Ellas möte med världen!

Kvällen den 5 februari hade jag svårt att somna så jag gick ned till E igen och åt lite mat och sen somnade jag tillslut väldigt sent, klockan var kanske 1? Jag hade hela dagen den 5 varit väldigt hungrig och åt säkert åtta gånger.

Efter vi sovit en kort stund väcks vi av Elian som kommer in till oss och jag tror jag gick upp och kissade samtidigt som E bar in Elian till sitt rum igen. På vägen kramade jag honom god natt och sa Mamma älskar dig. Sen gick jag in till oss och fick ställa mig på alla fyra i sängen för att det kom en kraftig värk. Samtidigt känner jag att vattnet går och jag springer in på toaletten och tar bort badrumsmattan och splash kommer det en stor pöl. Jag fick lite chock då jag aldrig tänkt att mitt vatten ska gå ( det är ca 20% av alla förlossningar som startar med vattenavgång, med Elian startade det med värkar / rier ). Att det kom så mycket var också oväntat då Ella var väldigt fixerad och låg långt ner.

Vattnet var genomskinligt och luktade precis som Elian luktade då han blev född och jag blev så nostalgisk! Jag gick in till E och sa att det var vattnet och skrattade fram att det var ännu ett barn som skulle komma på dagen / på termin ;-)
E ringde sjukhuset då jag tog en dusch. De bad oss avvänta värkar och de kom direkt med fem minuters mellanrum. Sen ringde han sin Mamma Grethe som sa att vi skulle ringa då vi ville att hon skulle komma för att sova hos oss och ta hand om Elian.

Värkarna kom och gjorde väldigt ont så jag sa till E att Grethe borde nog komma nu... Jag sprang omkring i morgonrocken och klarade inte att klä på mig för värkarna gjorde så ont då hon kom och E var nede och förklarade rutiner för Grethe eftersom hon skulle köra honom till dagis på morgonen. Att tömma diskmaskinen var enligt mig viktigt så det gjorde han också ;-) Så kom han upp till mig då jag fick en värk och hjälpte mig igenom den. Jag hängde på honom med armarna kring hans hals och vi andades. Tillslut fick jag på mig sköna tights och tunika mellan allt ont.

Då vi var på väg ut genom dörren var klockan 4.15 tror jag och E körde fram bilen och packade in väskorna. Vi skulle bytlåna bil med Grethe så att hon kunde ha Elians bilsäte som sitter fastmonterat.

När han var ute och fixade i bilen hjälpte Grethe mig igenom värkarna och jag tänkte aldrig på att klocka dem på slutet men vi alla kan i efterhand säga att de kom väldigt ofta, kanske varannan minut? Då vi skulle åka bad jag Grethe ta ett bilde på oss och jag log allt jag orkade samtidigt som jag hade en värk. Ville ha en sista "magbild". Sen ville jag inte gå in i bilen för det gjorde så ont hela tiden...

Men tillslut klarade jag att på något vis komma mig in i bilen och satt snett med hela kroppen för det kändes så konstigt då jag satt ned. Innan vi åkte sa Grethe att det INTE är värt att köra för fort och få böter, vi har ju god tid sa hon ;-) Jag satt och höll i Es huvudstöd och hade en handduk för ögonen för jag ville inte vara med längre. Satt snett med hela kroppen och försökte andas genom värkarna. Då vi var halvvägs var det vägarbete och jag sa KÖR. Så vi körde där bussen ska köra och sen vidare ut på vägbanan där vägarbetet var så att vi slapp en lång omväg. TUR det! Men vi körde enligt hastighetsbegränsningarna och förstod aldrig hur nära det var.

Jag ville ha något att dricka och jag ville att E skulle köpa med sig någon mat då detta kunde ta tid. Vi hade planerat att stanna på ESSO som ligger vid avkörningen till sjukhuset men då vi nästan var framme undrade E om jag verkligen klarade att han sprang in och handlade? Jag sa ja, nej, ja, jag vet inte men tillslut ja då vi körde förbi.

Då han var därinne satt jag med min handduk på ögonen och fick flera värkar. Då han kom ut stressad med det han köpt så körde vi uppför backen och vid rondellen med gupp gjorde det ONT. Vi stannade inte och parkerade på långtidsparkeringen ( det tar ca 4 minuter att gå därifrån) som med Elian utan vi tänkte parkera i garaget ( ligger strax utanför entrén) där man max får stå två timmar eftersom jag hade så ont. Men då vi körde sista biten säger E i att jag skrek "Nu kommer hon" och jag hade konstanta värkar. ( jag kommer inte ihåg detta) Så han kör fram till entrén och springer ur bilen ( den står på) och försöker få mig ut ur bilen. Jag skriker "Nu kommer hon" och tillslut får han mig ut ur bilen och jag ställer mig på knä för jag känner att det är dags att krysta och snön är så skönt kall mot mina knän och luften känns så ren. Egentligen andas jag in massa avgaser ifrån bilen haha.

