Tävling - Minifolk!

Nu kör vi igång med en rolig tävling denna måndag!


Ella i en av sina bodys ifrån Minifolk.
Som en bonus lottar jag ut hennes body i stl 50/56 då den nu är för liten.
Men då till en liten ELLA som är nyfödd eller ligger i magen. Maila mig DIN story om din Ella så väljer jag en vinnare!



"Man har ju alltid tänkt att då någon nära till en får barn  måste man ju köpa en present, men att allt verkat så vanligt, och aldrig stått ut i mängden från berget av alla andra presenter den nykomne fått. Så genom att brodera in barnets namn på en body, snuttefilt, handduk eller varför inte en haklapp så blir just din present speciell, och en gåva som aldrig kommer att slängas eller ges bort, utan kommer kunna vara något barnet sparar till vuxen ålder."


MINIFOLK ger er chansen att vinna 350 kronor att handla för i shopen! För att vinna skriver ni en kommentar till detta inlägg vad ni skulle köpa för presentkortet! Då deltar ni i utlottningen som sker på söndag. Som alltid - LYCKA TILL!



Kommentarer
Postat av: pernilla jansson

Søta saker! Snutte-kanin och galaxy øverkast i beige/brun hade jag valt!

Kram!

2009-03-30 @ 15:37:41
Postat av: Carolina

Rosa Snuttefilt med napphållare och galaxy överkast hade jag köpt!

2009-03-30 @ 15:44:31
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Annie

HEJ!



Jag skulle välja ett rosa/vitt påslakanset och en ny nalle till våran lilla tjej som snart ska få sin alldelles egna växasäng.



Kram!

2009-03-30 @ 15:53:20
Postat av: Margareta

Du vesle fugleungen min

Den lubne skjønne kroppen din

Med de små rare klærne på

Og foten din med tærne på

Og hånden din og armen din

Og lukten din og varmen din

Er som et kjempemesseig hav

Din mor kan øse lykke av







Men uten kamp og uten slag

Skal jeg gi slipp på deg en dag

Hvor min du er -allikevel

Skal du bli stor og bli deg selv

Nå kan jeg bare pleie deg

Og elske deg og eie deg

Og leke med deg og ta i deg

Og være bunnløst glad i deg



Dessa verser från en dikt av den norska författarinnan Zinken Hopp hittade jag när mina barn var små på 70-talet. Jag blev så förtjust i den och tycker att den borde alla småbarnsföräldrar kunna ta till sig. Du har säkert läst den.

Lycka till med din bebis!

2009-03-30 @ 15:53:48
Postat av: Julia

Älskar din blogg!

kram<3

2009-03-30 @ 16:02:23
URL: http://elakamuppen.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej!

Jobbade du som mediesäljare? Jag gör det nu på Spray Passagen/Aller net i Sverige. Det heter ju Aller Nett i Norge och vi har b.la den stora sajten SOL. Kanske skulle vara något för dig att jobba där? Bra människor och bra företag!



Kram

2009-03-30 @ 16:04:26
URL: http://blogg.passagen.se/riexkandis/
Postat av: Sandra

Om jag vann skulle jag antagligen välja den blå snuttefilten med napphållare från teddykompaniet. Denna skulle jag ge bort till en vän som i helgen fick en liten son.

2009-03-30 @ 16:06:41
Postat av: Sofie

Vilken otroligt mysig sida! Efter som min stora passion inom bebisprylar är filtar och pjamaser så skulle det nog bli just något i den stilen, till det lilla underverket.

2009-03-30 @ 16:08:15
Postat av: Marie

Då vi just flyttat och min dotter fått ett eget rum som hon är så glad över, skulle jag välja en barnkudde och nya sängkläder till hennes säng.

2009-03-30 @ 16:10:22
Postat av: Anonym

Hej söta Josefine! Håller tummarna för att du hittar ett nytt jobb som du trivs med! Jag betvivlar det inte dock, så driftig som du är! Jag hade köpt dräkten med apor på om jag vunnit förstås;-)



MVH Katja

2009-03-30 @ 16:11:11
Postat av: sofie

Ahhh...! Jag kan inte välja. Men jag är säker på att vad det än blir så blir det de bästa från Minifolk. Jag menar, det kan ju inte bli fel, allt är ju fint på sitt sätt!

2009-03-30 @ 16:13:48
Postat av: MAKE a change!

FOR THE EARTH!

Soon, we will not be able to influence climate change anymore.

Do you want it to happen?

....

We have the chance now, if we work together!



One cannot do everything, but everyone can do something!

Switch off stand-by button! Do something about it, before it is too late ....

It is our and our children's future we are talking about, so do something!

2009-03-30 @ 16:16:00
Postat av: Veronica

Ojojoj, vad mycket fina saker det finns att välja på. Men jag tror allt att babyscarf, haklapp och snuttefilt med labels hade passat alldeles utmärkt till min lilla Casper. Han blir sex månader på söndag, tiden går så fort =)

Din blogg är jättebra!! Den är en av de få som jag läser nästan varje dag.

Kramar från Veronica, 23årig mamma som planerar bröllop =)

2009-03-30 @ 16:54:22
Postat av: linn

Hvis jeg skulle være så heldig å vinne ville jeg ønsket meg omlåttbody med elefanter og mjukisbyxa från Joha til min lille prins eller prinsesse som ligger i magen.

