Tillbaka ifrån en kväll på förlossningen!

Nu sitter vi i soffan och ska snart hugga in på kvällens glass! Vi fick barnvakt av snälla Bestefar som kom hit så att vi kunde åka in och undersöka mig ikväll. Imorse då jag vaknade ringde jag förlossningen för att berätta hur jag kände mig. Inte vanliga sammandragingar men absolut inte värkar, jag kommer ju ihåg hur de kändes sist. Men sist hade jag aldrig onda sammandragningar som jag hade inatt.

I eftermiddag då jag vilade i soffan efter maten kände jag hur det gjorde ont igen. Vi shoppade ju mat och jag köpte två pyjamaser till flickan, små burkar till mitt shampo och vi köpte bebisblöjor då vi ändå var på ICA en snabbis förut och då jag gick kände jag inga besvär. Men då jag lägger mig och vilar kommer det. Så de ville att vi skulle komma in för en kontroll. Jag satt med CTG som sist, lämnade urinprov och slutligen undersöktes jag. Jag är helt mogen och har en öppning på 1 cm så nu fick jag stränga order om att LIGGA I SOFFAN MED BENEN HÖGT. Inte hämta, lämna på dagis eller laga mat. Det skulle min Man göra...

Vi diskuterade massor om bebis med jordmor hur det skulle vara om hon kom ut nu. Hon sa att det är inte alls farligt men att man kan behöva ligga på barnkliniken, men inte alla behöver det. Dock sa hon att klarar jag att hålla henne inne en vecka till så har jag gjort mycket. Samtidigt så kan det ju ta längre tid än så. Man vet aldrig med förlossningar men hon sa direkt att jag föder innan termin / BF. Det är en feeling jag själv haft hela tiden men det kändes konstigt att höra det. Hon sa massa mer men nu är jag så trött efter min en timmes sömn på ett dygn så jag ska njuta glassen och sen ta en tablett jag fick som kan avstanna det hela och förmodligen ge mig sömn inatt. Det vore inte helt fel inför resan vi har framför oss, som redan startat!

TACK för att ni skriver så fint till mig / oss, ni gör mig glada. Dela jättegärna med er av egna erfarenheter vid förlossning i veckan jag är i nu. Jag hoppas hon stannar tills hon är redo att möta världen utan att behöva vårdas på barnkliniken. Hon ligger helt fixerad och långt ned med huvudet så hon är nog ganska ivrig ;-)


En trött kille som vi försökte väcka idag efter en dag på lekeland med sin far!
Väldigt snart är du storebror vår älskade Elian❤


Ps. Jag slutade dricka hallonbladsteet idag trots att jag verkligen vill dricka det så jag snabbare återhämtar mig men det är inte värt att påskynda något. Jag som skulle på bio ikväll med Anne...allt sånt får tydligen avbokas? Mamma måste komma och ta hand om mig då E jobbar.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Å, så spännande. Hoppas verkligen allting kommer gå bra och att hon stannar där inne en liten liten stund till. Kanske är hon lika ivrig på att möta världen som världen är att möta henne. För jag tror inte jag är ensam bloggläsare om att vänta tillsammans med er på ert andra mirakel. STORA lycka till från Skåne!

2009-01-03 @ 22:22:44
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, vad spännande!!

Stort lycka till och jag håller tummarna för att du får sova gott inatt! Kramar från sverige!

2009-01-03 @ 22:23:43
Postat av: Cecilia

Även om det är tidigt och så klart tråkigt att du har ont och inte får sova, så tänker jag ändå oj vad spännande att hon kommer snart! :) Jag håller tummarna för att allt går bra, vilket det såklart kommer att göra :) Hoppas du får lite sömn inatt!

/Cecilia

2009-01-03 @ 22:24:43
URL: http://abbeau.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hade också jobbiga regelbundna sammandragningar som höll på i tre veckor innan förlossning, fick henne en vecka innan BF. Det hela slutade med sugklocka, och enligt förlossningsläkaren kunde det bero på utmattning av alla sammandragningar. Så vila om det går! Du behöver all kraft! Och hoppas att bebisen stannar inne åtminstånde några veckor till.

2009-01-03 @ 22:24:50
URL: http://invitedtojessica.blogspot.com
Postat av: Duktig!

Ååå, du är så duktig, blir så imponerad av dig! Själv är jag bara 19, men jag älskar din blogg! Tack! Och Lycka till! Kram!

2009-01-03 @ 22:25:45
Postat av: Em

Spännande!!!!

Nu håller jag tummarna så du får sova en godnatts sömn i natt. Kram kram

2009-01-03 @ 22:25:59
URL: http://darlings.webblogg.se/
Postat av: anna

jag tror att lilla tösen längtar efter sin fina lillebror! Och mamma och pappa! Lycka till med allt. jag födde dagen efter BF så jag tyvärr inte dela med mig av erfarenhet av tidig förlossning.

2009-01-03 @ 22:27:43
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Anna- Mamma till två sessor

Åhhh spännande! Ganska ovanligt för en andragångsmamma dock att starta så tidigt, men hon vill väl ut till er :p

Min 2:a kom efter 15 dagars övertid =/ Inte kul... Hihi.

2009-01-03 @ 22:30:37
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: maja

nu blir jag lite orolig, men anledningen att du var tvungen att ta det lugnt var att bebben inte är riktigt klar än eller?? usch får nog ringa in imorgon till förlossning jag om inte mina sammandragningar inte går över.. ibland kanske man biter ihop lite för mkt... lycka till

2009-01-03 @ 22:31:33
Postat av: Anna

Ååå vad spännande! Jag håller tummarna för att lillan stannar där inne så länge som hon behöver och att du slipper allt det onda i förtid. Jätte KUL att du delar med dej av allt i din blogg. Såå spännande!

2009-01-03 @ 22:33:41
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: veronica

Hejsan! Har följt din blogg nu ett tag.. mkt intressant och läsa. Jag tycker du verkar en så himla trevlig människa. Och de är så mysigt med en liten påväg. När jag idag läste ditt inlägg tidigare så tänkte jag just att få se om förlossningen startar snart.

Håller tummarna att tjejen nu kan vänta en vecka.

Och ta nu och njut av och ligga och bara ta de lugnt och bli uppassad.. snart har ni fullt upp:)





2009-01-03 @ 22:36:31
Postat av: Josefine

TACK snälla ni!!!



maja: har du mensvärk samtidigt, andra symptom? Annars är sammandragningar vanligt och jag har haft såna hela tiden men inte haft ont. Om du är orolig ring det är bättre att ringa en gång för mkt. Bebis klarar sig helt fint men det vore ju bäst för bebis att bo i magen en vecka till istället för på barnkliniken =)



KRAM!

