Magar magar magar - men det är ju så spännande tycker jag...


Här är Elian i magen i vecka 30. Tror jag är nästan lika stor redan nu, måste höra med Jordmor nästa gång hur jag ligger an men det är tydligen normalt att bli stor snabbare andra gången.

Jo, jag la in denna bild nu mest för att jag kom på att jag ofta fått frågan om min tatuering + graviditet. Jag har hittils haft tur för den ser likadan ut som den gjorde före graviditeter. Men med Elian blev den ju större då huden växte, jag får fixa till den om något sker. Har tänkt tatuera in barnens namn om den tex spricker eller något annat trevligt. ;-) Jag smörjer iaf magen varje kväll samtidigt som jag oljar in mina naglar. Weledas olja för bebismagar är den jag använt båda gångerna.

NU: Soffmys och strax IDOL.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh! Jag förstod nedan att du väntar en TJEJ!!! Grattis till lilla Prinsessan, superkul med en av varje!!!



Kram anna som också ska kolla Idol nu!

2008-10-10 @ 19:41:41
Postat av: Erika

Jag använde mandelolja som finns på apoteket- tror det är bland de billigaste alternativen, det fungerade iaf jättebra :-)

2008-10-10 @ 20:23:18
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: [ Mamma 20 år ] ~ Alice 3 år och Antonio 1 år ~

Folk brukar fråga ang min piercing i naveln också, och den sitter kvar än efter två graviditeter. Kroppen tål mer än man anar!

2008-10-10 @ 20:25:02
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag smorde också in magen med Weledas Havandeskapsolja varje kväll och ibland på dagen när jag kände att det stramade, och fick inga bristningar överhuvudtaget (vet ej om det beror på det) sen använde jag även Weledas förberedelse olja tror det var 3 veckor före förlossningen och det hjälpte säkert det också skulle jag tro =)

2008-10-10 @ 20:52:00
Postat av: Josephine 29

:) Vänta du tills du väntar barn nummer 5 ;)



Bukmuskelaturen blir ju svagare och "orkar" inte hålla in livmodern med sin tyngd på samma sätt ---



När jag väntade min första son (22år) hade jag lika stor mage i v.33 som jag hade nu med barn nummer 5 (29) i v.15 :)))



Smörj magen med shea smör - body butter finns på Body shop - Jag har klarat mig utan bristningar och smort magen (och brösten) varje dag med den.



Lycka Till med magen ! och alla kommande graviditeter !

2008-10-10 @ 20:58:37
Postat av: Therese

Magbilder gillar vi :) Hoppas ni har en mysig fredagkväll!

2008-10-10 @ 20:59:34
URL: http://tezzas.blogg.se/
Postat av: M

Måste bara säga att det är så härligt att läsa hur mycket du älskar din familj. Lyckan sprider sig ut genom skärmen och lyser upp även mina dåliga dagar. Tack för en underbar blogg!

2008-10-10 @ 21:02:31
Postat av: Frida - I väntans tider

Vad har du för SF-mått med tvåan? Sånna saker är jätte roligt att läsa om, tycker jag :o)

2008-10-11 @ 14:50:08
URL: http://fridelixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0