Hej nyårsafton!

Nu äter vi lite frukost här. Det blev en oväntat sen kväll igår då vi åkte in på Rikshospitalet ( förlossningen). Jag fick helt plötsligt flimmer framför ögonen och kunde inte fokusera, det snurrade i hela mitt synfält. Då det inte gick bort ringde E in och de bad oss komma för att kontrollera så det ej är havandeskapsförgiftning / svangerskapsförgiftning... Världens bästa Håvard ställde upp och fick sitta hos oss till nästan kl 2 för att alla prover skulle tas. Imorse ringde jag in och fick bekräftat att blodproven såg bra ut så vi behöver inte oroa oss men hålla koll på om jag får några konstiga symptom igen.

Så idag ska jag försöka VILA. Undrar verkligen varför min syn "försvann" igår, läskigt. Bebis mådde väldigt bra i magen iallafall vilket glädjer oss massor.


Kommentarer
Postat av: C

Vad läskigt :(

Tur att du tittade upp det, skulle också blivit jätterädd. Tur att det inte var något farligt!

Gott Nytt År på dig m familj!

Kram

2008-12-31 @ 10:20:07
URL: http://ciccie.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Usch vad otäckt! Skönt att det inte var någon fara med dig eller barnet. Ha en skön dag med mkt vila nu.



GOTT NYTT ÅR! Kram/J

2008-12-31 @ 10:26:06
Postat av: dina

Men, huff! Så ekkelt!! skjønner godt at du ble redd!

Kanskje kroppen som sier fra at du må ta det enda mer med ro og lade den opp litt??



VELDIG skjønt at alt var bra med både deg og bebis.

Ha en fin dag - og ønsker dere et godt år! Tenk, så fint 2009 kommer til å bli for dere:) KLEM

2008-12-31 @ 10:26:10
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: Åsa

Fy vad otäckt. Hoppas du mår bra nu.

Vill önska Gott nytt år!!

kram Åsa

2008-12-31 @ 10:30:52
Postat av: lina

Vad läskigt, men tur att allt var bra!

Hoppas att ni får en mysig och rolig nyårsafton.



Gott nytt år! Kram

2008-12-31 @ 10:36:24
Postat av: Veronica

Vilka grejer man kan vara med om när man är gravid! Just detta med synen var även min mamma med om när hon var gravid med mig. Otäckt som sagt, men allt gick bra :) Det som är så skönt idag, är ju att vården har blivit så mycket bättre på att kolla upp allting! Hoppas du mår bättre och jag vill passa på att tacka för en jätte-trevlig blogg! Är relativt ny i "blogg-världen" och har bl.a. din/er blogg som favorit! :)



Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 10:36:46
Postat av: Randy - randys.blogg.se

Åh vad läskigt, tur att det inte var något allvarligt. När väntas bebisen komma? Gott nytt år på dig!

2008-12-31 @ 10:44:41
URL: http://randys.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men jisses... otäckt! Det hade inget att göra med att du inte ätit eller så under dagen? Nä, fy vad obehagligt! Eller kanske migrän av ngt slag?

2008-12-31 @ 10:46:31
Postat av: Karolina

Usch vad otrevligt!! Hoppas det bara var något tillfälligt och det var ju bra att er lilla bebis mår fint i alla fall. Jag skulle ha blivit så rädd så rädd om det skulle ha hänt mig, du blev säkert också ordentligt uppskrämd. Men hoppas ni får ett fint årsskifte idag/imorgon och att du inte behöver besväras av synstörningar eller annat obehagligt mer!

2008-12-31 @ 10:58:06
Postat av: Mirva

Gott Nytt År 2009!

2008-12-31 @ 11:15:53
Postat av: jessica

Samma sak var jag med om då jag väntade vårt andra lilla barn, det var som du skrev "läskigt". Jag pratade med min barnmorska om det och hon sa att det kunde bero på att blodtrycket for lite "upp och ner" och att jag skulle ta det lugn och vila (lättare sagt än gjort).

Hoppas du mår bra och ha ett GOTT NYTT ÅR!

2008-12-31 @ 11:25:29
Postat av: Emma

Det var ett migrän anfall du fick det är jag säker på. Det fick jag när jag var gravid båda gångerna, specielt när jag stressade och slarvade med järntabletterna.

2008-12-31 @ 11:29:52
Postat av: Engla

Men kära någon, vad hemskt! Skönt att det var bra med bebis :-) Vila nu kära du. Och ett Riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och din fina familj!

2008-12-31 @ 11:42:07
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: mammabecka

Gud vad läskigt! Usch! Hoppas att allt är bra nu, så att ni kan njuta av nyårsaftonen! Stora kramar!! :)

2008-12-31 @ 11:59:51
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Nej usch, det låter riktigt skummelt! Stackars... Skönt det inte var ngt iaf på proven!?.. Men ta hand om dig och slappa ordentligt nu! Gott Nytt År till er! Kramar

2008-12-31 @ 12:02:31
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj va läskigt, bra att ni kollade upp det ordentligt!

Jag får flimmer framför ögonen ca en gång per år (inte mer iallafall), det börjar med att när jag tittar framåt så flimmrar det på ena sidan och jag ser inget där. Sen flimrar det på det jag tittar på, så jag försöker lägga mig och blunda (om jag kan...) och det går då över i en huvudvärk istället som inte försvinner förrän jag sover på natten. Vet inte vad det är! Någon har sagt "ögonmigrän", och min mamma har också så ibland men SÄLLAN. Man undrar vad det är då det kommer så sällan, oftast så har jag nog sovit lite dåligt tror jag. Men kom inte ihåg om jag hade det någon gång då jag var gravid...