2009-01-03 @ 22:38:55
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Jessica

Hej på dig, Jag har en liten kille på 1,5 år som föddes i v 32+6 det gick hur bra som helst men vi fick ligga kvar 2 veckor på neonatalmot. Men han är som alla andra grabbar i hans ålder bara lite mindre :-). Det blir jättebra ska du se. Ser fram emot bilder på hela lilla familjen. Kram och Lycka till.

2009-01-03 @ 22:39:37
URL: http://smasmuloravmittliv.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag hoppas verkligen du klarar av att ta det lugnt nu, för din och flickans skull.Ta hand om dig och lycka till med lugnet!Och tack för att delar med dig så öppet om ditt liv;)

2009-01-03 @ 22:40:34
Postat av: ems

Ahh lycka till hoppas allt gar bra...Titta in pa min blogg som handlar om min vardag i england me min pojkvan och varan son....=P

2009-01-03 @ 22:41:43
URL: http://koponen.blogg.se/
Postat av: Pangis

Spännande men samtidigt är det väl bra om unga fröken stannar inne i magen någon vecka till. Min son kom knappt 4 veckor för tidigt och bortsett från att han var liten 46 cm 2,5 kg) och hade lågt blodsocker så var det inga problem alls. Vi låg inne på barnintensiven i en vecka han behövde bara kuvös första natten. En arbetskompis till mig blev mormor i höstas nästan 8 veckor för tidigt men redan efter 3 v var familjen hemma med lilla Elsa. Hon hade lite svårt att suga och fick sondmatas men bara i 4-5 veckor sen dess har hon ammats. (Ett helt jobb är engagerade:-) Vad jag har förstått så är flickor starkare och i bättre form om de föds för tidigt. Hoppas nu att du får vila ordentligt. Snart är hon hos er:-)

2009-01-03 @ 22:42:30
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Antis

Åh... spännande! Men jag förstår ändå din oro... det är ju "för" tidigt på nåt vis. Vill bara heja på dig och uppmuntra dig på vägen, jag följer din blogg och är med dig på din "resa"...hoppas så du får sova lite! Vi med våra tre barn är färdiga nu, men jag minns ju så vääl hur det kändes i slutet. ler Lycka till!

2009-01-03 @ 22:42:39
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: maja

nej det tycker jag inte, men inatt hade jag förutom sd, jäkligt ont i höfter o ljumskar, sen trycker det på som sjutton neråt men jag antar att den håller på att fixera sig... fast sd gör ju ont... ska göra som du säger, ringa imorgon om det inte gått över... bättre att fråga en gång för mkt, fast sen är jag väl i lite annat läge, eg är bf den 10 januari så då tänker jag att det får vara så här tills dess!! och att det ska göra riktigt ont för att man ska ringa ;-) men men det är svårt att veta hur det ska kännas....

2009-01-03 @ 22:43:36
Postat av: [ 20 år och singelmamma till 2 ]

Som jag tidigare nämnde fick jag min dotter vecka 35+0. Hon var 45cm lång och vägde 2338 gram, så hon var en liten plutt då. Så länge ett bar när fött tidigare än v 37 räknas denna som underburen / prematur. Det enda som inte är färdigutvecklat är lungorna vid den här tidpunkten och det är större risk att barnet får gulsot. Då får barnet "sola solarium" på sjukhuset och det brukar inte vara någon större fara. Min dotter fick sova i värmesäng den första veckan och det var mycket viktigt att hålla henne varm eftersom svettkörtlarna inte hade utvecklats klart.

2009-01-03 @ 22:44:04
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: [ 20 år och singelmamma till 2 ]

Som jag tidigare nämnde fick jag min dotter vecka 35+0. Hon var 45cm lång och vägde 2338 gram, så hon var en liten plutt då. Så länge ett bar när fött tidigare än v 37 räknas denna som underburen / prematur. Det enda som inte är färdigutvecklat är lungorna vid den här tidpunkten och det är större risk att barnet får gulsot. Då får barnet "sola solarium" på sjukhuset och det brukar inte vara någon större fara. Min dotter fick sova i värmesäng den första veckan och det var mycket viktigt att hålla henne varm eftersom svettkörtlarna inte hade utvecklats klart.

2009-01-03 @ 22:44:21
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Evamy - i väntan på bebis!

det var en ivrig tjej du har i magen! :)

Hoppas hon stannar inne lite till och att allt går bra när hon väl väljer att komma till världen!



Lycka till och hoppas du får sova gott inatt!

2009-01-03 @ 22:45:31
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar så stark. Jag tror detta kommer gå galant även om lilltjejen vill ut några veckor för tidigt. Har 2 kusiner som är födda i v.33 och de är precis som vilka andra barn som helst. Lycka till och hoppas du får vila så mycket du kan! Jag hejar på er!

2009-01-03 @ 22:47:07
Postat av: Frida

Så spännande att du berättar för oss läsare. Ska hålla tummarna för er och önskar ett stort LYCKA TILL. Många Kramar

2009-01-03 @ 22:47:20
Postat av: ida

Nu börjar det närma sig!!!=) det kommer gå super bra!

Jag får följa bloggen från thailand nästa vecka.. =)

SPÄNNADE.. Får ligga på stranden och längta till ett internet cafe..! Konstigt hur man kan bli så angagerad i någon jag inte kännner. Det här är kul!

KRAM

2009-01-03 @ 22:48:01
URL: http://idis.bloggagratis.se
Postat av: Josefine

maja: ja jag har fött tidigare och känner att detta påminner om värkar fast mkt svagare så jag anade att de hade något syfte ( dvs mognade livmodertappen) Annars är sd en träning för livmodern och vissa känner av dem och vissa inte. Men det du känner är om jag ska gissa precis som du skriver att det trycker på och att huvudet gör att du får ont. Massa lycka till, jag har bf 6 februari!

Sist kände jag verkligen då det var dags att ringa då jag hade fått de riktiga värkarna.

Kram

2009-01-03 @ 22:48:18
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Josefine

Tumadre: TACK det är skönt att höra hur bra det kan gå. Så härligt att allt gick så fint trots att hon kom tidigt. Jag tror min tjej är lite större men man vet ju aldrig =) KRAM!