Det nästa jag kommer ihåg är att jag står upp och lutar mig mot bildörren ( E har fått mig upp på något vis) och jag ber E ta av mig tightsen för NU kommer hon. Jag känner efter för jag har sån ångest över att krysta utan att vara öppen och kanske jag bara känner det som att hon kommer? Ingen hade ju kollat mig och gett ok för att krysta. Jag känner hennes huvud därinne och sen ber jag E igen att ta av mig tightsen för jag klarar inte att röra mig. Han gör det och får nog panik här. Han ringer in till förlossningen och jag hör honom säga: " Det är Aamodt här, vi står här utanför och min kone föder nu. KOM!" Jag tänker att de kommer inte ta oss på allvar...

Jag börjar krysta automatiskt, det går inte att hålla emot och det känns precis som sist att jag ska göra nummer två så jag ber om ursäkt till E för det känns helt ovärdigt att jag STÅR med där med honom i snön och föder barn och bajsar. Jag skulle ju ligga ned som sist och han skulle INTE titta där nede... Haha jag gjorde inte det men det känns ju verkligen så då det trycker på med barnet. E känner att huvudet är på väg då han skulle hålla handduken som jag suttit på under bebisen.

Ut kommer två barnmorskor / jordmödrer springande  med en säng och de ber mig att lägga mig på sängen. Jag förklarar att jag tänkt föda ute för det är så härligt men de säger att bebisen måste in för att det är så kallt. Jag kan inte röra mig ( har ju hennes huvud mellan benen)  men tillslut lyckas de hjälpa mig att nästan "kasta" mig i sängen och de börjar rulla mig mot entrédörrarna. E springer tydligen till bilen och slår av den och tar med min handväska då de triller mig de få meter som det var till ingången. Han springer sen efter oss och är med mig igen. De fumlar med kortet och kommer inte in berättar E och de ser mycket stressade ut.

Sekunden då vi kommit in i entrén så stannade de sängen och tydligen höll den ena barnmorskan i Ellas huvud. De frågade om jag hade en värk och jag svarade ja ( inga minnen här...men E kommer ihåg) och jag svarade ja, krystade och ut kom världens finaste tjej! Jag kommer ihåg att jag tänkte att hon max väger 2 kilo eftersom det inte kändes alls att krysta ut henne. Men så var det inte... ;-)


De lägger henne på mitt bröst, hon skriker inte direkt men efter någon minut. Jag frågar chockat om hon kommit? Men alla väskor jag packat? Chokladen jag skulle äta? Kameran, vi som skulle filma... Inga bilder har vi tagit? Jag hade ju sett framför mig att jag och E skulle vanka omkring i ett rum tillsammans som sist i timmar och klara värkarna, ha kontroll på vad som sker och äta lite då och då men här kom fröken Ella Synnöve då det passade henne. Jag kände TOTAL lycka över att hon kommit, att jag slapp ha mer ont och över att allt gått så bra.
De rullar mig direkt upp till ett förlossningsrum och där öppnar de täcket som de lagt över oss. De skrattar då jag har stövlarna på och tightsen nede vid knäna så de hjälper mig av med det och jag tar av mig mina kläder på överkroppen. Jag hann på något vis dra dem upp då hon kommit ut så hon låg hud mot hud med mig ifrån första stund. Sen får jag krysta en gång till och moderkakan kommer ut. Allt ser fint ut och ingenting behöver "lagas" eller sys.


Ella får amma och vi får fika och vi får vara ensamma en stund utan att väga och mäta direkt. SKÖNT! Sen då fröken landar på vågen visar den 4045 gram, hon är 50 cm lång och har 35 cm runt sitt söta huvud. Jag tar en dusch och lyckas kissa något som är viktigt att göra efter man fött barn för att allt ska fungera. E klär på Ella och sitter med henne en stund. Sen ammas det lite till och hon somnar.


Så kommer vi in till ett rum på barsel / BB och klockan är nu ca 6.30 på morgonen. Det rummet ska jag dela med en annan Mamma som fått göra kejsarsnitt efter en upptäckt att hennes bebis inte alls låg med huvudet ned. Hon är trevlig men blir också lite chockad då jag säger att jag fött barn två timmar tidigare. Vi säger att Ella kom 4.40 för ingen kollade på klockan just då  men då vi kom in till förlossningsrummet var klockan ca 4.50 tror jag.


Välkommen in i familjen Ella!

Elian som är tidigt ute med Bestemor för att komma till dagis får hälsa på ( Bestemödrar kan inte komma förrän kl 18 tyvärr) och då han kommer in i rummet och ser henne säger han BEBI och hans ögon är större än någonsin och leendet också. Jag blir helt varm i kroppen av att se honom så glad och vi går ut i soffan utanför och han får klappa, pussa och krama. Sen åker han på dagis. Här började vårt familjeliv som fyra och mycket av hur det har gått har ni fått läsa härinne!


