet in i minsta detalj =) Det är så jag menar. Jag kan skriva en ting men det skedde femtio. Men så är det ju i bloggvärlden. Vem vill dela med sig ALLT?



Det är ju i princip att skriva att det aldrig är HELA sanningen för så är det ju. Min blogg är min blogg och mitt liv mitt liv. Skillnaden däremellan är ju självklart av naturliga orsaker stor!

2009-09-16 @ 21:12:23
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anonym

Hoppas han inte har svininfluensan och smittar barnen

2009-09-16 @ 21:37:44
Postat av: Johanna

Hej Josefine!



Jag har läst din blogg nu i lite över ett år och tycker det är otroligt att du faktiskt delar med dig av så MYCKET, och det tycker jag är starkt gjort! Alltid kul att kika in här och titta vad ni har haft för er. Ni har också jättesöta barn som man bara vill käka upp ;)



Ha en mysig kväll!



Kram Johanna

2009-09-16 @ 21:59:18
Postat av: Linda

Jag tycker det känns bra att höra om svettiga morgnar, för ibland kan man faktiskt undra hur allt kan vara så perfekt och glatt och att allt går bara man har rätt inställning, ibland kanske det finns rätta förutsättningar också för att det ska gå den vägen man vill. Jag har slutat jämföra mig med andra för det höll på att ta knäcken på mig att jag inte hann med mig själv, två barn och omvärlden.Det fanns en del tydliga skillnader mellan mig och dem jag jämförde mig med;en mindre närvarande man p g a yrkesval och arbetsgivare. Å ena sidan är det trevligt med positiva människor men det kan också kännas jobbigt att få en glamouriserad vardag presenterad. T ex hade jag en väninna som skrev blogg och berättade hur fantastiskt duktig hon var och hur mycket hon hann med, där fanns dock en kuvad hemmapappa till tjänst dygnet om som aldrig nämndes.

2009-09-16 @ 22:47:22
Postat av: Filippa - blivande mamma

Du är alltid lika fin! Kram

2009-09-17 @ 21:35:00
URL: http://fillies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0