2009-01-03 @ 22:49:41
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: zandra

zanndra.blogg.se

zanndra.blogg.se

zanndra.blogg.se

zanndra.blogg.se

zanndra.blogg.se

zanndra.blogg.se

2009-01-03 @ 22:51:29
URL: http://zanndra.blogg.se/
Postat av: .helena

Hej Josefine!

Jag läser Din blogg dagligen, tycker den är fantastiskt bra men kommenterar ganska sällan. Nu känner jag dock att jag måste skriva några rader eftersom jag födde mitt tredje barn i vecka 35+2. Det var iofs en igångsättning (jag fick havandeskapsförgiftning - skrev en kommentar till Dig om det för ett tag sedan) men skriver ändå eftersom havandeskapsförgiftningen påverkade bara mig - alltså var vår lilla tjej helt normalt utvecklad i magen.

Iaf - förlossningen gick snabbt som attan (18 minuter... men det är en annan historia och inget som är onormalt när det gäller mig, det har gått undan med pojkarna också) och ut kom en liten prinsessa som vägde 2495 gram och var 46 cm lång. Hon kändes väldigt liten. Hon skrek dock omedelbart och var helt med. Allt gick enligt regelboken de första dygnen, även om vi tyckte att hon var yttepyttig som sagt. Hon hade lite svårt att hålla värmen och var därför tvungen att ligga inlindad i massa filtar med en mössa på huvudet hela tiden. Här märkte jag ju en klar skillnad från pojkarna, som är födda på BF respektive i vecka 38. Hennes kropp kunde helt enkelt ännu inte reglera värmen så trots massa filtar blev hon inte "för" varm sas. Hon hade också ett litet prematurutseende. Huden var liksom mer genomskinlig, och speciellt på ögonlocken, och hon hade inga ögonfransar eller ögonbryn. De växte ut efter några veckor först. :-)

Efter ett par dygn fick hon dock gulsot och var tvungen att läggas i kuvös för att solas. Där låg hon under tre dygn (hon vårdades resten av tiden på neonatalen, som jag upplevde som en helt annan vård än BB, vilket det ju är, barnen är ju inskrivna där för vård sas och det blir annorlunda än att en mamma och bäbis vårdas på BB - iaf tyckte jag det). Vi var kvar sammanliagt 10 dgr på sjukhuset, tre på BB och sju på neonatalen. De var väldigt noga med att inte släppa hem oss för tidigt - hon skulle visa på en viss viktuppgång, gulsoten skulle givetvis botas och så skulle hennes värmereglering komma igång. Vi fick linda in henne i filtar ett par veckor efter födseln, hon är född i smällkalla mars så det kan ha gjort sitt till.

Med perspektiv på hela händelsen kan jag säga att jag tyckte det gick bra att få ett barn i vecka 35 men jag skall vara ärlig mot Dig och berätta att där och då var det jättejobbigt. Kluvna känslor på alla sätt och vis. Jag var givetvis jätteglad att ha henne hos oss men samtidigt kräver det mer och är mer speciellt med prematurbarn och det är självklart så att det allra bästa är om de föds efter vecka 38 när de liksom är helt "klara". Jag längtade fruktansvärt mycket hem till mina söner och min man, även om de kunde komma och hälsa på oss varje dag. De längtade också och pojkarna frågade varje dag om vi fick åka med hem.

Men summa summarum - det går bra och man glömmer de där jobbiga dygnen så snart man är hemma igen! Och alla upplevelser är unika och alla barn och födslar är unika.

Jag hoppas att det går bra för Er och att Er lilla prinsessa väljer att stanna åtminstone en vecka till i magen. Det var som Din barnmorska sa ikväll, varje dag som hon stannar är så mycket värd. Så vila Dig nu ordentligt och spara på Dina krafter så mycket Du bara kan.

Fråga mig gärna igen om Du har några frågor. jag börjar bli trött nu så det blev ett lite virrigt inlägg, tror jag. :-)



.helena - stolt mamma till Ludvig (-97), Vilhelm (-02) och lilla Ingrid (-06)

2009-01-03 @ 22:51:47
Postat av: Maja

Tack!! Vem vet, de kanske kommer samtidigt ;-)tack för värmande ord, sov gott och ta det riktigt riktigt lugnt...Kram

2009-01-03 @ 22:52:44
Postat av: Sandra

Spännande och roligt att ni får möta er sessa även om det är för tidigt! Jag födde med planerat snitt två veckor tidigare än utsatt datum och allt gick bra. Nu är det säkert ännu tidigare för dig men jag hoppas allt kommer gå bra när det är dags! kram!Roligt att följa er

2009-01-03 @ 22:53:09
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Isabella&Minnas pappa

Oj vad det har hänt saker här! Eftersom vi män inte kan göra så mycket mer än att finnas där så är väl den typen av jobb som du beskrev inte mer än rätt att vi gör,eller? Hoppas du sover bra inatt!!

2009-01-03 @ 22:54:20
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Hej Josefine!

Det är alltså på G... Som du kanske sett så har jag nämnt här att jag fick min flicka i v 35+0. Hon vägde 2500 gram och var 45 cm lång. Hon var pytteliten men helt klar! Hon sög bra från första stund men fick tillägg var tredje timmer för säkerhets skull. De första dygnen fick hon ligga på värmedyna för att hålla värmen och sedan räckte det med fårskinn. Vi var inskrivna på prematuravdelningen men hon mådde hela tiden bra! Ofta utvecklas flickors lungor tidigare än pojkar... Lycka till och hoppas att hon ändå stannar någon vecka till. Stor kram Ulrica

2009-01-03 @ 22:55:05
Postat av: Katrine

Hei kjære Josefine! Jeg fikk min sønn nesten 5 uker for tidlig for snart 11 år siden. Det begynte med at vannet gikk, og han kom til verden 1 1/2 dogn senere. Da var han 49 cm og 2670. Og naturligvis verdens skjønneste! ;) Det er han fremdeles, - men nå er han en kul gutt på 146 cm og 36 kg... Vi lå et par ekstra dager på barselavd, samt at Eiliv ble overvåket på barneavdelingen en stund. Men siden har alt gått SÅ fint. Ingen problemer. Han har hele tiden utviklet seg suverent, og heller vært tidlig med alt enn forsinket. Det er klart at det optimale er å gå tiden ut, men det å få et barn for deg nå vil helt sikkert ikke by på store problemer. Deres lille pike er nok ivrig på å komme ut til dere alle og begynne å nyte livet. :) Katrine



2009-01-03 @ 22:56:24
Postat av: Fru Evelina

Jag håller tummarna för att allt ska gå BRA! Men det gör det säkert, och om du som sagt tar det lugnt kanske det drar ut på tiden liiite så lilltjejen kan växa klart i magen först innan hon kommer ut till er. Men jag förstår att hon är ivrig, hon vet nog redan vilken tur hon har som kommer till en så fin familj!



kram

2009-01-03 @ 22:56:27
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lillmamman"

Åh vad spännande. Ja nu är det snart dags hi hi hi... Men som sagt, hon kan ju vänta någon vecka eller så : )



Mina graviditeter är ju helt galet på dagen : )



Som man minns tillbaka! Jag vill föda barn : )



Första + 5 2790g Flicka

Andra +3 2900g pojke

tredje beräknad dag enl. mens. 2905g flicka

fjärde samma som ovan.. 2980g pojke



www.lillmamman.se



Lycka till nu!!