På väg hem runt kl 14 samma dag. Jag kände mig så pigg och ville hem till vårt hem.
Vi hämtade Elian på dagis på vägen.


Exakt HÄR föddes hon!

Att få möta sitt barn är verkligen livets under!
❤ ❤


Första morgonen hemma.




Kommentarer
Postat av: ♥KiZnic - ung mamma till Melina♥

Vad fint skrivet och vad gulligt av dig att dela med dig =)



Hur ser Ellas och Elian rum ut? Gillar vit själv och behöver inspiration till!



Gillar din blogg jätte mycket/Kram

2009-03-03 @ 22:28:54
URL: http://mammakiznic.blogg.se/
Postat av: Johanna

Underbart skrivet! Jättekul med bilder med i texten:-) Fick väldigt med inspiration att skriva en förlossningsberättelse själv, har inte gjort det än.... Har ju gått 7 månader dessutom, men men bättre sent än aldrig;-)

2009-03-03 @ 22:33:42
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

När man läser känns det som man är där thihi och vad starkt med bilden innan du åkte =)

2009-03-03 @ 22:34:18
URL: http://mammakiznic.blogg.se/
Postat av: Louise Charlotte



FINA BILDER!



GILLAR DIN BLOGG :) LÄSER DEN DAGLIGEN!



HUGS <3

2009-03-03 @ 22:40:34
URL: http://louisecharlotte.blogg.se/
Postat av: Louise Charlotte

MÅSTE JU SÄGA STORT GRATTIS OCKSÅ :)

2009-03-03 @ 22:42:39
URL: http://louisecharlotte.blogg.se/
Postat av: Jonna

Vilken fantastisk berättelse! Jag kan tänka mig att ni får berätta den många gånger för Ella sen :) Och jisses så duktig du var! Det här är min absoluta favoritblogg, ville bara att du skulle veta det :) Lycka till med nya, fina familjen!

2009-03-03 @ 22:47:17
Postat av: Emma

oo herregud, jag blir helt stum, vilken upplevelse!



...jag vill också :)



puss o kram



Em

2009-03-03 @ 22:48:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Mickan

Åh, vilken fin berättelse! Jag sitter här helt överväldigad men en klump i halsen, men jag har skrattat lite också!=D Avgaser och frisk luft, haha! Vilken upplevelse! Jag hoppas kunna skriva en sån här förlossningsberättelse den dagen jag får barn och sedan ge den till mina barn. Idag hade jag önskat att mamma hade gjort det åt mig! Stort grattis igen och lycka till med era fina underbarn! Kram!

2009-03-03 @ 22:48:49
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: lina

Oj oj oj .. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Snart är det min tur! :S GRATTIS!!

2009-03-03 @ 22:53:16
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: sessan ✩

TUSE TACK för att jag fått lov att ta del i denna underbara födsel, du har givit mig skratt & långa krokodil tårar Josefine.

Jag har läst högt for maken som naturligt inte tycker födslar är så charmiga efter två riktigt fula..... Men han var tvungen att höra, för jag var berörd♥



Puss hjärtat

2009-03-03 @ 22:56:20
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Erika

Så fint! jag får nästan en tår i ögat och tänker tillbaka på min egen förlossning, dock inte lika dramatisk som din =) det är undrat med berättelser och det är underbart när ett liv kommer till värden!

2009-03-03 @ 22:58:22
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: kevser

du fick mig att tänka på min förlosning som tog 13 timmar =)

2009-03-03 @ 23:01:17
URL: http://sjalstar.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack för att du delar med dig, så rörande att läsa, Tänk att männen våra minns allt så bra och kan återberätta , det fick min man göra för mig med,

Må så gott Eva.

2009-03-03 @ 23:06:14
Postat av: Nina

Vilken upplevelse!

Så underbart med förlossningar! Jag längtar själv tills nästa vilket inte blir om förrän 2-3 år eller nåt sånt ;)

2009-03-03 @ 23:07:25
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Maria

Näe josefine.. jag som skrev till dig i inlägget "får inget gjort" att jag inte heller får det och att jag inte ens hunnit skriva förlossninsberättelse..

Och nu får du det gjort!!

Innan mig.. jag har ju haft 10 veckor på mig ;-)



Känner mig med ens mycket "bekväm" som inte hunnit med det ;-)

Duktiga du som fick det gjort.. Nu måste jag verkligen få skrivet min oxå :-)



Jätte fint skrivet, kram kram!!

2009-03-03 @ 23:07:29
URL: http://livetmedtre.blogspot.com
Postat av: Josefine E

Åh vad fint och læsa! Måste vara helt fantastiskt kænsla.



Kram på dig!

