Vem ska du visa världen?

Vem ska följa dig i livet älskade skatt?
En syster eller en bror? Kanske jag ska fira att det kommer fler och fler besökare till bloggen varje vecka? Denna vecka slås besöksrekordet igen, nu står det drygt 56 000 unika besök denna veckan enligt bloggtoppen - CRAZY! Jo men att fira, kanske vi ska fira det med att avslöja vem som bor därinne efter jag varit hos Barnmorskan imorgon ( rutinkontroll)!? Vi får se....Oavsett så är huvudsaken att bebis mår bra och man kan aldrig veta om bebis är en syster eller en bror förrän dagen D är här, vi LÄNGTAR!

Jag önskar er en GOD NATT och tack för att ni skriver så mycket fint! Imorgon är det måndag och en ny vecka som startar, alltid skönt tycker jag.

Bebisfakta:

Vecka 21 - 20 sep - 26 sep 2008
Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.

Kommentarer
Postat av: Mamma till [ Alice 3 år & Antonio1 år ]

Om man ska vara vidskeplig så finns tecken på vilket kön det är. Det stämde bägge gångerna på mina barn...



Sonen, rätt av 10:

http://tumadre.blogg.se/2008/march/gravid-med-antonio.html#comment



Dottern, 9 rätt av 10:

http://tumadre.blogg.se/2008/march/gravid-med-alice.html#comment



Det är kul att fundera på det när man har bebis i magen, men i huvudsak kvittar det vilket så länge barnet mår bra! Lycka till imorgon, godnatt!

2008-09-21 @ 23:34:33
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Vad roligt att det går så bra för dig, verkligen ! :)



/ En tjej i storstan

2008-09-22 @ 06:14:59
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Jaa, berätta =)!!



haha nej då, inte ska vi tvinga dig att berätta, men det hade varit JÄTTEkul att få veta =) Det var jätteroligt att du delade med dig att du hade en prins i magen förra gången!



kram

2008-09-22 @ 06:32:08
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är ju en tjej. Inte går man och köper en rosa bugaboo annars. Eller?

2008-09-22 @ 06:34:22
Postat av: Fru Evelina

Rosa kan man väl ha till killar med =)?

2008-09-22 @ 06:56:53
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Josefin

Verkligen jättekul att så många läser din blogg. Måste verkligen kännas speciellt :) Jag likaså många andra älskar din blogg och kikar in här flera gånger per dag.

Spännande med UL idag. Hoppas allt ser bra ut och att bebis mår toppen! Vore ju såklart jättekul om du ville dela med dig vilket kön det är nyfiken

Hoppas du får en bra dag!

Kram

2008-09-22 @ 07:11:38
Postat av: tjej i sundsvall

Ryktet går att det är en tjej i magen..har hört det!!

2008-09-22 @ 07:42:04
Postat av: Therese

Själv hade jag aldrig velat tagit fram spjälsängen sååå tidigt..man ska aldrig ta ut något i förskott, mycket kan hända på vägen även om man gått över det kritiska 12 månader.

men jag hoppas ju att allt går vägen och att du får en frisk liten baby..

2008-09-22 @ 07:45:13
Postat av: elin

Therese: etter 12 måneder(!) håper jeg at de både vet at det har gått bra og at de vet hvilket kjønn det er.... Hihihi ;-)

2008-09-22 @ 07:51:33
Postat av: therese

12 veckor menade jag

2008-09-22 @ 07:56:37
Postat av: Josefine

Vem har köpt en rosa BB?

Ps. då ni skriver som ni gör så får jag ännu mer lust att hålla det hemligt :)

2008-09-22 @ 08:01:13
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Johanna

Men du skrev ju om en rosa bugaboo, som du skulle köpa begagnad, eller ny enl dig. eller att du ville ha en rosa bugaboo... och rosa köper man sällan till en kille.

men hur som helst, jag bryr mig inte om könet, bara barnet mår bra. så vill du inte berätta, gör inte det så. och så är du lite löjligh när du skriver... "då ni skriver som ni gör..." fjantigt!

2008-09-22 @ 08:34:51
Postat av: tjej i sundsvall

med tanke på att du lägger ut hela ditt liv som du gör, så får du förvänta dig att folk skriver mycket negativt och possitivt till dig. känns det inte lite lustigt att många läser vad du och din familj gör osv...själv skulle jag tycka det var sååå obehagligt då jag har barn själv.

det finns mycket konstiga människor i våran lilla värld. många olyckliga människor kan bli oerhört stötta då dom läser din lilla prinsess saga.

det sticker i ögonen då folk är lyckliga och har det bra. skriv aldrig vart du bor, brukar handla osv...du kanske kan börja sända live hemifrån er..en liten tanke bara. det kanske är nästa steg, en egen såpa!!!!!!!!

så får man lära känna den riktiga Josefine.

2008-09-22 @ 08:50:17
Postat av: Josefine

Johanna: det verkar konstigt att jag skrivit så? kan inte komma ihåg det då den ej var rosa =)

2008-09-22 @ 09:34:59
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Mamma till [ Alice 3 år & Antonio1 år ]

Tjej i Sundsvall:



Det är upp till Josefine hur mycket hon vill dela med sig av sitt liv en allmän blogg och hon liakså många andra bloggare har gränser på vad de skriver.



Jag skriver själv en "föräldrablogg", men håller en del detaljer utanför just därför. Man sätter sina gränser själv och Josefine har lagt upp en bra ribba mellan personligt vs privat.

2008-09-22 @ 09:36:25
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Anne

Om det sticker i folks ögon om härliga positiva historier så ska de inte läsa dem utan hålla sig till ditt negativa liv. Prinsessan skriver verkligen inte alltid solskenshistorier (om ni inte märkt det) men däremot har hon ett väldigt optimistiskt och positivt sinne och Tack och lov för det för det finns för få som har det. Tycker att alla ni negativa kan lära ett och annat och är ni inte öppna för det så gå inte in på bloggar och läs. En annan sak; KLART man ska njuta och bädda sängen, tvätta babykläder, måla barnrum etc om det är det som känns rätt. Jag köpte vagn i v 15 och fick en underbar prins jag med ;) Så det så! Tack och hej.

2008-09-22 @ 09:37:08
Postat av: jennifer

Jag väntar själv mitt första barn inom 4 veckor, och jag har precis börjat blogga så allt är mycket nytt förmig i denna värld, men jag tror att josefine är en tjej som kan besluta sitt bloggande själv!! hur mycket hon vill skriva osv, va glada att hon skriver sp bra som hon gör och att hon ger oss insperation till ett lyckligt liv!!

Och om du väntar en tjej eller kille så spelar det ingenroll, det är lika roligt vilket kön som helst och det viktigaste e att skatten i den kista mår bra ;)Rosa, blå, svart, röd, gul ja vilken färg som helst kan man väll ha på sin vagn, det är ju knappast så att det är bestämt att det inte får vara rosa till en kille om det nu skulle vara så!! STÅ PÅ DIG JOSENFINE, DIN BLOGG ÄR FANTASTISK!!!

kram

2008-09-22 @ 11:01:50
URL: http://saligblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0