Kinamat och bebissnack:

Nu har vi ätit massa kinamat och sett på Morden i Morden i Midsomer. Elian njöt av att äta sen middag och sen springa omkring och leka ända till kl 22. Sen somnade han sött i sin säng direkt. Han stormyser av att vi bor i en liten etta med sovalkov, han är ju nära oss båda HELA tiden. Han är jätteglad och kramgo och hade haft det så bra hos kusinerna ikväll med E. Det är synd att vi bor så långt ifrån dem annars och det gör ont i mitt hjärta att jag inte kunnat möta dem varken som jag velat pga förkylning. Men jag ska åka hem en liten weekend ( mitt i veckan) och fixa bröllopsting och DÅ ska jag vara frisk och kry!




Vet inte om jag ännu förstår att magen ska bli så här stor igen. Det blir nog aldrig likadant då man väntar nummer två. Det var magiskt på ett annat vis, det var bara jag och E och magen. Nu är vi tre och att bli fyra känns som en välsignelse, VI LÄNGTAR!

Lite bebsinfo:

Fostret: Nu är embryoperioden är över. Moderkakan gör sig redo att ta över näringstillförseln. Det tar dock ett par veckor för moderkakan att mogna innan den kan överta gulkroppens funktion. Fingrar och tår är helt åtskilda och smaklökarna börjar bildas. Nu kan man skymta början till alla 20 mjölktänderna. Äggstockarna eller testiklarna är utvecklade. Rörelserna är kraftigare och fostret börjar kunna ändra läge i livmodern. Den lilla svansen har försvunnit och huvudet får alltmer mänskliga drag. Fostret har ett ansikte med spädbarns-profil. Hög rundad panna, liten uppnäsa och en mer markerad haka.


Dags för sängen, imorgonbitti ska jag lämna in min mac som ska få ett nytt tangentbord och sen ska vi packa och städa härhemma. Det ska bli skönt att packa upp hemma i Oslo och köra massa tvättmaskiner ;) Jag önskar så att jag och E kan ta en biokväll snart så att vi får rå om varandra lite extra! Allt illamående har varit ganska påfrestande då jag bara legat och haft supertråkigt och han jobbat, hämtat och lämnat på dagis och stressat. Så semestern som startade förra veckan var SÅ välkommen!

Hoppas ni har sköna dagar tillsammans och tar vara på stunderna. Det är livet som är NU!




Kommentarer
Postat av: Angel

Härligt och du va så vacker när du vänta elian,kommer bli kul att följa nr2.

2008-07-08 @ 23:17:19
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Sandra A

Så vacker bild! Just nu är min mage lika stor, men snart blir man av med den.. En riktigt konstig känsla nu när man har haft den så länge :-)

Men kan hålla med dig.. Som man LÄNGTAR, hihi!

Det är mitt första och det ska bli så spännande. Så mycket att se fram emot :-)



Hoppas du mår bättre och ta hand om er alla 4!



Kramar Sandra A

2008-07-09 @ 11:37:39
Postat av: Sanna & Sanna

Vi kommer inom loppet av två veckor att lanseras på en av sveriges största communitysajter och kommer att anordna tävlingar.

Vi söker därför ngn som är duktig på att sätta ihop bilder och texter på ett snyggt och modernt sätt.

Känner du att du har vad som krävs?

Kom in och lämna en kommentar eller maila oss.



Ha det så gott!!

2008-07-09 @ 15:22:29
URL: http://sannornas.blogg.se/
Postat av: Micsan

Gud vilken fin bild=)

2008-07-09 @ 15:26:57
URL: http://me123.blogg.se/
Postat av: KARIN

hej snäckan!!!



såg att du hamnade på 9 plats som sveriges bästa mamma!!



:) http://toppmammorna.blogspot.com/

2008-07-09 @ 18:31:52
URL: http://litentiger.blogspot.com
Postat av: KARIN

oj sorry,. Menade 8 plats!!! ;)

2008-07-09 @ 18:32:58
URL: http://litentiger.blogspot.com
Postat av: Fröken Isakson

Hej hej, det är ju inte klokt vad man missar när man har semester några veckor. Ny bebis! Härligt, underbart mysigt. Hoppas du mår bra och lillen/an också. Kram

2008-07-09 @ 20:13:31
URL: http://frokenisakson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0