2009-03-03 @ 23:33:52
Postat av: Marie

Gud vad fint! :)

2009-03-03 @ 23:36:33
URL: http://majsanx.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag sitter här med andan i halsen och känner mig...nästan chockad! :) jag läste ju förut när du skrev om förlossningen också, men det är så dramatiskt att det ÄNDÅ känns helt WOW liksom..!



Du är en enastående kvinna, vet du det? (jaa, det gör du nog!) :)

2009-03-03 @ 23:44:02
URL: http://great-n-little.blogspot.com
Postat av: Carro

Blir såå rörd!

Längtar massor efter ett eget litet knyte, men det är mycket annat som ska passa också, som att ha en fast inkomst, veta var man ska bo, plus att pojkvännen snart ska plugga ett par år..



Gaah! Vill nu! :P

Men det känns viktigt att allt annat också fungerar, för att få ett bra familjeliv.



Jag får nöja mej med din blogg och syrrans två-åring så länge. Inte helt dumt det heller. :)

2009-03-03 @ 23:44:04
Postat av: Mikaela R

Ja födde min lilla tjej den 20 dec 08, o de e så härligt att höra att flera förlossningar som gick bra och smidigt, i och för sig hade jag en längre förlossning men härligt att din lilla mådde så bra efter att ha kommit ut så himla fort:) ha bästa kvällen, nu är de dax med amning!:)kram

2009-03-03 @ 23:46:43
Postat av: Janina

Du är grym, Josefine!

PUSS PUSS :-)

2009-03-03 @ 23:56:36
Postat av: Emelie

Gud vilken häftig berättelse! :-) Du har verkligen fått med allting i detalj, jättespännande att läsa.

Älskar att läsa din blogg, du är alltid så glad och du verkar vara en sån himla go tjej!



Skulle vilja springa hem till er och krama dig och din underbara familj! :-)



Tusen kramar från Emelie i Norrköping

2009-03-04 @ 00:39:54
URL: http://emeliecatrine.blogspot.com/
Postat av: Angelina Berg

Inser du hur stark du är? Jag har varit livrädd för vaginala förlossningar, men nu känner jag att kan du så kan jag!

2009-03-04 @ 01:02:08
URL: http://englamedora.blogg.se/
Postat av: ellabella

For en rørende og fantastisk fødselsrapport. Jeg har gåshud på ryggen etter å ha lest. Jeg har selv født 3 barn og kjenner igjen følelsene du hadde før Ella kom ut. Siste fødsel gikk rimelig raskt for seg for meg også.

Så fint navn Ella har. Visste ikke at hun også heter Synnøve. Herlig!



Klem, ellabella

2009-03-04 @ 01:11:22
Postat av: Johanna

Åh gud vilken dramatisk men underbar story!!! Härligt att allt ändå gick så bra!

2009-03-04 @ 01:16:57
Postat av: Duracellmamman

Hej!

Nu har vi äntligen fått igång Mammablogg Galans egen hemsida! Där inne kan Du följa arbetetsgång med Galan, men såklart även kika på vilka andra härliga Mammabloggare som har anmält sig!



Ska bli jätte kul att träffa Dig den 4 juli 2009 i Göteborg!



http://mammagalan.se/wp



Vi Önskar Dig en härlig Onsdag!



Kram



Duracellmamman, SessanochPrinsessan & Wojtan

2009-03-04 @ 02:01:54
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Maria

Oj vad fint sktivit. Nu sitter jag här och gråter på tidiga morgonen. Vackert! Var ju inte mer än ett halvår en som våran minsta lilla tjej tittade ut......

Härligt att få höra eran upplevelse.



Maria

2009-03-04 @ 06:03:32
URL: http://mariafredriksson.blogg.se/
Postat av: pernilla

Åhh va fint.. man vill ju bara gråta av lycka. Å då har jag ju endå fött 2barn själv.Men man vänjer sej aldrig å känslan att få välkommna ett nytt liv är ju oslagbart :) Bra jobbat!

2009-03-04 @ 07:01:19
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: MakeUpYourMind

Vilken underbar historia! Jag har blandade känslor inför födsel, jag är oerhört rädd men samtidigt så fantastisk.

2009-03-04 @ 07:19:10
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se/
Postat av: K

Vad fint skrivet! Att få vara med om en förlossning är verkligen en gåva. Jag är SÅ tacksam för mina två tillfällen. :D Grattis igen till lille tjejen, som kom med sån fart.

2009-03-04 @ 07:38:03
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Erica

Jösses, häftigt! Kram

2009-03-04 @ 07:39:08
URL: http://frogsandprincess.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilken fantastisk berättelse! Jätteroligt att få läsa och bli rörd av, det blev jag... :) Och sen till jobbet blir jag nu när jag fastande framför detta inlägg ;). Ha en bra dag, kram!

2009-03-04 @ 07:40:03
Postat av: Mia

sitter här med mitt motgonkaffe och tårarna sprutar. Det är något speciellt med att läsa någons förlossningsberättelse. Dels så är varje förlossning så speciell, men även att ens egna förlossning/ar är ju det starkaste minnena man har. Lycka till med dig och din fina familj! KLEM!

