Barnvagnsfråga!

Ni som kanske är mer insatta i syskonvagnar än mig? En begagnad OTH syskonvagn ifrån 2006, är det ett bra val? De är ju dyra och man måste köpa till bagen oavsett. Är det en sämre modell än de nyaste? Jag blir så tacksam för er hjälp. Jag har uppfattningen att denna syskonvagn är den mest smidiga vilket jag insåg betydelsen av väldigt tidigt i graviditeten då jag och Ashi kikade på nätet efter syskonvagnar. Vi såg att skillnaden i storlek är STOR och att priset kan få vara lite högre om man får en bra, snygg och smidig vagn.

Är det något som är bättre på dagens 2008/2009modeller som inte 2006 har?

Nu sitter vi uppe och jag bloggar på golvet samtidigt som Elian röjer omkring med alla bilar.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hejsan, jag tycker 2006 års modell är precis lika bra, klart att de nyaste har fler funktioner men så viktiga tycker jag nog inte att dom är, köp du begagnat det e mkt billigare och bra val tycker jag iaf :)Vi valde en begagnad syskonvagn till våra barn (det e 22 mån mellan)och är super nöjda med den.. Det e viktigt att den är smidig tycker jag och att barnen kan ha kul med varandra när man använder den,Stort lycka till nu med vagn valet, vilket du än väljer blir bra, kram på dig

2008-12-30 @ 08:29:26
Postat av: Josefine

Kicki: ja vilka funktioner är det som saknas då? Svårt att läsa sig till då det är en djungel =) Är sufletten bra? Tänkte köpa en nyare liggdel då de verkar bättre! TACK för att du tog dig tid att svara! Håller med, begagnat känns bäst. Skillnad om man ska få tvillingar och bara behöver en vagn!



Kram

2008-12-30 @ 08:43:25
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: mamma till twins

jag själv tycker att det är stor,men kan gott rekomendera babytravell twins ifrån BRIO istället.har själv den och den är så bra är verkligen nöjd med den.så kika på den du.jag köpte min på babyland.(kan ä även maila dig bild så du kan se hur den ser ut)



Ha en bra dag !

2008-12-30 @ 08:47:34
Postat av: Cissi

Åh vilken mysig blogg!

2008-12-30 @ 08:47:35
URL: http://cissislife.blogspot.com
Postat av: Sweetie

JAg hade babytravel syskonjogger! Va helt frälst i den! En rejäl vagn som ändå är lätt och smidig.. man kommer in överallt med den även om den är bredare än en vanlig vagn.. Kan bara rekomendera den!!

Lycka till!

2008-12-30 @ 09:00:39
Postat av: Moi

Babytravel syskonvagn skulle jag rekommendera; bra pris, lätt att vika ihop och kommer in genom alla dörrar. Jag har 14 månader mellan mina barn och denna vagn har varit underbar.

2008-12-30 @ 09:19:06
Postat av: Josefine

TACK! Tar gärna emot mer info ifrån er som vet lite mer om skillnader på de nyaste vs de ifrån 2006!

2008-12-30 @ 09:34:50
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: MIA

Jag älskar min OTH vagn, men det är en singel för min äldsta har blivit lite för stor.

Några några kompisar till mig har Phil&Ted vagn till sina små, och är jätte nöjda. Har du kollat på dom? Fast då är ju barnen inte bredvid varandra (ifall du ville det).. men den tar lite plats iaf = )

2008-12-30 @ 09:52:54
URL: http://mittlovelylife.blogg.se/
Postat av: Mela, tvåbarnsmamma!

Hejsan! Vi har en Phil&Ted om du vet vilken det är?! Där det ena barnet sitter bakom det andra. Jag är nöjd men visst, det finns både fördelar och nackdelar. När M var nyfödd gillade jag inte alls vagnen. Barnen är ju så små och det var jättesvårt att få in och ur henne i vagnen + att det kändes konstigt att inte kunna se henne på samma sätt! Men när hon kunde börja sitta själv uppskattade jag vagnen mycket mer. Den är jättelätt att köra omkring med på stan t ex ;) Min svägerska och hennes man köpte en Urban Jungle som vi fick testa, både att promenera och sen gå på stan. På promenaden gick det väldigt bra men på stan var det en ren plåga. Med P&T kommer man fram överallt, precis som med en enkelvagn medans med UJ..kom man ingenstans! Sist och slutligen skulle jag ändå välja en P&T igen, jag tycker dess smidighet är en klar fördel jäntemot dubbelvagnarna. P&T vagnen kan man även ha som enkelvagn, man tar bara bort sitsen där bak. Så nu när storasyster är bortrest så tar vi bort den delen och, voilá, vi har en enkelvagn :) Dom har även kommit ut med en ny sorts P&T som är bra mycket snyggare än den vi har, Phil&Ted Vibe heter den. Dom har säkert förbättrat en del på vagnen också! Hoppas du hittar vagnen med stort V och att ni blir nöjda :) Kram (förresten första gången jag är in hit, och jag kommer gärna tillbaka)