2009-01-03 @ 23:17:53
URL: http://www.lillmamman.se
Postat av: Anna

oj oj, ta hand om dig nu och vila ordentligt för snart blir det nog förlossning. Jag blir nästan lite avundsjuk för föda barn är ju det häftigaste som finns!

2009-01-03 @ 23:20:07
URL: http://litenoettrig.blogg.se/
Postat av: Emma & Vera

ååå jag har känt det på mig i flera veckor nu att prinsessan kommer tidigare än beräknat, vet inte varför men känslan har funnits där!

Du ska vara glad att det är just en prinsessa som bor inne i din mage, för flickor är starkare än pojkar (men det vet vi väl alla hihi)

Så sa iaf min dotters underbara läkare, en av sveriges bästa barnläkare, utan honom hade hon inte levt idag!

Vera föddes inte för tidigt utan jag blv igångsatt på utsatt datum pga för mycket vätska i hela kroppen som gjorde att jag inte kunde använda mina händer, dom var helt bortdomnade.

Förlossningen gick jättebra, jag kom igång direkt nästan vilket är ovanligt, men när jag skulle krysta ut henne så slutade mina krystvärkar rakt av och det fanns inget dom kunde göra för att få igång mig.

Vera satt fastkilad med halva huvudet ute och navelsträngen klämd vilket medförde syrebrist i 7 minuter innan dom till slut fick ut henne, och dom var många som drog och slet kan jag lova ;)

Veras läkare berättade sedan att hade det varit en pojke så hade han inte levt idag, och idag har vi vår fina tjej hos oss utan några som helst skador, hon har blivit friskförklarad och ska på sista återbesöket inom en månad stolt mamma

Jag hoppas verkligen att allt går bra när er prinsessa väljer att kika ut, oavsett om det blir imorgon, om en vecka eller på bf så tror jag det kommer gå bra :)

Massa styrkekramar till dig å familjen.

kram

2009-01-03 @ 23:20:45
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Cam.

Varför blogga när du måste vila. Du är en härlig vacker kvinna och mamma/fru. Men vila. ta det lugnt alla vi läsare sitter kvar där vi är.

Villa snälla du, du är gravid och ska snart föda. Vi alla längtar att få titta in och se den lille.

kramar.

2009-01-03 @ 23:24:13
URL: http://millrec.blogg.se/
Postat av: tini

hejehj!





hon kan allt stanna kvar liiiiten stund till i magen tycker jag :)





ha d bra

2009-01-03 @ 23:26:52
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: tini

hejehj!





hon kan allt stanna kvar liiiiten stund till i magen tycker jag :)





ha d bra

2009-01-03 @ 23:26:53
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: tini

hejehj!





hon kan allt stanna kvar liiiiten stund till i magen tycker jag :)





ha d bra

2009-01-03 @ 23:27:05
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: Frida

Stort lycka till. Hoppas att det kommer gå bra och att bebben får jäsa lite till utan att det besvärar dig.

2009-01-03 @ 23:36:51
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv

Jag fick min son i vecka 34+0 men han var tillväxthämmad, vägde 1715 och var 42cm. Trots att han var så liten så behövde han bara ligga i kuvös en natt för övervakning, sen var det värmedyna 1 natt och sen vanlig säng. Han mådde bra hela tiden men då han var så liten fick han sondmatas. I övrigt funkade allt perfekt. Vi låg kvar på samvård (där hela familjen bodde tillsammans) i 2v totalt, vi hade kunnat åka hem tidigare men valde själv att stanna hela v. 2



Hoppas hon stannar en stund till i magen och att allt kommer gå bra.



2009-01-03 @ 23:37:24
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Anette

Lycka till med allt! Hoppas ni mår bra alla 4 när den lilla än kommer ut :)

2009-01-03 @ 23:40:17
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Juliana

Så spännande. Så mycket som kan hända under en graviditet. Hoppas lillan stannar där inne lite till även om hon verkar ivrig att får träffa sin familj.

2009-01-03 @ 23:40:37
URL: http://julianapersson.blogspot.com
Postat av: emma

Spännande :)

Hoppas att allt går bra. Min lilla kom 2 månader för tidigt, och mådde superbra. Så någon vecka hit och dit spelar nog ingen större roll :)

2009-01-03 @ 23:44:26
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Frida & Fabulous

Oj oj! Det kommer säkert gå kanon, tänk på dig själv nu, och släpp allt annat. Lite dammråttor har aldrig skadat någon.

2009-01-03 @ 23:54:36
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Elin - mamma till Tyra

Jag hoppas att hon stannar i magen en liten stund till, men vad spännande att det är nära nu. Ta det lugnt och VILA!!! Snart får du träffa ert mirakel!

2009-01-03 @ 23:55:15
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vad gott med glass

2009-01-03 @ 23:55:33
URL: http://nassez.blogg.se/
Postat av: Josefine E

Det är kanske lite tidigt för henne att komma ut nu men det är ju inget jätteovanligt att få några veckor förtidigt. Förstår att det är svårt och vila med en liten son men E får ställa upp massor nu :)



Lycka till!