2009-03-04 @ 07:54:45
Postat av: Randys

Vad sot bebis du fatt! GRATTIS!

2009-03-04 @ 07:58:46
URL: http://randys.blogg.se/
Postat av: Emma

Underbar berättelse, börjar längta själv faktiskt. Har alltid varit lite orolig men när man läser något sånt här, kroppen är fantastisk som klarar av det!

2009-03-04 @ 08:06:58
Postat av: Camilla

Sitter här och gråter och ler omvartannat, vilken underbar berättelse och vilken upplevelse ni fick vara med om. Skönt att allt gick som det skulle!



Kram Camilla

2009-03-04 @ 08:15:14
Postat av: Maria

Vilken fantastisk förlossningsberättelse!

Ta hand om er!

Kram

2009-03-04 @ 08:17:43
URL: http://sagafia.blogg.se/
Postat av: Sara

Vet inte om det är gravidhormoner eller nervositet över att snart gå igenom förlossning igen som gör att tårarna strömmar.... man blir så rörd..

Skönt att det gick så bra!kram

2009-03-04 @ 08:20:28
Postat av: Helena

Vilken fantastisk historia! Både läskig och väldigt underbar på samma gång! TACK för att du delar med dig av den! GRATTIS till din fina familj!

Och tack för en alldeles underbar blogg!

2009-03-04 @ 08:22:49
Postat av: Jenny

Underbar berättelse att läsa, att det hänt lixom..Hon hade bråttom ut den lilla söta tjejen :)

2009-03-04 @ 08:24:40
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Sara

Helt otroligt. Det är underbart att få höra hur det gick till, det är knappt man kan tro det är sant. Skönt att allt gick så bra!

Läser din blogg varje dag och det är alltid lika skoj! ha det bra.

=)

2009-03-04 @ 08:32:59
URL: http://sarath.blogg.se/
Postat av: Ida

Sitter här gravid i v.22 och gråter och skrattar om vartannat. Blir så rörd av förlossningar. Vilket mirakel att få föda fram ett barn! Vad härligt att allt gick så bra, trots att det gick så fort. Längtar till min egen förlossning. :D



All lycka till er!

2009-03-04 @ 08:45:49
Postat av: Pethra

En så otrolig och mäktig berättelse, blir alldeles tårögd för att inte tala om impad ;o)

2009-03-04 @ 08:46:08
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: Elin

Mina ögon tåras. Vilken lycka när ett barn kommer till världen om än lite dramatik. Kram

2009-03-04 @ 08:49:37
URL: http://elinrydberg.blogg.se/
Postat av: Lina van der Putten

åh vilken underbar text, och jättevackra bilder på er!!



Besök gärna min blogg: http://www.lvdp.blogg.se

2009-03-04 @ 08:58:43
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Oj oj vilken upplevelse. Du skriver så det känns som om jag va med dig/er. Hoppas min andra förlossning blir lika lätt i juli



Kram

2009-03-04 @ 09:02:31
Postat av: Tindra

Jag fick tårar i ögonen då jag läste, jag kom själv ihåg min förlossning.....

Skriv gärna mer om tiden med Ella nu, hur får du allt att gå ihop med 2barn? HUr sover hon? m m, ge tips till oss unga mammor :) kram på dig!

2009-03-04 @ 09:03:28
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Tindra

Jag fick tårar i ögonen då jag läste, jag kom själv ihåg min förlossning.....

Skriv gärna mer om tiden med Ella nu, hur får du allt att gå ihop med 2barn? HUr sover hon? m m, ge tips till oss unga mammor :) kram på dig!

2009-03-04 @ 09:03:28
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Mariann

Hei Josefine.

For et flott eventyr... Takk for at du deler med oss andre. Har ikke fått oppdatert meg på din blogg på noen dager, men håper amming osv går bra nå. Vi skal hjem fra barsel nå idag... Gleder meg og gruer meg litt til å være helt alene med henne... men tror det blir kjempebra. Stor klem.

2009-03-04 @ 09:28:28
URL: http://hjertets.blogg.no
Postat av: Mia

Åh vad fint, jag blir alldeles tårögd. Vackert skrivet!

Fantastiskt! Jag längtar tills jag får möta det lilla lilla barnet som ligger i min magen nu!

2009-03-04 @ 09:32:23
Postat av: *Sofie*

ÅH vilken underbar berättelse, sitter här helt tårögd!!!!

Skönt att allt gick så bra och grattis igen till ert lilla underverk.



Kram kram

2009-03-04 @ 09:34:00
URL: http://www.frusofie.se
Postat av: Emelie

Grattis till Tösen!!!!

