MAMA på spa


Ännu en hot bild ifrån dagen!

Just nu lägger E Elian. Han springer mycket ut och in ifrån sitt rum innan han somnar nu....Vi ska be dagis korta ner dagsovningen till 40 minuter from imorgon och se om det hjälper. Snart kanske han inte sover alls dagtid men han älskar att sova i vagnen ute och ropar det varje dag innan han ska sova så att de inte ska glömma bort vart han ska sova ;-)

Min SPAupplevelse var jättebra men lite besviken blev jag då jag kommit en kvart innan som de bad mig göra och jag ändå fick vänta ganska länge innan behandlingen startade. Man fick bara lägga på parkering för 2 timmar så då det var ca 30 min tills ptiden skulle gå ut så frågade jag om någon kunde lägga i pengar för mig? Det gör de ofta hos frissan om det behövs men jag fick svaret att det gick inte ( bilen stod runt hörnet men jag kunde inte springa ut naken i morgonrock). Men hon gick med på att korta ned behandlingen?

Nej det blev lite trist för behandlingen skulle vara 80 min med bla hårbottenmassage som jag aldrig fick. Däremot lämnades jag ensam läääänge med en "mask" alltså en kräm på kroppen efter en skön scrub som skulle dra in. MEN då kunde jag ju ha fått antingen hårbottenmassagen eller fotmassagen samtidigt? Jag hade bokat in fransfärgning också som skulle ta ca 30 min så den fick vi slänga på på slutet och lägga ansiktsmasken samtidigt. Jag frågade då jag betalade fransfärgningen när jag egentligen borde ha kommit för att hinna få min hela min behandling 80 min + fransfärgningen max 30 min och fick svaret: Vad menar du? Jo men jag fick ju inte den hårbottenmassagen... Svaret blev att det beror på hur länge man masserar ben/vader...Vilket inte var extremt länge det heller och gör man så så avtalar man det med kunden tycker jag. Nej det blir nog ett mail dit känner jag för jag gillar inte att E betalar dyra pengar för att jag ska ligga med en fuktighetskräm i kanske 30 min ensam i ett rum? Jag hade hunnit i tid om behandling startat kl 13.

Men jag är SÅ nöjd med min julklapp trots allt. Men jag är lite så. Har man betalt så har man och ska det vara så ska det vara. Gillar inte att snuvas på sånt som är betalt och väldigt efterlängtat!

Idag har jag flera gånger fått frågan om hur länge det är kvar. Inte länge väl? Magen är SÅ låg osv. Lite kul är det ju att man blir så oficiell då man är gravid? Inne i en butik var det en tjej som hade en tvååring och hennes man ville ha ett lillasyskon så hon var väldigt intresserad av hur det var att gå gravid med ummer två ( min erfarenhet).

Nej, nu ska jag sluta svamla och SOFTA i soffan! Hoppas ni får en FAB kväll!



Kommentarer
Postat av: Linda

Hei Josefine. Mamman til Magnus her, vennen til Henrik! Ville bare si at jeg var også på Gravid-spa på Colosseum og jeg var heller ikke fornøyd. Faktisk fikk ikke jeg heller hodebunnsmassasje-hun glemte det :( Fikk nytt gavekort da på bare hodebunnsmassasje, men ble liksom ikke til at jeg gikk dit for 15 min behandling.. I tillegg var det ting som dro ned på selve spaopplevelsen, selv om det meste jo var deilig. Ville bare si at jeg er enig med deg. Og jeg vil forresten ikke anbefale det stedet videre til mine venner. Ha en fin dag og lykke til med de kommende fødsel.

2009-01-13 @ 08:22:17
URL: http://magnusnikolay.com
Postat av: Anonym

Hei Josefine. Mamman til Magnus her, vennen til Henrik! Ville bare si at jeg var også på Gravid-spa på Colosseum og jeg var heller ikke fornøyd. Faktisk fikk ikke jeg heller hodebunnsmassasje-hun glemte det :( Fikk nytt gavekort da på bare hodebunnsmassasje, men ble liksom ikke til at jeg gikk dit for 15 min behandling.. I tillegg var det ting som dro ned på selve spaopplevelsen, selv om det meste jo var deilig. Ville bare si at jeg er enig med deg. Og jeg vil forresten ikke anbefale det stedet videre til mine venner. Ha en fin dag og lykke til med de kommende fødsel.

2009-01-13 @ 08:23:07
Postat av: Olso Elin

Var på Maskrosen SPA Södra Berget Sundsvall i julas. Skulle få en gravid behandling, men OJ sånn besvikelse. Obekvämt att ligga på rygg, man kan faktiskt skrubba om man ligger på sidan. Trodde jag skulle börja blöda. Utrensande kroppsinpackningen var som att smörja in sig med kräm av Fishermans friend, jag höll på att frysa ihjäl - var tvungen att duscha av den. Fick också ligga med en ansiktsmask överdrivet länge. Det finns såååå mkt som är härligt när man e gravid, halvsitta få skalpmassage, ansiktsmassage, fot och benmassage. Utan utbildning lovar jag att jag skulle kunna göra det bättre och lyxigare. Dessutom hade vi beställt behandling i dubbelrum, men det hade de glömt bort. Trist!

Buffé som skulle ingå var nästan helt slut. Nä det var verkligen ett bottenbetyg. På plussidan var iaf utsikten de olika poolerna och Mattias behandling.



Kram

2009-01-13 @ 09:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0