Ja ja, GOTT NYTT ÅR!!!!! =)

Kram Sara

2008-12-31 @ 12:03:31
Postat av: Pernilla

Jag får sån synrubbning när jag får migrän/eller istället för huvudvärk vid migrän. Var tydligen vanligt. Fast jag är ju inte gravid men...

2008-12-31 @ 12:45:32
Postat av: Hanna

Hur länge varade det. Låter ungefär som när jag får migrän. Då blir det flimmer för ögonen och man får tunnelseende. Det brukar vara en timme sen får jag dunder huvudvärk. Själv har jag inga barn men en vän som är gravid och för henne har migrän-attackerna med flimmer ökar under graviditeten. Jag tror inte att du behöver vara orolig.

2008-12-31 @ 12:53:23
Postat av: Sara

SKÖNT att det inte var något och visst är det toppen att de kollar så noga?! Jag känner igen dina symptom, fick samma när jag hade några veckor kvar av min första graviditet (är nu i v 21 med den andra) och satt på jobbet. Det hände vid två tillfällen med någon veckas mellanrum men det var inget "fel" och vår lille kille mådde bra därinne. Det är så mycket som händer med kroppen så detta är nog bara ännu en "biverkning". Håller tummarna att allt ska gå bra för er till det är dags!

2008-12-31 @ 13:02:13
Postat av: Nilla

Jag hade precis likadant i slutet av min graviditet. Fy, vad otäckt det var. Allt i synfältet bara flöt ihop och det kändes som att det var en tjock hinna som satt över ögat. Jag hade ganska högt blodtryck när vi kom in till förlossningen men blev efter en natts övervakning hemskickad. Jag hade sedan detta ytterligare 2 ggr innan prinsen kom./Nilla.

2008-12-31 @ 13:06:30
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/
Postat av: Christina

Läskigt men det kan nog vara migrän eller såkallad auramigrän.(läst att du lider av migrän) Jag har migrän och fick mitt första "anfall" när jag väntade min son i vecka 40.Hade aldrig haft migrän förut.. Jag har endel migrän nu men har fått det mest under mina graviditeter. Det blir som flimmer framför ögonen och jag har svårt att se , får dubbelsyn. Kan även domna bort i ena handen , tungan och ibland näsan. Om jag inte stoppar det då ( funkar bra med Voltaren T kombinerat med alvedon) så kommer huvudvärken efter ett tag. Hoppas att mår bättre nu och klappa magen ! kram

2008-12-31 @ 13:08:06
Postat av: Lily

Sånn har jeg også hatt det i begge graviditetene :) ikke farlig i det hele tatt,bare utrolig plagsomt..

Jeg har migrene med aura, og det kommer stort sett bare når jeg er gravid eller når jeg har lav blodprosent. Får veldigsjeldent hodepine også, bare flimmer foran øynene.

Mange får svangerskapsmigrene også.

Men godt at de sjekketdeg godt da, for sånt KAN jo være svangerskapsforgiftning også.

2008-12-31 @ 13:44:05
Postat av: Mamma på vift

Så hade jag oxå under min andra graviditet, var som att se stjärnor nästan. varade endast korta perioder för mig dock. Hoppas ni får en god nyårsafton :) Gott 2009 till er!

2008-12-31 @ 14:26:07
URL: http://ettnyttliv.blogg.se/vardagskat/
Postat av: Isabella

Hejsan! När jag väntadet min son så fick jag oxå flimmer och syn bortfall + att jag tappade känslen i armarna. Åkte till sjukhuset där dom konstaterade att det va ett migränanfall. Jag har ganska kraftig migrän men under graviditeten så va det, det ända jag fick. Konstigt! Hoppas du slipper uppleva det igen. Gott nytt år på er...

2008-12-31 @ 15:06:07
Postat av: Linnea

Låter som det var ögonmigrän. Det kan jag få ibland om jag tex är överansträngd eller stressad. Brukar inte få ont i huvet utan bara flimmer för ögonen och att man liksom inte ser som vanligt. Lite obehagligt! Hoppas du slipper det framöver! Gott Nytt År på er!! :)

2008-12-31 @ 15:17:21
Postat av: V

Jag får alltid flimmer och svarta fält, även kallat "aura" innan jag får migrän. Kanske fick du liknande men slapp huvudvärken. Om jag tar värktabletter och lägger mig o vilar direkt jag får flimmer brukar jag kunna hindra allt för mycket huvudvärk/migrän. Gott Nytt!

2008-12-31 @ 18:21:28
URL: http://vickansfanclub.blogg.se/
Postat av: Josefine

Uff stackars er andra som också haft det så! Jag vet att det inte var migrän detta var något annat. Men så länge bebis mår bra är jag glad =) KRAM

2009-01-01 @ 13:29:21
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Em

Var med om samma sak då jag väntade min första. Jag hade ej havandeskapsförgiftning men gränsade hela tiden på värdena. Vet hur otäckt det är, skönt för er att höra att allt var bra iaf. God fortsättning

2009-01-02 @ 16:35:43
Postat av: Johanna

Oj vad läskigt när sådant händer, tur att allt såg bra ut nu iallafall. Kram

2009-01-03 @ 01:45:11
URL: http://jolla99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0