2009-03-04 @ 09:35:19
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Åh jag blir så rörd att jag sitter här och ler och hulkgråter (tänker givetvis oxå tillbaka på mina egna födslar) om vartannat! Så fint beskrivet denna underbara upplevelse vi kvinnor har turen att få genomgå! :D Starka oss! ;) Ha en skön dag! Kram

2009-03-04 @ 09:35:24
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Malin

Det är ju helt otroligt, du ser till och med superfräsch ut när du nyss fött barn!



Grattis till Ella :)

2009-03-04 @ 09:36:59
Postat av: MAMA to be, Elin

Du gör det igen, får mig att gråta på jobbet Josefine. Kladdig maskara och alldeles varm i kroppen. Underbart vilken födsel. Känner igen dina beskrivningar. Mitt vatten sa också splasch på badrumsgolvet, och sen en akut känsla av att man håller på att bajsa ut en kokosnöt. Jag ville heller inte röra mig, bara stå och föda där jag var. Sätta mig i en rullstol eller lägga mig på en säng är du galen - det går inte med en kokosnöt mellan benen.



Din förlossningsberättelse var efterlängtad.

Kram

2009-03-04 @ 09:37:02
Postat av: Nettisens

Ja, livet är fantastiskt eller hur? Vilken oerhört lycka vi känner när vi föder våra barn till värden.

Och är det någon som är värd att kallas kung så är det vi kvinnor för vi är allt härligt skapade som kan gå med dessa liv och föda fram dom efter 9 månader.



Alla eloger till oss kvinnor.... Okej, ni män får en liten för att ni flåsar med oss :-)



Härligt att få läsa ännu en fantastisk förlossnings berättelse som man blir tårögd av..



Kram från Nettis och ännu en gång grattis till till lilla Ella

2009-03-04 @ 09:39:02
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken fantastisk historia. gud vilken panik jag hade fått!! du e stark du=)

2009-03-04 @ 09:39:20
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: sicka

Vilken spännande natt! :) Härlig läsning. Jag känner igen det där irrationella tänkandet med diskmaskinen! När jag skulle till BB i dec var det viktigaste att få med sig julkorten som måste postas innan 16e...märkligt hur man funkar!



Kram

2009-03-04 @ 09:39:27
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Carolina

Den dagen jag och min pojkvän ska ilda familj vill jag ha det precis som ni har det. Jag är 21 år och han är 27 år vilket säkert kommer innebära att jag blir mamma tidigt (vilket jag vill) och jag ser dig som en förebild! Ni verkar ha det fantastiskt!

2009-03-04 @ 09:52:37
URL: http://carolinariex.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Åååå jag blir alldeles varm av att läsa din story.

Njut av småbarnslivet det går fort. Mina barn är snart 7 & 10 år. Jag kan fortfarande minnas sonen förlossning, som började med värkar o slutade med akutsnitt (tack o lov ;)

kramar

2009-03-04 @ 09:53:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12016
Postat av: Johanna

Wow vilken spännande förlossning...!! Man kan inte låta bli att le åt hela Ellas sätt att välja när hon ska komma ut, den damen blir nog rätt bestämd! ;-)



Kram

2009-03-04 @ 09:57:50
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: malin från Öland

Helt underbar berättelse. Tårarna rinner ner för kinderna, att hör om en födelse är så underbart och din förlossning var ju något alldeles speciell.

Jag har själv gått igenom tre helt olika men så fantasktiska förlossningar.

Åter igen ett stort grattis till den nya lilla familjemedlemen.



Malin från Öland

2009-03-04 @ 10:03:07
Postat av: Tindra

Så hemskt mycket grattis till det nya tillskottet.

Vet inte om jag ska säga att du hade tur att din förlossning gick såpass snabbt.

Har en nära bekant vars förlossning tog tre dagar från det att vattnet gick till att bebben kom ut :)

Hoppas allting kommer gå bra för er och lycka till =)

2009-03-04 @ 10:04:35
URL: http://navi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken underbar berättelse, sitter här med tårar i ögonen. Något som jag nog inte skulle haft innan jag födde vår lilla Ella. Din lilla Ella var lite snabbare än min som tog nästan tre dygn på sig efter att vattnet gått.

Lycka till och allt gott till din fina familj. Tack för att du förgyller dagarna med din blogg!

2009-03-04 @ 10:11:52
Postat av: Anonym

Så fint du skriver! Har tårer i øynene!!

Du er så strålende positiv i bloggen din, så det smitter : )

2009-03-04 @ 10:24:41
Postat av: cilla

Det är så härligt att läsa om er lycka. Väldigt fint skrivet, jag sitter här med en tår i ögonvrån samtidigt som jag ler. :)

Önskar er all lycka!

2009-03-04 @ 10:26:11
URL: http://cijo.blogg.se/
Postat av: usablogg

http://www.detrodausa.blogspot.com/

2009-03-04 @ 10:27:33
Postat av: Linda

Man blir så rörd av din berättelse. Idag är det bara tre dagar kvar till min nr 3 är beräknad, jag hoppas att allt ska gå bra. Jag blir mer och mer närvös ju mer tiden går.