Kramar

2009-01-03 @ 23:55:59
Postat av: Elin o Fredrik

ÅÅÅ så spännande!!!Snart är hon här! Vila dig nu sista tiden, vi håller tummarna att hon vill stanna i magen ett litet tag till iaf. Hoppas tabletten hjälper dig. Vi följer ert äventyr på bloggen! Stort lycka till! Många kramar från oss!! :)

2009-01-03 @ 23:56:18
URL: http://goldentexas.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vad gott med glass

2009-01-03 @ 23:56:23
URL: http://nassez.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej josefine! Jag precis som dig men mina onda Sd övergick till förtidiga värkar och blev inlagd v 34, fick medicin som stannade av men de började lika fort igen. För att göra en lång historia kort så slutade det med att dom satte igång mig v 40+3 pga trötthet, då hade jag gått med förvärkar i 6 veckor och hade ONT! Hela historien finns på min Blogg :) hoppas det lugnar ner sig i magen för dig, vet hur jobbigt det är:(

2009-01-04 @ 00:00:22
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: elin

Hej Josefin, precis så som du har dcet hade jag det i höstas, min lilla tjej var oxå väldigt ivrig och började i vecka 28 och ville komma ut, blev sjukskriven för prematura förvärkar, jag trodde aldrig att jag skulle gå tiden ut, barnmorskan gav mig stränga order om sängläge. Men tiden gick och jag hade otroliga förvärkar som var riktigt smärtsamma, men när jag gick in i vecka 37 verkade allt bara stanna av och min lilla dotter föddes i 39+6. Jag vet precis hur du har det och att det är tråkigt och jobbigt att det lungt men försök så ska du se att det blir bra! Ni kommer att få en bestämd liten tjej som vet vad hon vill!!

Jag tänker på dig! Kram

2009-01-04 @ 00:08:24
Postat av: Jackiiie

Grattis i förskott och lycka till.

2009-01-04 @ 00:08:25
Postat av: mia

min dotter kom tre veckor och två dagar för tidigt. Hon mådde jättebra! Lycka till med förlossning och allt. kram.

2009-01-04 @ 00:11:09
Postat av: Hilde

Dette går bra uansett! Jeg kjenner mange som har fått barn for tidlig (ofte langt tidligere enn deg) og de har utviklet seg helt normalt. Nå må du slappe av og hvile deg før fødselen! Klem :)

2009-01-04 @ 00:11:47
Postat av: Linda H

En väninna har just fått bäbis som kom lite tidigt och allt gick finfint....

hoppas allt flyter på lika bra för dig..



God Fortsättning på det nya året!

2009-01-04 @ 00:12:59
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: mammabecka

jag fick mina små bebisar i v. 36+1! tv 1, som de så fint kallar det, vägde 2310g och var 45,5cm lång. tv 2 vägde 2135g och var 45cm lång. Jag kan tänka mig att din bebis i dagsläget är runt den storleken (och utvecklingen), eftersom tvillingar ofta blir mindre och utvecklas senare.



När de födda skrek de och mådde bra! Det var helt fantastiskt. Barnmorskorna lade flickorna i en värmesäng, bara för säkerhets skull, det är tydligen rutin på vårat sjukhus, hur bra barnen än mår om de föds för tidigt. Flickorna mådde snabbt bra och värmesängen fick stängas av efter bara 1-2 dygn. Jag fick dock stanna kvar med barnen i en vecka, så att de kunde hålla kolla på deras viktuppgång. Allting gick suveränt! Inga problem alls - inga sjukdomar, andningsbesvär, gulsot, svårigheter att hålla värmen, hjärtproblem, nej ingenting! Så visst kan det gå fantastiskt bra trots att man inte går fullt ut :)



Min första flicka födde jag i v. 38+6, hon vägde 2875g och var 47cm lång. Liten för att vara nästan fullgången. Även hon mådde bra och vi åkte hem redan dagen efter :)



kram och lycka till! Ser fram emot att få se lilla bebis!

2009-01-04 @ 00:21:21
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Anja

Haha, vilken söt bild!

2009-01-04 @ 00:27:56
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: LinnM

jag håller alla tummar och tår att er tjej kommer ut till världen när hon är redo och har växt klart. Jag hoppas förlossningen kommer gå bra, så spännande. Lycka till! kram

2009-01-04 @ 00:36:14
Postat av: Anna

Oj, jag fick lite ståpäls när jag läste. Det är bara så mäktigt att föda barn, jag blev nästan lite avundsjuk! Jag håller tummarna för att lillan i magen kan vänta lite till, du får ta det dag för dag! Jag hoppas du får sova inatt, så du är pigg när det väl är dax. Kram

2009-01-04 @ 00:43:54
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Becca

Hej :) har följt din blogg ett tag och tyckte det var dags och skriva något, så här kommer min första kommentar. Lycka till med lilla tösen i magen nu. Du verkar vara en himmla trevlig människa, därför blir man alltid glad av och läsa din blogg :)



Kramar

2009-01-04 @ 00:47:47
Postat av: Alexandra

Läser din blogg varje dag och önskar dig lycka till med ankomsten! Hoppas du inte har ont hela vägen fram tills det är dags! Kramar till dig och familjen

2009-01-04 @ 00:52:12
URL: http://dukankallamigalex.blogg.se/
Postat av: Tove

Lycka till Josefine. Hoppas du får sova gott i natt & att hon håler sig lugn ett tag till! kram

2009-01-04 @ 01:15:07
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: Yksi

Lycka till...

2009-01-04 @ 01:36:51
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Yksi

Lycka till! Från en svensk norrman...

2009-01-04 @ 01:37:46
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj, låter spännande! Fin blogg :)

2009-01-04 @ 02:56:43
URL: http://johannaabj.blogg.se/
Postat av: Therese

Vila dig ordentligt nu så att er sessa stannar så länge hon bara kan. Tur att du har en man som kan ta hand om dig/ er. ha en lugn och skön söndag liggandes nu :) Kram

2009-01-04 @ 06:31:40
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: hannie

Oj då.

va bra att du har kollat upp.



jag har mest själv stått ut med mina värkar nu i dagarna. Så e det väl när et e första barnet. Man har ju ingen aning!



Hoppas du får vila lite.

kram

2009-01-04 @ 07:00:03
URL: http://lillababy.blogg.se/
Postat av: frida

Jag tänkte jag skulle berätta om min födelse, det var ju några år sedan, då jag hunnit bli 22 år.

Min kära mamma, som fick uppleva detta var först-föderska, och var tillsammans med min släkt på en tysklandsbåt, mellan just tyskland och sverige, eftersom jag inte var beräknad fören 2 månader senare, så skulle ju inte de ge några problem.

dock så blev allt inte riktigt som planerat. jag kom till världen, lite för tidigt, 2 månader.

det hela var ju trots allt 22 år sedan, så mkt har ju hänt, och jag tror man var osäkrare då på hur man tog hand om alldeles för tidiga bebisar, men jag fick ligga i kuvös en längre tid.

men allt gick bra med mig med.