2008-12-30 @ 10:24:52
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: Lina

ett tips till dig som också har en bugga - first wheels twin elite. det är en "bugabookopia" fast i syskonutförande. fördelen är att du kan ha lilltjejen vänd mot dig när hon börjat sitta upp, i UJ måste du ha båda barnen vända från dig. annars verkar UJ vara en TOPPEN-vagn också, lättkörd och fin.



twin/" rel="nofollow">http://www.firstwheels.nl/sv/citytwin/



kram!

2008-12-30 @ 10:30:38
Postat av: matilda

Vi köpte först en Babytravel syskonvagn, den gillade vi INTE! Den är tung,stor och klumpig.. Kan däremot verkligen rekomendera UJ syskonvagn !!



2008-12-30 @ 11:26:11
URL: http://tildam.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hej! Kan instämmer med de som lovordar Baby Travel jogger, har en till min lille kille och väntar nu syskon så det blir 18 mån emellan och tittar på beg syskon Baby Travle. Har sett flera runt 3000:- vilket är verkligt prisvärt och man kan använda en liggdel och en sittdel + att den tar jätteliten plats ihopfälld. Rekommenderas!

2008-12-30 @ 11:49:35
Postat av: liv

Hei!



Vi har kjøpt en oth søskenvogn da vi venter tvillinger, den virker veldig lett, har ikke testet den med barn i . Vi kjøpte den ny på barnashus 2007 modell for 5000 kr også er det lett å få tak i brukt bag på finn.no



Mvh Liv

2008-12-30 @ 11:57:54
Postat av: Ida

Hej!

Min son som nu är 20mån ska få en lillasyster planerad till den 8 februari. Vi har köpt en begagnad OTH som står här hemma och väntar. Den är importerad från USA i våras. Modell 2008. Inklusive två dynor, liggdel, pump, och regnskydd betalde vi 6000kr. Och det var vi nöjda med. Den var använd ca 10ggr bara. Den luktade till och med nytt. Från och med 2007 så kom de nya liggdelarna tror jag. De är med tryckknappar istället för dragkedja, och har en liten kant på footsacken.



Har läst din blogg sen i höstas. Har nästan blivit lite beroende. Lycka till med vagnletandet!!



Kram Ida

2008-12-30 @ 12:45:45
Postat av: Ida

Hej!

Min son som nu är 20mån ska få en lillasyster planerad till den 8 februari. Vi har köpt en begagnad OTH som står här hemma och väntar. Den är importerad från USA i våras. Modell 2008. Inklusive två dynor, liggdel, pump, och regnskydd betalde vi 6000kr. Och det var vi nöjda med. Den var använd ca 10ggr bara. Den luktade till och med nytt. Från och med 2007 så kom de nya liggdelarna tror jag. De är med tryckknappar istället för dragkedja, och har en liten kant på footsacken.



Har läst din blogg sen i höstas. Har nästan blivit lite beroende. Lycka till med vagnletandet!!



Kram Ida

2008-12-30 @ 12:46:00
Postat av: Ida

Hej!

Min son som nu är 20mån ska få en lillasyster planerad till den 8 februari. Vi har köpt en begagnad OTH som står här hemma och väntar. Den är importerad från USA i våras. Modell 2008. Inklusive två dynor, liggdel, pump, och regnskydd betalde vi 6000kr. Och det var vi nöjda med. Den var använd ca 10ggr bara. Den luktade till och med nytt. Från och med 2007 så kom de nya liggdelarna tror jag. De är med tryckknappar istället för dragkedja, och har en liten kant på footsacken.



Har läst din blogg sen i höstas. Har nästan blivit lite beroende. Lycka till med vagnletandet!!



Kram Ida

2008-12-30 @ 12:47:19
Postat av: Sara

Hej! Kan instämmer med de som lovordar Baby Travel jogger, har en till min lille kille och väntar nu syskon så det blir 18 mån emellan och tittar på beg syskon Baby Travle. Har sett flera runt 3000:- vilket är verkligt prisvärt och man kan använda en liggdel och en sittdel + att den tar jätteliten plats ihopfälld. Rekommenderas!

2008-12-30 @ 12:53:31
Postat av: Lily

Hei hei :)



Da vi tittet rundt på søskenvogner fant vi ut at easywalker duowalker så ut til å være den beste for oss :)

Den er veldig lik oth sin søskenvogn, bare at den har større bag til babyen,separate kalesjer (noe som er et must synes jeg), litt lettere ble vi fortalt og den er billigere.