Kram på er alla

2009-03-04 @ 10:37:10
URL: http://easytolove.blogg.se/
Postat av: MalinF

Det är en sådan fantastisk historia!! Så skönt att det gick bra! :) Vad roligt att du ville dela med dig! Så himla roligt att ni ändå stannade och handlade på vägen.. haha :) Lycka till framöver!!

2009-03-04 @ 10:37:32
Postat av: Nanna

Vilken FANTASTISK historia att berätta för Ella när hon blir större. :)

Och vilken lycka att ha en sådan fin familj!

2009-03-04 @ 10:41:57
URL: http://nannaas.blogspot.com
Postat av: Joanna

Häftigt!

Från kaos till en underbar familj=D

2009-03-04 @ 10:43:18
URL: http://yllebarnet.blogg.se/
Postat av: Therese

Så härligt! Barn är sanna mirakel. Vilken läsning, från skratt till tårar....så kul att läsa att du ville föda ute, hi hi man har sina idéer skedet du (känner igen)! Kram

2009-03-04 @ 11:00:44
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: malin.

Gud blir helt rörd ja av din berättelse!! ja har 69 dar kvar till bf idag =) ska bli spännande å se hur min förlossning blir! kram.

2009-03-04 @ 11:05:46
URL: http://smolidoli.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag dör av skratt!!! Att du sade så till E, bad om ursäkt för att du stod där och bajsade HAHAHAHAAA, guuud. Jag har bara en fråga, när hann du sminka dig?





Vackra kvinna!!

2009-03-04 @ 11:12:37
URL: http://lackert.webblogg.se/
Postat av: ingrid

hei! så fin historie... håper du har tid til å svare på dette..: hvor lang tid tok fødselen til Elian? Det går vel fortere med nr 2? klem

2009-03-04 @ 11:19:41
Postat av: malin

Jag läser och tårarna bara sprutar!! =) ..om 10veckor är vår lilla beräknad och man vet ju aldrig i förväg hur det blir! Grattis igen kramar

2009-03-04 @ 11:26:14
Postat av: mini

underbart att du delar med mig. nu sitter jag på mitt kontor och gråter för hela din berättelse berörde mig så. mini

2009-03-04 @ 12:03:16
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag låg nästan dubbelvikt av skratt stundtals.

Jag hade gråten i ögat hela tiden.



Hur du berättar denna helt fantastiska upplevelse är ju otrolig! Och jag hoppas att jag kommer ha en minst lika bra historia att få berätta för min skrutt i magen när hon/han kommer i sommar!!



tack för en underbar blogg!

Kram från mig till HELA familjen

2009-03-04 @ 12:05:41
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag blir rörd till tårar!!

Vad cool du är!



Bra jobbat tjejeN!

2009-03-04 @ 12:41:36
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: MammaJezzica

Ojojoj vilken upplevelse. Vilken tur att allt slutade bra och att ni både både fint.



Ha en fortsatt skön dag!

2009-03-04 @ 12:57:31
URL: http://mammajezzica.blogspot.com
Postat av: Anne

Gud vilken härlig historia. Vad duktig du var. Så underbart mysigt. Nu längtar jag också till nr2 =) Önskar er massa mys och lycka. kram från Malmö

2009-03-04 @ 13:09:49
Postat av: elin

Vilken historia, och vilken tur att allt gick bra :) Eran barn är så himla söta :)

2009-03-04 @ 13:23:29
URL: http://elinjacobsson.se
Postat av: Marlen

Fantastisk fortalt:)

2009-03-04 @ 13:30:17
Postat av: Stina

Tack för att jag fick ta del av din förlossningsberättelse. Höll andan genom hela medans jag läste, fast att jag visste att det skulle sluta fint. Vilken upplevelse. Vet att tvåan ofta går fort, men det här måste vara något slags rekord! Jag blev också otroligt glad att höra att det går att föda ett ganska stort barn utan att behöva sys efteråt. Kram

2009-03-04 @ 13:35:58
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: Zandra

Underbart! :)

2009-03-04 @ 14:17:10
URL: http://wiendy.blogg.se/
Postat av: Jessica

TACK för din berättelse!



Helt otroligt... Blir alldeles orolig i efterhand när jag läser... Att stå där ute i snön och bebisen kommer... Jag som varit så nojig när förlossningarna startat tycker detta är en beundransvärd bedrift! Ja ja, det är väl inte så mycket man har att välja på när man väl står där, men att orka med efteråt... Att ändå kunna fokusera på lyckan... DU är beundransvärd, Josefine!!

