Morgonspark!

Nu har killarna kört iväg, E tyckte jag skulle vila men då Elian vaknar väcks bebisen. Då sparkar det massor, jag måste kissa och sen blir jag hungrig. Vi får se om jag kan somna om lite senare, just nu njuter jag av livet därinne.


11 sept :

Barn
Fostret är nu ungefär 20 cm långt och väger 220 gram. Det prövar sina reflexer, griper, sparkar och suger, allt för att träna inför världen utanför. Vissa foster börjar suga på tummen redan nu, de kan vinka, göra olika grimaser och är känsliga för ljus. Hjärnan befinner sig i ett kritiskt utvecklingsstadium.

Kommentarer
Postat av: Abbes pappa

Visst är det mäktigt? Där ligger en liten lillasyster eller lillebror och väntar på att få komma ut och träffa världen.



Hela grejen är så cool tycker jag. Att det blir små personer, så perfekta på alla sätt, och så komplicerade. Hur sjutton går det till egentligen?



:-)

2008-09-11 @ 07:42:40
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Johanna

Åh, lille bebbe vaken ja. Det känner man igen. Vila dig nu! Kram från en trogen läsare

2008-09-11 @ 07:44:38
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Josefine

Abbes Pappa: ja det är helt overkligt, och fantastiskt! kram



Johanna: tack snälla du!kram

2008-09-11 @ 07:50:24
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Therese

Såg inlägg tidigare angående din sjukskrivning. Kände att jag var tvungen att kommentera.

Tycker att det är tragiskt att folk ska lägga sig i. Jag har själv rygg/nackproblem och vet vilket helvette det är. Det är ingenting man önskar någon annan!Jag har slutat amma nu och äntligen får jag ta annat än alvedon mot värken. Det är otroligt viktigt att du får vila nu speciellt innan bebisen kommer så att du kan få ordning på nacken för att bära bebis är tungt.Min är snart 8 månader och jag längtar så tills han börjar gå så att jag får lite avlastning från bärandet!Och passa på att träffa vänner för lunch dom dagarna du känner att du orkar,man måste ju få leva oxå trots att man har ont. Ha en underbar dag!massa kramar

2008-09-11 @ 08:28:15
Postat av: Emelie

Du verkar vara en så positiv, fin och ödmjuk människa. Jag blir lycklig av att läsa din blogg.

2008-09-11 @ 08:29:25
URL: http://emelieronjachristina.blogg.se/
Postat av: julia

God morgon!

Är hemma och ska med försöka vila lite, tyvärr ingen bebismage men ler åt din glädje.

Ta hand om dig och att lyssna på sin kropp är alltid det viktigaste.

KRAMAR

2008-09-11 @ 08:31:06
URL: http://gotojulia.blogspot.com
Postat av: Susanne

God morgon,

Åh vad jag känner igen mig från min sista graviditet. Han är nu 11 månader och sover stunden, all glädje och att du inte får må bra. Det var svårt att hantera tyckte jag. Jag ville må bra och njuta men kunde inte var så trött och slut. Men det går till sig och blir bra. Så får ni en liten guldklimp och lillebror. Sköt om er, kramar från en trogen läsare. Susanne i Härnösand

2008-09-11 @ 10:07:23
Postat av: Liza

Åh va härligt det låter!

Tänk att bebisen rdean gör så mycket där inne!

Kram

2008-09-11 @ 21:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0