Är helt säker att allt kommer gå bra för er lilla flicka, även om hon skulle komma lite för tidigt.

kram

2009-01-04 @ 07:41:07
Postat av: Emma

Oj vad kul.

Jag följer din blogg varje dag och har gjort det länge. Jag tycker det är så otroligt roligt att följa kvinnor som är gravida. Så häftigt!

Du har världens sötaste son, och eran lilla tjej kommer bli precis lika gullig:) spännande tycker jag!



Lycka till!

Kram

2009-01-04 @ 08:29:15
Postat av: Marielle

Hoppas du vilar upp dig och att lilltjejen stannar en tid till i magen.



Min lillkille kom i vecka 38+1. Han hade lågt blodsocker men annars gick allt bra.



2009-01-04 @ 08:38:40
Postat av: Amanda i Ghettot

Oj vilket jobb du gör! Hoppas du kan ta det lugnt nu... Jag föddes själv lite över en månad för tidigt och det gick ju bra, jag fick ligga i kuvös ett litet tag men inte alltför länge... Och jag tror inte att alla som föds "bara" en månad för tidigt behöver göra det heller... Lycka till!

2009-01-04 @ 08:38:57
URL: http://amandasghetto.blogg.se/
Postat av: karin

Vår son föddes en kväll i v 37 och han var helt "klar" och alldeles perfekt! Vi for hem vid lunch dagen därpå...



Lycka till, det går nog jättebra även om hon kommer lite tidigare!

2009-01-04 @ 09:19:25
URL: http://karinohlsson.blogg.se/
Postat av: em

Josefine!! Jag kommer från Sundsvall och är något år yngre än du men har vetat vem du är sedan jag började gymnasiet på Hedbergska. Folk pratade ganska mycket om dig på den tiden...alla tjejer i 1:an var avundsjuka på den där översnygga blondinen i 2:an på samhälle!! Dessutom hade du en väldigt söt pojkvän på den tiden (fast E är finare;)) Många killar som snackade också, och spanade.. hehe, tänk hur det var.. Men jag beundrar dig fortfarande, inte bara för att du är en av de vackraste personer jag sett utan för din personlighet som syns så tydligt i bloggen. Du verkar så varm, klok, lugn men samtidigt väldigt mänsklig! Har följt bloggen sedan start och det känns som jag "känner dig" på något konstigt sätt, jag hoppas att allt går superbra med din lilla tjej nu och att du vilar upp dig ordentligt! Ville bara säga det!!

2009-01-04 @ 09:20:33
Postat av: Fia

Lycka till med förlossningen och med Er lilla tjej!



Jag fick min son 9 veckor för tidigt pga en havandeskapsförgitning, han vägde 1320 gram. Han fick stanna på sjukhuset i 7 veckor för att växa till sej, men för övrigt mådde han jättebra. Nu är han en stor kille som är precis som alla andra i hans ålder :)



Kram Fia

2009-01-04 @ 09:21:21
Postat av: Sandra

Hej allra sötaste familjen, snart är ni fyra.. :) Har ju följt din blogg i närmare 2,5 år o jag älskar den.. Tänkte dela med mig om min tid före förlossning. Jag fick själv riktigt onda förvärkar i v.36 precis som du öppen 1-2 cm. Hade vissa dygn som var värre än andra, men jag hann o VILA upp mig lite emellan. Vi var väldigt inställda på att jag skulle få före BF. Och det blev ett par turer fram o tillbaka till förlossning. Men min prins dröjde lite iaf o föddes i v.40+3 det enda negativa var att gick galet fort istället tack vare alla förvärkar. Hann vara 1 timma på förlossningen innan min prins kom..



Tycker att det är så häftigt med barnafödande.. o nu längtar jag tills vi som ni bestämmer oss för att välkomna en till familjemedlem. Men allra sötaste du gör allt för att vila o samla krafter och jag har en känsla om att det kommer gå fint vad som än händer.. Var rädda om er nu! Varma styrke kramar från lilla mig..

2009-01-04 @ 09:24:33
URL: http://prinswille.blogg.se/
Postat av: Tindra

Åhhhh gud vad jag blev nervös då jag läste ditt inlägg! Hoppas du mår bra idag ...vila dig o försök att sova mkt även om det är svårt, i know. Min lilla knodd föddes i v38+4, han var väldigt liten men jag kommer antagligen att få väldigt små bebisar. Men men updatera under dagens gång om du orkar :) Kram kram

2009-01-04 @ 09:24:53
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh jag bli så rörd!! Lycka till då det är dags :)

2009-01-04 @ 09:47:08
Postat av: Titti

Oj,här går det undan!! Hoppas du får vila nu! Och upp med benen!! Lycka till!! Kram/Titti

2009-01-04 @ 10:06:00
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Josefine,Blekinge

Vad spännande att det är på gång även m jag förstår att du vill vänta lite till!



Ta det lugnt och ha det bra!

Kramar!

2009-01-04 @ 10:13:18
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: ulrika

Min systers dotter föddes sex veckor för tidigt men det gick bra och efter en vecka på sjukhuset fick de åka hem. Lycka till och hoppas att allt går bra.

2009-01-04 @ 10:26:31
Postat av: Liza

Hej Josefine!

Oj här händer det grejer!

Du får se det positivt, att hon klarar sig fint om hon kommer nu, jag har en bekant som fick sin lille son 2 månader förtidigt!

Håller tummarna för er!



Mvh Liza

2009-01-04 @ 10:26:45
Postat av: Anonym

Vill bara önska dig lycka till nu när allt satt igång. Du verkar va en stark kvinna så kämpa på nu sista tiden, bli lite extra bartskämd av E och mamma din.

Som sagt, massa lyckoönskningar!!

2009-01-04 @ 10:33:04
Postat av: Anki

Spännande!

Hoppas allt går bra. Många lyckoönskningar från mig!

2009-01-04 @ 10:39:50
Postat av: Cicci

Hej,



Vill börja med att säga att jag läser din blogg dagligen och tycker den är super :o)

Med mitt första barn Nathalie (som blir 4 idag) kom jag bara till v32. Åkte ned till skåne (bor i stockholm) för att fira nyår och min pappas 60års dag. Vi åkte ned dan före nyår och på natten gick mitt vatten, som jag inte fattade själv utan somnade om till morgonen efter :o) Då åkte vi in till kristianstads sjukhus och de konstaterade att det var sängläge för mig. Den 3jan på kvällen började mina värkar, de försökte stoppa dem men lilltjejen ville ut :o) hon föddes på natten. Vägde endast 1580gr. Hon fick ligga i kuvös i 2 dagar sen las hon över i en värmesäng och det har aldrig varit några problem.Fick stanna kvar i skåne i en vecka efter hon var född då det inte fanns plats på Huddinge sjukhus. När vi väl kom till Huddinge var vi där i ca 1,5v sen ville vi hem och fick även ta med lillsnuttan även fast de sagt att hon var tvungen att stanna kvar till iallafall v38 (som skulle varit i magen). Men hon var så stark så det var inga problem att ta hem henne.

