GRAVID:

Angående mitt inlägg där jag skrev om Philadelphia igår så frågade jag damen om det var cream cheese eller Philadelphia. Oavsett jag åt en god räkbaguette men det är bara lite typiskt en gravid kvinnas vardag ;-) På ett ställe fick jag absolut inte beställa in pastöriserad manchego, på ett annat ifrågasätts riskerna och vänner och nära frågar ofta lite suckande hur farligt kan det vara egentligen? Det är ganska jobbigt att behöva försvara sig tycker jag. För mig är det självklart att göra allt som går för att skydda det som växer i min mage. Skulle något gå fel vill jag inte behöva klandra mig själv för att jag tog lätt på rekommendationerna som faktiskt finns... Det blir kul då vänner som skeptiskt undrar om ett glas vin inte är okej eftersom det är det i Franktike och om en ostbit kan vara så farlig själva blir gravida och får den där oron på köpet... För det får man!

Nu ska jag köra hem till vårt tillfälliga hem och försöka vila lite. Snön faller ute men den är väldigt blaskig. Jag längtar till helgen då vi förhoppningsvis kan mysa hemma i vårt hem med juleljus och mysig musik. Jag känner att det är extra viktigt vad jag gör på dagarna nu då jag liksom inte gör någonting. Vill hålla fokus på det positiva, mysiga och glada. Lite deppiga tjockmoments har vi nog alla men jag är ju GRAVID och är såå lycklig över det. Vill bara möta fröken därinne typ NU ;-) Jag ska bädda med nya åkpåsen då vi kommer hem så ni får se, den är härligt rosa. Tänk om vi får en pojke, vilken chock han kommer få av allt det söta jag köpt.

HAPPY TISDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0