Vecka 35 - tungt!


Vecka 35 - 27 dec - 2 jan 2009
Kroppen: Om kvinnan fick instruktioner om att vila pga tidiga sammandragningar tidigare i graviditeten kan man nu pusta ut. Barnet anses nämligen ha goda chanser att överleva om det skulle födas. Det behöver oftast bara ligga i kuvös för att hålla värmen.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.

Efter SPAstunden hade jag tänkt göra en fräsch smoothie men jag proppade istället i mig en stor tårtbit och massa ostbågar som E tog fram.. Nu är jag hungrig igen. Imorgon ska jag vakna som en GLAD gravid kvinna, just nu känns det ganska tungt. Men bebis sparkar och är livlig så jag borde bara vara tacksam över att hon mår bra. Men man måste ju få lov att vara lite bräcklig ibland också.

Kommentarer
Postat av: Em

Förstår att det är tungt nu! Själv går jag in i V22 på måndag och tycker att magen växer varje dag - och bara blir tyngre & tyngre!



Ha en mysig kväll :)

2008-12-27 @ 20:51:14
URL: http://miraklet.blogg.se/
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej Josefin



Jag förstår om det känns tungt nu, men nu är det inte långt kvar innan du har din lilla prinsessa i famnen och får känna den ENORMA glädjen det är att ha en nyfödd. Jag gråter bara jag skriver detta :)

För mig är det för sent att få uppleva det igen men och det gör ont ibland, även om jag egentligen är nöjd med de två töser som jag har!

Kram Åsa

2008-12-27 @ 20:53:27
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Karin i Sundsvall

Tänk, snart är det verkligen dags!!!! Kämpa på. Snart får du snusa på en liten liten bebis och det finns ju inte mycket (om ens nåt??) som slår det!



Kram & lycka till

2008-12-27 @ 21:14:17
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Klart man får gnälla lite!!! Det är tungt att vara gravid, speciellt i slutet. Det sägs ju ibland att om det var männen som var gravida skulle man vara sjukskriven hela graviditeten... :) Hoppas det känns lättare imorgon!

Kramar





2008-12-27 @ 21:16:07
Postat av: Anette

Hoppas du får en lugn och skön kväll och sover hela natten så du vaknar utvilad imorrn ;)

2008-12-27 @ 21:16:12
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0