Nummer två på väg!

Du är i vecka 12.
Du har gått 11 fulla veckor och 0 fulla dagar(v11+0).
( Fast jag tror att jag är 11+2, men det får tiden visa)

Imorgon då jag vaknar är jag 11+1 dag på väg, hihi det går snabbt och jag håller med er som skriver att magen ÄR "stor" men det beror nog på att jag ganska nyss varit gravid så kroppen förstår direkt vad som sker. Jag har gått upp ett kg enligt vågen på Helsestationen så det går åt rätt håll.

Kroppen: Nu är det möjligt att ta reda på om det blir en pojke eller flicka. Tekniskt sett är det möjligt att ta reda på det tidigare genom ett blodprov, men denna teknik är alldeles nyupptäckt och har inte börjat användas ännu. Tekniken går ut på att embryots celler blandas med mammans blodomlopp redan tidigt i graviditeten och då kan man se om en Y-cell (för pojkar) finns med i blodet.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnas och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek.

Så nu vet ni, vi kan ju nästan FIRA lite eftersom jag nu "är" i vecka 12, det känns som ett mål på vägen då bebisen gått igenom de mest riskfyllda utvecklingsmomenten. JIPPIE, stanna hos oss nu lille vän. Jag tror det är en pojke som oftast men på grund av alla finnar jag fått så får jag ibland för mig att det är en liten tjej därinne... UL den 5 augusti, kanske vi kan se ve som gömmer sig därinne då?!


Blommor jag fick av E innan vi åkte, se så fina de är nu!
Jag ÄLSKAR vita liljor.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej, vi satte upp milstolpar under min och sambons graviditet (kan man säga så=), min och sambons alltså) Där vecka 12 var första stolpen!! Ha det underbart!!

2008-07-17 @ 23:27:27
URL: http://pappsen.blogg.se/
Postat av: Emma

grattis grattis :) ska bli kul att följa din graviditet! går in flera gånger varje dag för att se om du uppdaterat, underbar blogg! Kram Emma

2008-07-18 @ 00:30:51
Postat av: Veronica

Grattis!! Och wow vilka fina blommor du fått! =)

2008-07-18 @ 07:24:52
URL: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Postat av: Natali

Hej Josefine,

Tack för alla fina bilder du visar. Ja, din mage är stor på sidan :) man ser inget framifrån eller bakifrån. Du säger att du fått många finnar, det sägs att om man bär på en flicka så tar hon "skönheten" ifrån en under graviditeten, men, ska man nu spekulera så tror jag att det är en liten pojke du har i magen. Du är vacker i vanliga fall men vackrare nu, du har "tydligare" drag nu. Kolla även "strecket" som går från bikinilinjen till naveln (i slutet av graviditeten)om den går över naveln så blir det en pojke (kan också spekuleras...) men, men, man kan alltid gissa och det är kul. Vad det än blir så är det ju jätte kul att Elian blir storebror.

Kram på er och ha en trevlig helg.

2008-07-18 @ 07:47:15
Postat av: grombaben

God morgen!



Ville bare si at jeg fant nettsiden til NORA smykkene, så det var flere som hadde spurt etter det i kommentarene:) http://www.noranorway.com er adressen!



Ha en fin fredag, solen titter så smått frem i Oslo i dag:)

2008-07-18 @ 08:32:03
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: Sjuksköterskestudenten

Så var det för mig med! Andra graviditeten var helt olik den första och därför trodde vi på en tjej, men ut kom en kille till. Jag hade värsta utslag (finnar) i ansiktet under andra graviditeten men det sägs ha med hormoner att göra.

2008-07-18 @ 09:43:36
URL: http://starmamas.blogg.se/
Postat av: Sjuksköterskestudenten

Så var det för mig med! Andra graviditeten var helt olik den första och därför trodde vi på en tjej, men ut kom en kille till. Jag hade värsta utslag (finnar) i ansiktet under andra graviditeten men det sägs ha med hormoner att göra.

2008-07-18 @ 09:44:08
URL: http://starmamas.blogg.se/
Postat av: Victoria

Verkligen fin bukett, jag äskar det "enkla/rena" med liljor - vackert!



Hoppas du får en skön dag hos frissan!

2008-07-18 @ 11:59:25
URL: http://dumle.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis till att ha nått en milstolpe! Själv gick jag in i vecka 15 igår och det känns helt underbart! Lycka till med allt!

2008-07-18 @ 12:12:31
URL: http://sannispyre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0