Snart har vi en baby!


Den här boken fick Elian av Mormor och den läses flitigt. E och Elian sitter och läser den flera gånger om dagen och namnen på Storebror och Lillasyster byts ut mot Elian och piiip ;-)


Undrar vems säng detta är?
Kudden fick jag av Mamma i julklapp och det underbart mjuka gosedjuret + filt ( och små tossor ) hade min systerdotter Alice omsorgsfullt valt ut.


Medans de läser och förbereder sig så drömmer jag om smala snygga ben, en midja och att få ta ett glas iskallt vitt vin med tjejerna. Så kan det få vara ibland. E är just nu och försöker finna min favoritglass som inte fanns men gröna äpplen fanns. Kanske ett tecken ifrån ovan för att ge mig min midja tillbaka en dag? Jag sa iaf att han slipper köra vidare till en annan bensinstation och nöjer mig med gröna äpplen och fotmassage.

Hoppas ni har en riktigt fab kväll och ni som är på partaj, skåla för mig också!

Kommentarer
Postat av: Ri

2008-12-27 @ 21:44:59
Postat av: Caroline/Drömlägenheten

Hejsan!



Inte på partaj, men hemma med ett glas rött!! Skål! Snart är er lilla plutta ute, och då är kommer du säkert inte vara ett dugg intresserad av vin, men när man verkligen inte får....då längtar man efet tjejfest och bett svalkande glas vitt!!



Må så gott!



Kram Caroline/Drömlägenheten!

Postat av: Ruth

God jul på er i efterskott! tack så hemskt mycket för julkortet, det var väldigt fint! jag är så dålig på att skriva mail så jag skriver här istället..vi är hemma hos mina föräldrar tom måndag, bara äter mat, bastar o sitter framför öppna spisen och myser. noah älskar att vara här eftersom han är enda barnbarnet o alla älskar han, haha. nu börjar vi bli riktigt sugna på en resa till värmen, hänger ni på? haha.men det blir kanske en weekend i vår om inte annat, har alltid velat åka till Italien så då drar jag o jakob själva tror jag. du ska ju föda snart! ojojoj. jag födde ju i vecka 32 sist så jag vet inte hur kroppen mår efter..:) gott nytt år och kram på er alla tre!

2008-12-27 @ 21:51:05
Postat av: Mama Mad

har du också dille på gröna äpplen??

För jag har haft det hela denna graviditeten..Men jag väntar inte en flicka utan en liten pojke..Snart är han här och det känns helt sagolikt!

2008-12-27 @ 22:06:40
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Susanna

Har titta in flera gr men aldrig lämnat fotavtryck. Lycka till med bebisen i magen!

2008-12-27 @ 22:10:47
URL: http://kaweria.blogg.se/
Postat av: Evamy - i väntan på bebisen!

Ja det kommer ibland, den där känslan att få ha kroppen tillbaka och ta sig en öl eller ett glas vin :)

Vad gulligt av E att fixa det där åt dig! Själv har jag fixat mig lite chokladpudding, får se om min midja vill komma tillbaka sen hehe

2008-12-27 @ 22:12:52
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vissa säger att det är kroppen som förbereder sig på att bebisen ska ut när man tröttnar på att vara stor och klumpig mot slutet av graviditeter.



Passa på att njut så mycket du kan. Sitter här med min tioveckors bebis och är så lycklig, men saknar den speciella känslan av att bära en bebis i magen. Alla faser i livet har sin charm.



2008-12-27 @ 22:31:48
Postat av: Lotta

Angående det här med att kalla sina barn för prinsar och prinsessor: försvinner inte det där unika som svävar över just en prins eller en prinessa om alla använder sig av uttrycket? Eller vad är egentligen grejen?

2008-12-27 @ 22:33:58
Postat av: Tobbe

Hej, tycker du jag borde köpa en sån här t-shirt?:

http://tobbejonsson.se/2008/december/skitcool-t-shirt.html



Och skulle du vela köpa en iPod för 700 kr, eller vet du någon som vill det?

2008-12-27 @ 22:38:48
URL: http://tobbejonsson.se
Postat av: Johanna och Stina

haha håller du honom hårt idag! efter morgonens sovmorgon!

2008-12-27 @ 22:48:26
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: cissi

hej! hittade hit tack vare mammabecka=) fin blogg! roligt med en till bebis=) såg att du hade en fin fjäril tatuerat på magen,en likadan skulle jag med vilja ha=) du har ingen mer närmare bild på fjärilen så man fick mer se hur den såg ut? verkligen snygga kläder har du med=)

2008-12-27 @ 22:50:26
Postat av: JENNY

Va fin du va på bilden du la ut,iof så tycker jag att du alltid är fin men..Hoppas du haft en bra julhelg! Kram

2008-12-27 @ 23:02:41
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Inte långt kvar tills bebisen kikar ut :) Tycker det är riktigt spännande att följa med i din blogg :)

2008-12-27 @ 23:08:47
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Åhhhh massa mys som väntar er :)

Att blir fyra är otroligt stort och vackert.



Bambi har den där plush katt snuttis oxå ;)



Ha det vackrast

2008-12-27 @ 23:49:51
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Åhhhh massa mys som väntar er :)

Att blir fyra är otroligt stort och vackert.



Bambi har den där plush katt snuttis oxå ;)



Ha det vackrast

2008-12-27 @ 23:49:53
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Milla.

oh vad mysigt :) var inte länge sedan jag hade en liten i magen.., så härligt. har en flicka på 4 år och en på 1 år. :)

2008-12-28 @ 00:02:33
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Janita

=) jag vet vad du menar! Jag har nu veckor 38 och drömmer om samma saker som Du. Men jag vet att jag är lycklig att jag har en liten i magen.

Må så gott och gott nytt år till er alla!



2008-12-28 @ 19:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0