Det bor visst någon därinne...

Du älskade bebis ( förmodligen lillasyster ) som jag älskar dig! Nu har jag försökt somna i över en timme, läst MAMA, släckt lampan och bara slappnat av. Men du leker cirkus därinne i magen och jag tror nyss du låg på tvärs? Vänder du dig? Är det därför jag mår så illa just nu? Dina sparkar, livstecken är så vackra att ord inte kan beskriva. Idag i en provhytt i Malmö satt din Pappa på pallen med mig och beundrade min stora mage som verkligen syns och känns nu då jag provade kläder.

Han pratade om dig, att du ska få ärva Elians fina kläder och han pratar till dig med ditt namn precis som han gjorde med Elian. Idag är första dagen jag verkligen känt mig tung, stor och otymplig. Jag har fått gå sakta pga ont och hunnit med att känna dig på ett annat vis. Det är inget negativt och jag har tidigare haft mycket ont men idag kände jag bara att du väldigt snart är här, kroppen börjar förbereda sig med många kynnere / sammandragningar så jag går omkring och "födselsandas". Din storebror har myst med Mormor så kanske är det därför jag känt med efter, tempot har varit lungt och jag börjar nu längta enormt efter att du ska ta plats i våra liv. Även utanför magen ;-)

Jag saknar Elian just nu, att höra hans lugna andetag, känna lukten av honom och veta att han är där jag är. Men det är nog en vana, han är ju det käraste vi har och vi klarar oss självklart utan varandra ett dygn. MEN jag vill bara tacka för att jag fått lyckan att möta E, att vi fått lyckan att få ett friskt underbart barn och att vi ska få äran att möta vårt nästa...Snart! Att man kan få uppleva kärleken till sitt barn är så stort, större än man kan ana.

TACK!

Vecka 30 - 22 nov - 28 nov 2008
Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.

Barnet: Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud innefrån mammans kropp, bl.a ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en krafigt trafikerad gata. Nu ska barnet få mer hull och gå upp i vikt, men längden kommer endast öka marginellt.

Kommentarer
Postat av: Anna Phe

Ska bli spännande att få se er lilla tjej, jag är så glad efter lång tids läsande för allt underbart du fått i ditt liv :)

2008-11-22 @ 04:20:34
URL: http://annaphe.se
Postat av: Emelie

Otroligt vackert skrivet. Jag får rysningar!

2008-11-22 @ 08:18:55
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Angel

Du kanske känt dig stor men du är så otroligt vacker och detä r så kul att följa dig,har ju följt dig sen Elian låg i magen.

2008-11-22 @ 08:25:18
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Anne

Bra negler, er du fornøyd? Jeg har også brukt han, jeg bor på skedsmokorset, så han tar imot kunder når som helst. Ha en fin lørdag !!!

Postat av: Josefine

Tack snälla!

Angel: ja jag vet du är fantastiskt söt som kommenterar så ofta!kram

Anne: ja veldig förnöyd!!! tackdetsamma!



KRAM!

2008-11-22 @ 08:54:20
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Jeanette

Vad fint du skriver! Vilken mysig helg ni verkar ha, ni är så fina tillsammans =).

2008-11-22 @ 09:00:03
Postat av: maja

Det är så skönt att gå in o läsa din blogg,du ger kraft!! Är i v 34 m mitt första barn, känner mig som heffaklumpen, tungt att andas, svårt att sova m stor mage och nästäppa men det är ju faktiskt helt underbart bara man känner en spark ;-). Fast man är trött på den stora magen undrar jag hur det kommer att kännas efteråt, kommer bli tomt, alltid tryggt och uppiggande att lägga handen på magen när det är stressigt eller tråkigt och påminnas om att man bär på något fantastiskt.



Ta hand om er, kram

2008-11-22 @ 09:18:17
Postat av: Elin

Hej vännen! Du skriver så fint om din fina lilla familj och lillasyster där inne i magen att jag blir alldeles tårögd! Jag kommenterar inte ofta men jag läser om allt ni har för er! Puss Elin

2008-11-22 @ 15:03:59
URL: http://goldentexas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Glöm inte att spara de texter som du skriver till "bebis", de kan sättas in i album tillsammans med kort och annat och kommer garanterat att uppskattas när tösen blir äldre. Vackra fina ord, missa inte att låta henne få höra/läsa dem en dag. :)

2008-11-22 @ 23:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0