2009-03-04 @ 14:31:24
URL: http://mittlillarum.blogg.se/
Postat av: Martina

Helt otroligt, häftigt att det gick så snabbt och "enkelt"... Ska nästan ta och be sambon läsa det, fast då blir han nog lite rädd... jag ser sjukhuset från vårt köksfönster så det känns tryggt ;)

2009-03-04 @ 15:01:49
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Jennsen

Vilken härlig berättelse ... : )

2009-03-04 @ 15:08:11
URL: http://jennsenilivet.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det var verkligen roligt att läsa, tårarna började rinna och sen vart det lite skratt emellanåt!!!

Tänk när Ella växer upp och får läsa detta själv!!!

Ha en toppendag!!

2009-03-04 @ 15:44:13
Postat av: Alexandra

Så himla roligt och spännade att få höra historien om Ellas födelse! Jag blir alldeöes tårögd så fantastiskt det måste vara att få ett barn! Jag o min fästman ska sätta igång och försöka till sommaren och hoppas att gudarna vill oss väl och ger oss ett barn :) Lycka till - än en gång! Kramar

2009-03-04 @ 16:43:50
Postat av: Maria

Så fint att du vill dela av dig om er berättelse! :)

Kramar till er

2009-03-04 @ 16:48:09
Postat av: Emelie

Så fantastiskt! Jag ryser. Jag längtar så otroligt mycket efter att få möta våra efterlängtade och högt älskade tvillingar.

Tack för att du delade med dig!

2009-03-04 @ 16:51:00
URL: http://emeliese.blogg.se/
Postat av: Maria

Så fantastiskt roligt att få läsa! Vilken förlossning! Vilket minne! Och vilken start i livet för lilla Ella!

2009-03-04 @ 17:02:42
Postat av: Anneli

Sån fin berättelse. Jag födde själv barn för ganska exakt 3 månader sedan och kan känna igen mig i dina känslor (även om min förslossning var väldigt annorlunda mot din). :-)

2009-03-04 @ 18:24:14
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Viola

oh vilken fantastisk berättelse!!!

2009-03-04 @ 19:17:57
URL: http://violiejolie.blogg.se/
Postat av: Cissi

Å nu börjar jag gråta... Att föda barn är det mest fantastiska och underbara man kan vara med om!

KRAM

2009-03-04 @ 19:21:33
Postat av: lovisa

Jättekul att läsa verkligen! goodluck with everything nu :) <3

2009-03-04 @ 19:49:15
URL: http://lmlb.blogg.se/
Postat av: KarolinaN

Livets under och livets mening!

Underbart att läsa, kram!

2009-03-04 @ 20:19:20
Postat av: Sara K

Gud va fint skrivet! Hoppas att ni mår bra! Kram

2009-03-04 @ 20:25:38
URL: http://alpernaochjag.blogg.se/
Postat av: Karin

Å Josefin!



What a story!



Tack för att du delar med dig!



Kram

2009-03-04 @ 21:05:12
URL: http://karinsreallife.blogg.se/
Postat av: Sarah

Gud en sån söt liten flicka... Grattis!

2009-03-04 @ 21:11:08
URL: http://saaahara.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh, jag blir alldeles tårögd när jag läser din berättelse! Kanske för att det är dags för oss att möta vår lilla bebis om två månader! :) Tack för att du delar med dig och grattis till underverket!

2009-03-04 @ 21:34:47
Postat av: Sofie

Oj, att du åker hem samma dag, bara några timmar senare är ju bra gjort =)

Jag har väntat på den här historien. Mycket mysigt att läsa. Dina barn är så himla gulliga!

2009-03-04 @ 21:57:06
URL: http://anniesofie.blogg.se/
Postat av: Kristin

Wow, vilken historia! Fantastiskt! :)

Tack för att du delar med dig!

2009-03-04 @ 22:19:22
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad fint skrivet. Blir nästan helt tårögd! Verkligen en annorlunda förlossning kul att berätta om för lilla Ella sen när hon blir stor! Grattis till lilla tjejen!

2009-03-04 @ 23:38:27
URL: http://souffi.blogg.se/
Postat av: Tova Friman

Gud vad underbart vacker hon är!

Grattis! :D

2009-03-05 @ 03:00:18
URL: http://mezmerised.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sista bilden är ju helt underbar

2009-03-05 @ 10:14:22
URL: http://peggis.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Wow! vilken berättelse! Sitter här med tårarna rinnande för mina kinder... :)

2009-03-06 @ 09:35:10
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag blir verkligen tårögd när jag läser, du verkar verkligen älska din familj!

2009-03-08 @ 17:17:33
Postat av: LO

Gud vilken härlig historia!

2009-03-18 @ 15:51:47
URL: http://carlowant.blogg.se/
Postat av: mikaelaritari.blogg.se

vilken fin berättelse.blir alldeles tårögd:)

2009-05-16 @ 11:41:56
Postat av: Lindah

¨Åhhhhh vad underbar berättelse. Helt otroligt. Sitter här med tårar i ögonen. Så fantastiskt stark och häftig.

2009-10-05 @ 20:17:01
URL: http://www.grodfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0