Sonen min (Kevin) blev 2 i augusti och han kom i v 39. De fick sätta igång mig då äggvitan inte var vad den skulle. Där har allting också rullat på.

Med detta vill jag bara säga att visst det blir lite annorlunda om lilltjejen kommer för tidigt men allting funkar och går bra. Du har ju vanan inne från ett barn innan så du kan grunden :o)



Ha det så bra och vila, vila, vila. Ska bli så kul och läsa när lillprinsessan har kommit.



Många kramar från Cicci

2009-01-04 @ 10:43:32
URL: http://cjtvabarnsmamman.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Gud så spännande! Men lite nervöst också kan jag tänka mig eftersom det ändå är några veckor kvar. Håller alla tummar för att hon får stanna lite till och för att du inte får ha allt för ont.



Många kramar!

2009-01-04 @ 10:44:55
Postat av: Sabina

Hej!

Jag har en mamma i min mammagrupp som fick sin son 4 veckor innan bf och han mår bra och är som alla andra det enda man kan märka är att han är lite senare i utvecklingen, man kan säga att han är 1 månad senare samma som han kom förtidigt, en annan mamma fick sin son 3 veckor för tidigt och han var lika snabb med utvecklingen som alla andra men han var lite mindre första halvåret.



Hoppas allt går bra för er nu och att lillan har lust att vänta ett litet tag till i alla fall.



Kram kram

2009-01-04 @ 10:47:58
URL: http://zupersabina.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej! Mina flickor, tvillingar kom i vecka 36+2 och allt gick bra! De vägde 3225 och 2660 gr och var helt "färdiga". Vi fick inte ligga kvar längre än normalt eftersom allt var bra. Jag hade precis samma symptom som du när allt kom igång och var öppen 1 cm. Jag tror allt kommer gå bra för er, hon är så pass utvecklad redan! En del bebisar vill bara komma ut lite tidigt. Lycka till!!

2009-01-04 @ 10:49:55
Postat av: Anna-Lena

Åh ta det lugnt nu vännen! Bena högt och mannen får klara all mark-service!!! Tänker på dig. Kramar

2009-01-04 @ 10:55:54
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: johanna.L.

Hej josefine!! Nu har du inte varit inne och skrivit något nytt idag... Undrar om något kanske är på g, eller så tar du dig bara en välbehövlig sovmorgon =)... Hoppas iallafall att allt är bra med er och att ni mår bra. Kram kram

2009-01-04 @ 11:04:57
Postat av: Fan vad chict!

En "Gissa kändisen"-lek utan dess like pågår just nu på http://fanvadchict.blogg.se , in och gissa med er!

2009-01-04 @ 11:10:07
URL: http://fanvadchict.blogg.se/
Postat av: Sara

Ooohh va söt!

2009-01-04 @ 11:13:23
URL: http://prinsessansaraa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojdå! Ja se till att vila nu då. Vill hon ut så vill hon,inte mycket man kan göra åt det då. Men det kommer gå bra!! En sak jag funderade över var om du när du var inne på förlossningen fick göra något Tillväxt UL? Alltså ett där de viktuppskattar bebisen?



Vår son kom för tidigt, vägde 2535 och var 45 cmlång. I v 24 blev jag inlagd för prematura sammandragningar och sedan blev jag sjukskriven efter det. De 10 veckorna gick ganskabra tycker jag. Men sedan ville han ut i v. 34+5 Låg i kuvös 4 dagar och sedan i vanlig säng ytterligare 4 sedan fick vi åka hem. Det mest jobbiga tyckte jag var chocken över att det gick så fort, men du är ju lite förberedd på det då. Sedan vardet också välidgt jobbigt att inte storasyster fick komma in och hälsa på oss på Neo där vi låg eftersom han är född under vintern när det är RS varning här Sverige.Har ni det i Norge också? Då får iallafall inga barn komma in utan bara pappan, och det tyckte jag var sjukt jobbigt att jag inte fickträffa henne och att hon inte fick träffa lillebror. Mycket hormoner också antar jag;O)



I övrigt så, försök vila så gott det går. Det kommer ordna sig!! Och som nån sagt tidigare så är det ju bra att det är en liten tjej därinne, för de är starkare än killar i sådana här sammanhang.



Kram Kram

2009-01-04 @ 11:15:41
Postat av: Jacqueline

Åh så spännande detta ska bli....Själv blev jag igångsatt pga havandeskaps fg 8 dagar innan BF. Men allt gick super o vi fick en pojke på 3350g o 50 cm för 3,5 år sen... Tiden går såååå fort.... Lycka till med allt o jag ser fram emot att läsa vidare på din blogg./ Lyckokramar Jacqueline

2009-01-04 @ 11:19:01
URL: http://elliotsmamma.blogg.se/
Postat av: Marre

Hoppas du kan sova nu och att det går bra med lilltjejen. Kram

2009-01-04 @ 11:19:27
URL: http://justmarvelous.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej Josefine! Tack för en jättefin blogg! Jag tillhör inte de här unga mammorna som du kanske skriver för, men jag läser ändå;)Mina två flickor (nu vuxna) är båda lite för tidigt födda. C är född 4 veckor för tidigt och M är född tre veckor för tidigt. Båda gångerna gick det fort och jag måste säja att det var ganska skönt att "få det gjort" innan tiden hann gå ut! Båda vägde över tre kilo så det var aldrig tal om någon kuvös eller så. Lycka till nu och se till att vila innan det är dags! Samla så mycket kraft du kan, du kommer att behöva den kraften snart! Kram

2009-01-04 @ 11:20:53
Postat av: Renée

lycka till! är jättespännande att följa er resa!

2009-01-04 @ 11:24:05
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ååå va spännande:)Nu är de ju inte långt kvar, jag kommer ihåg känslan när man bara väntar och vänta:)Man blir ju bra sugen på en till när man sitter och läser din blogg varje dag:) Men två killar räcker gott och väl nu:)hehe



Ha en underbar dag

2009-01-04 @ 11:34:38
URL: http://mammarebecca.blogspot.com
Postat av: Zandra

Ta hand om dej nu Josefin och vila massor!!

