VILDE SOFIE:

En MAGISK dag igår! Vi är så glada att vi fick vara med på denna fina dagen och jag var en STOLT Gudmor som fick bära fröken fram, hålla under ceremonin och sen somnade hon sött i min famn. Elian ville gärna fram till Mamma men det gick fint och på slutet gick jag bak till honom och ammade Ella lite innan hon somnade och Elian och E ritade lite bak i kyrkan där de har ett litet lekbord. Vår morgon var hektisk med städning och fix men att komma in i kyrkan var så skönt.

 

Här ska Gudfar (PAs bror) ta av luen. Det är en tradition i Norge att barnen har lue/mössa. Vilde hade på sig en underbar hemmagjord ullklänning och tillhörande mössa.

Ovanstående bilder fotograferade av Ann Torill.

Nedanstående fotograferade av mig.

VACKRASTE Vilde Sofie sover tryggt i Mammas famn♥

Ashis fina ullkjole med blonder / spets kommer ifrån Tulip og Tatamo.

 

Elian högg in på asken han fick innehållandes nonstop då vi kom hem till familjen efter dopet. MMMM.

Han hade igår på sig byxor Nova Star, skjorta och skinnjacka MeMini och koftan är min brors gamla hemstickad (förmodligen av vår Mormor).

Pappan lekte med barnen på Henriks rum. Ellas kjole / klänning hittar ni på Cubus och finns även i rosa. Jag gillar kortare (praktiska!) sköna vardagsklänningar som även passar på fest.

Vissa äter mindre sansat än andra ;-) Bröd är KUL för då får man äta själv...!


Ett vaket dåpsbarn i hemvirkad klänning och tossar. FINT!

 

MÅNGA fina och GODA tårtor serverades ( jo jag smakade på ALLA! )
Detta är Ashis cheesecake med pynt ifrån Praktfull.

Om ni vill se fler bilder så har Ashi många! Min kamera var utlånad med Ashis minneskort i men jag hann knipsa lite bilder här och var. Sen har jag fått dem på mail, tack snälla!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken fin Guddotter du har!

Härligt att ni fick en fin dag.

Det är verkligen en ära att få bli Gudmor!

Ha en bra måndag!

2009-09-28 @ 09:24:38
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Oj vilket mysigt barndop ni har haft. Måste fråga dig var din blus kommer ifrån? Riktigt snygg



Ha en bra måndag

2009-09-28 @ 09:33:17
Postat av: Josefine

TACK!



KappAhl!

2009-09-28 @ 09:37:01
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Lotta - mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Vilken liten prinsessa Ashi har! Så söt! Din lilla prinsessa är inte så lite söt hon heller. Roligt att ni har jämngamla barn av samma sort så att säga. Superfina bilder.

2009-09-28 @ 09:46:37
Postat av: Rövarmamman

Vilken vacker tårta:) o vad fin dotter Ashi har:) så fina bilder!!

2009-09-28 @ 10:16:54
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Line

Takk for et hyggelig selskap i går - gøy å "endelig" få hilse på Ella og Elian(igjen - men da var han ikke 1 år engang)som jeg har hørt (og lest så masse om)

2009-09-28 @ 10:49:46
URL: http://linlaa.wordpress.com
Postat av: Ida

vilken underbar kofta Elian hade på sig! ^^

2009-09-28 @ 12:14:13
URL: http://idasundelin.blogg.se/
Postat av: B.A

Vilken söt liten tjej som döptes. KRAAM B.A

2009-09-28 @ 17:33:41
Postat av: hannie

herre gud, Josefine... va du e vacker!

Som en filmstjärna i kyrkan.

Hon kommer få fina kort på dopet när du e med! =)

2009-09-29 @ 22:25:04
URL: http://lillababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0