Tror ikke forskjellen på de nye oth modellene er så stor, da vi hørte fikk vi beskjed om at de ville få ny logo og litt annet smått, men ikke noe av betydning :)

Nå må jeg si at vi endte opp med å droppe hele søskenvognen da (har en på 8 uker og en på 2 år og 8 mnd) fant rett og slett ut at vi ikke kom til å trenge det likevel så jeg har ingen erfaring med noen av vognene annet enn testing i butikken og sammenligning.



Må også si at du har en utrolig hyggelig blogg :)har tittet innom i over et år nå men dette er første gang jeg legger igjen komentar.

Litt morsomt å følge med på dere siden jentene mine ikke er så mye eldre enn dine barn også bor vi også i nærheten av Oslo :)



Ha en nydelig dag videre og lykke til i vognjungelen!

2008-12-30 @ 12:59:24
Postat av: mamman

Mina barn är 16 mån emellan. Jag hr haft en Easy walker och är nöjd. Lite jobbigt med dragkedjor när man fäller sitsen men mkt bättre sitsar och liggdel än UJ'n. Hade en sån enkelvagn och den var bra. Dock har det varit SUPERSVÅRT att få hjälp med reparationer till den. Vet inte hur det är i Norge men jag skulle INTE köpa en begagnad eller en importerad UJ en gång till. First wheels twin elite såg ju bra ut om man inte går mkt i oländigare terräng. PT verkar smidig men är det inte trist för barnet bakom att bara se ryggen på den andra. Känns också som de ligger i avgashöjd?

2008-12-30 @ 13:44:37
Postat av: Malin

jag ska nog kolla på en phil&ted när det blir dags ;-)

de verkar smidiga tycker jag

kram

2008-12-30 @ 13:52:17
URL: http://barnlycka.blogg.se/
Postat av: LillTuvan

Vi har en Babytravel syskonjogger till våra barn.

Jag är lite missnöjd på att suffletterna är för "korta" när barnen sitter framåt, det regnar in lätt (men det löser vi genom att hänga för en filt innanför regnskyddet så det blir en mysig koja) och det är svårt att skydda barnen från solen, det tycker jag att du ska kolla om det är någon skillnad på OTH:s modeller. I övrigt är vi väldigt nöjda med vår vagn och har använt den varje dag i över ett års tid utan några problem.



Tänk bara på att ha mycket luft i däcken så blir det mycket lättare att köra, jag kör just nu runt med dåligt pumpade däck i snö med barn på 1,5 år och 3,5 år, dvs fullastad vagn från Ica = mycket vältränad mamma!!! ;-)



Det är bra att du tar det lugnt och försöker vila mycket, och du är så smal så du behöver verkligen inte oroa dig för vikten (du skrev nyligen om det), bebistiden är en så liten del av livet så strunta i vikthetsen (jag vet precis hur du känner) och fortsätt njut av livet och din underbara familj. Och tänk på att alla förändringar på din kropp är små minnen av dina underbara barn!



Ha en bra dag!

2008-12-30 @ 13:55:20
Postat av: Antonette

Hei!



Vi var ute på barnevognjakt i går, er også interesserte i en urban jungle søskenvogn. De hadde utstilt både den nye og den gamle modellen. Den største forskjellen vi kunne se var at ryggen kunne legges flatere ned i sportsdelen på den nye. Dessuten har den regulerbart håndtak, noe som er viktig for oss som er 173cm og 196cm høye. Den gamle modellen ble for lav for oss begge, spesielt når babyen er ute og jeg er tilbake i høye hæler. ;o)



Vi har derfor bestemt oss for å bestille den nye, men vi må nok vente litt på grunn av produksjonsproblemer med kalesjen på sportsvogna. Mannen min kontaktet leverandøren i Nederland og fikk høre at stoffet på kalesjen var for kort, derfor datt den lett tilbake. Produsenten ser på en løsning, men det kunne ta ei uke til en måned. Vi skal likevel vente på den nye, i sjokoladebrun.



Hadde vi vært lavere hadde vi nok valgt den eldre modellen på tilbud.



www.babyjungle.nl finnes det en oversikt over endringene. Lykke til med valget!

2008-12-30 @ 15:27:37
Postat av: Maria Östberg

Jag har en babytravel syskonjogger och är supernöjd. Har iof. inte provat OTH och har inget att jämnföra med, men vagnen tar liten mindre än en enkel emmaljunga plats i bilen, lätt att fälla ihop och smidig att köra. Går in överallt och är ca 74 cm bred. Kan maila dig bilder om du vill se. Kram

2008-12-30 @ 15:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0