Snart är hon är! ;-D

Lycka till!

Kramar Zandra

2009-01-04 @ 11:35:25
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Malin

Men OJ, här händer det grejer!

Hoppas lillan vill stanna ett liiitet tag till där inne! Förstår dock att hon är ivrig och inte vill något hellre än att komma till er!

Vila mycket nu, och var rädd om dig!!!

Kramar!!

2009-01-04 @ 11:42:48
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj,vila vila!



Det går nog alldeles bra ändå även om hon trots allt nu skulle komma ut tidigare!



(min C föddes 5 veckor för tidigt)

Känner igen det där med värkarna,C försökte komma ut första ggn i vecka 27.Jag var öppen några centimeter! Men jag fick ta det väldigt lugnt (ligga delvis innlagd på sjukhus i några veckor) plus få värkstoppande medicin i några veckor tills hon kom ut + jag gavs några sprutor med nån mognadsmedicin för bebisens lungor.



Men allt gick fint,fast hon var liten.



Håller tummarna för dig och lillskruttan att hon nu stannar kvar därinne i värmen några veckor iaf! :)



Lycka till när det väl är dags!



Kram S



2009-01-04 @ 11:45:47
Postat av: Sessan ♥

Flott att ni fick undersökt dig igen & att ni fick svar & besked om hur ni skall hantera det.

Detta går toppen bra Josefine!!

Vila dig massa nu så du har krafter till förlossning, denna tjejen har inte tänkt att vänta tydligen ;D



Vi är här & hejar er fram & så kniper jag lite extra som hjälp i 14 dagars tid fniss



Stor söndags kram till er alla♥

2009-01-04 @ 11:51:14
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Mamma på vift

Åhh vad spännande, som du själv säger kan hon komma när som helst nu. Fick min Melvin i v37 och det tackar jag för! 3635g och 48cm lång var han så om han legat kvar hade han vart en bjässe. Matilda kom en dag före BF och 3veckor senare än Melvin. 3640g och 49cm lång. Vila och njut av allt du inte "får" göra nu. Kommer hon så kommer hon, då är det meningen. Men skadar ju inte om hon är kvar ett litet tag till. Lycka till:) väntar med spänning på att få se den lilla sessan.

2009-01-04 @ 11:58:51
URL: http://ettnyttliv.blogg.se/vardagskat/
Postat av: Ullis

Det kommer gå fint! Lycka till med allt, tänker på er!



Kram

2009-01-04 @ 12:10:24
Postat av: malinsmix.blogg.se

jag gick 9 dagar över tiden o kände inget innan de var dags. kram

2009-01-04 @ 12:21:01
Postat av: Sofie

Åh så spännande! Önskar er ett STORT lycka till och att du får lite väl behövd vila och sömn! Håller tummarna för er.

Stor kram!

2009-01-04 @ 12:31:01
Postat av: Jenny

Vår dotter föddes i v. 32 och allt gick bra. Det enda hon behövde hjälp med var maten, så hon fick en sond genom näsan. Men så fort hon klarade att äta själv fick vi åka hem. Lycka till!

2009-01-04 @ 12:36:01
URL: http://privatskitsnack.blogg.se/
Postat av: karin









***tänker på er***











2009-01-04 @ 12:50:20
URL: http://litentiger.blogspot.com
Postat av: karin







***tänker på er***







2009-01-04 @ 12:51:43
URL: http://litentiger.blogspot.com
Postat av: Stefan W

Hej! :) Kolla gärna in mitt nya inlägg om "De mest trogna fansen" och bidra med din åsikt!

2009-01-04 @ 12:52:48
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: carro

hej hej, hoppas att tjejen stanar en stund till! fast mitt barn kom 2 v innan bf. Kan jag säga att jag är född i samma v som du är i nu. Och har inga men efter de=) och jag är 26, och läkarvården är ju enormt bättre nu än då=) så de kommer gå jätte bra. Lycka till

2009-01-04 @ 13:19:22
Postat av: Josefine

Ni är helt fantastiska och jag läser alla stories och peppande ord. Ni gör mig lugn och trygg. Detta fixar sig och jag börjar få en feeling av att vårt mirakel kan stanna inne i veckor nu för jag rör mig ingenting =) KRAM!

2009-01-04 @ 15:17:36
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: jessica

gud va kul att de delar med dig, så skönt me en bloggare som inte är så hemlig hela tiden. Det uppskattas verkligen att vi får dela erat äventyr! Önskar er all lycka med förlossningen och lillflickan! så spännande det ska bli!

2009-01-04 @ 15:59:10
Postat av: Annika

Jag hade väldigt onda sammandragningar från vecka 34 tills min dotter föddes. I vecka 35 så var jag på förlossningen för en undersökning. På undersökningen så visade det sig att jag var öppen 1 cm och tappen var helt utplånad. Dagen efter att jag hade vart på förlossningen så började slemproppen att lossna. Jag trodde att hon skulle komma nästan direkt då jag hade börjat öppnas och var helt mogen. Men hon valde att komma 10 dagar innan beräknat förlossnings datum. Så hon behöver ju inte komma nu, hoppas på det! Hoppas att allt går bra för dig/er Kram :-)

2009-01-04 @ 16:25:01
Postat av: Annie

Åh vad spännande :D Hoppas allt går bra för er nu och Lycka till!!

2009-01-04 @ 17:47:14
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: Betty

Hej Josefin =)

Jag blev sjukskriven i vecka 34 pga av onda sammandragningar, jag var då redan öppen 3cm.



Vi trodde hela tiden att jag skulle föda för tidigt då även mitt första barn kom 1vecka tidigt.

Men ack så fel vi hade, två veckor SENT kom han ut till oss ;)



Vila dig och försök inte att oroa dig så mycket är mitt råd =)



KRAM

2009-01-04 @ 18:49:48
URL: http://frubettys.blogg.s
Postat av: Martina

Vad skönt att din mamma kan komma och avlasta lite så du får vila. Många av mina vänner har fått för tidigt och det har gått bra. Men det kommer gå bra även för dig! Kul att man får följa dig och ditt lilla mirakel!

2009-01-04 @ 20:04:11
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Linnea

usch vad underbart. jag tycker att det är så fint med en stor gravid mage. så gulligt men jag vet inte varför. hoppas allting går bra, och man blir sjukt sugen på att själv skaffa fast jag bara är 15.

kram (:

2009-01-07 @ 11:16:27
URL: http://ingenss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0