Ekeberg

Idag efter morgonens gröt och andra rutiner så packade vi ihop oss i bilen och körde till Ekeberg. Elian hoppade på sin kära cykel och jag prommade med vagnen! Ella sov tills vi satte oss och åt vår matpakke vid en lekpark där dagisbarn lekte. Hon var väldigt nyfiken och kikade på dem medans jag och Elian filosoferade. Det var kalla vindar idag och jag ska nog börja ha med dress åt fröken i vagnen nu om hon ska tas upp ur sköna påsen!


Elian och jag inser att hela "djurparken" förutom hästarna var ett byggområde = no animals.
MEN Elian blev överlycklig då det var tio grävmaskiner som arbetade för fullt i jorden istället ;-)


Hmmm vart ska jag köra nu? Rymma ifrån Mamma? Ge henne en hjärtattack light?


Här har älskade Caroline precis kommit med trikken och gett Elian sina treårspresenter!
Elian sa direkt: "Jag vill hem och öppna dem"



Det började tokregna precis då Ella blev hungrig, Elian trött och ja timingen var inte den bästa men allt går!
Elian softar i vagnen, Ella i selen och jag försöker skydda henne mot regnet.



Min söta fina "Lillasyster". Hon fick ta cykeln och jag är glad jag slapp bära den som sist då jag gick tur och samma sak skedde,dock slapp jag regnet den gången ;-)


Ps. Jag får ibland frågor och mail ang syskonvagn. Vi hade en OTH Urban Jungle svart tvillingvagn med bag första tiden och det var SÅ värt det! Den var underbar att köra men såldes då vi kände att vi klarade oss med vagn + ståbräda. Nu går Elian och blir han supertrött ( vilket sällan sker) tar jag Ella i selen och Elian i vagnen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0