2009-03-30 @ 17:11:56
Postat av: Elisabeth

hei :) jag hadde köpt den Rosa klänningen å valt brodyr på den :) Till våran lilla prinsessa som förväntas komma den 10 april :)kram

2009-03-30 @ 17:17:38
Postat av: Fia

Jag skulle välja pippitröjan i stl 86/92 och Diinglisar mjukdjur (ant. kaninen eller kossan)+ babyscarfen i vitt!

2009-03-30 @ 17:34:24
URL: http://www.metrobloggen.se/ihuvudetpafia
Postat av: Mamma Maria

Hej Josefin

Om jag hade den fantastiska turen att vinna så hade jag önskat mig en Randig collagetröja där det ska stå Elias på. Han hade varit såååå gudomligt söt i den vår gullunge :-)



Ha en trevlig påsk med er hela familjen! // Kramar Maria

2009-03-30 @ 17:50:16
Postat av: Emelie Strand

Hej Josefine!

Jag skulle vilja vinna för att jag har en underbar kollega Fredrik som fick en Leon 17/3 efter mycket läängtan. Jag har aldrig sett en blivande pappa SÅ nervör och förväntans full och glad över att bli pappa. Helt undertbart att se han så lycklig! Nu skulle jag vilja ge dom något alldeles speciellt!

Tack för en underbar blogg! Emmi

2009-03-30 @ 18:09:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Bonnie

Oj. Minifolk har ju underbara saker att välja på.

Skull jag vinna skulle jag gärna köpa något fin body eller filt med vår blivande prinsessas namn.

Har ju sett ellas och den är ju underbar.



Kram Bonnie

2009-03-30 @ 18:21:34
URL: http://bonniesvitarum.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hei!



Trist å høre om jobben din - ta det som en spennende utfordring - kanskje åpner dette mange uante muligheter :-D



Dersom jeg var så heldig å vinne - hadde jeg kjøpt en body m/ krage og brodert navnet hans - William - så kunne han hatt denne på seg når vi feirer navnefest 13.juni :-)



klem

2009-03-30 @ 19:11:29
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej!



Jag och min dotter ska snart flytta i hop med min pojkvän och hans son. Så jag skulle använda presentkortet som delbetalning till varsin morgonrock med broderat namn till barnen. (som förövrigt är lika gamla, skiljer bara en vecka på dom.) :)



Synd att man inte har en liten pluttis, fanns massa fina saker till bebisar. :)



2009-03-30 @ 19:25:04
Postat av: Johanna

Jag skulle välja Gripsholms-filten samt en Bukowski nalle, och ge i välkommen-till-världen-present åt vårt väntade kompisbarn! Detta lilla barn som är på väg har downs syndrom, och känns därför extra angeläget att kunna välkomna på ett fint sätt.

2009-03-30 @ 19:43:32
Postat av: Sofia S

Åh om jag vann skulle jag köpa Teddy Cream rosa Snuttefilt med napphållare och ett par diinglis tofflor. På snuttefilten skulle jag vilja att de broderade in Marley som vår lilla i magen ska heta =) Hoppas hoppas jag vinner! Lycka till ni andra också.

2009-03-30 @ 19:57:40
Postat av: Mingar

En av mina bästa vänner ska få barn vilken dag som helst nu och till hennes lill* skulle jag välja att sätta bebisens namn på en snuttefilt med napphållare (Gud, så praktiskt)och sedan skulle jag välja en sval och skön body inför sommarens fantastiska värme... Det är lätt att göra slut på 350 kronor så jag skulle säkert lägga till lite pengar och köpa några saker till min lilla E oxå..

Nu håller jag tummarna och hoppas på vinst..

2009-03-30 @ 20:14:08
Postat av: Lena

Hej!

Är med och tävlar. Om jag vann skulle jag köpa ett blått Galaxy överkast och en vit barn t-shirt.

2009-03-30 @ 20:29:53
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: Rana

Hej!

Om jag vann skulle jag vilja köpa en av filtarna, de är väldigt fina allihopa.



Underbar blogg;)

2009-03-30 @ 22:37:35
Postat av: Isabella Nauclér

Hej Josefine!

Du ser alltid lika fräch ut! :)

Väntar en liten Ella som ska titta ut den 7 Juli!

Har en liten Axel sen tidigare som fyllde 1 år nu den 21 Feb så det blir ganska tätt emellan barnen!

Självklart är jag aspirant på din dotters body.

Man jeg vill också vara med i tävlingen Minifolk.

Skulle nog köpa någon dreggelschaf till Axel och Ella med cool brodyr och ett par söta spetsstrumpbyxor till Ella.

Kram från Isabella

2009-03-30 @ 23:16:06
URL: http://nauclers.blogg.se/
Postat av: elin

Jag e självklart med och tävlar. Min bästa väninna ska föda en liten Vincent i slutet av Maj. Hon är otroligt rädd att något ska gå fel med barnet och har inte köpt NÅGRA kläder än. Jag själv skulle aldrig orka hålla mig..

Om jag vann skulle jag köpa en body och brodera något gulligt på, något som får min vännina att känna lite mer positivsm till att föda sin son.

Ha en bra dag!

Kram Elin

2009-03-30 @ 23:34:51
URL: http://niile.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag skulle vilja ha en mjuk babyjacka. Skall ha en liten bebis kring 1:a maj och man vet ju aldrig vilken temperatur det kan vara då så en mjuk och skön jacka måste jag nog införskaffa. Tack för en fin blogg. Mvh Karin

2009-03-31 @ 08:20:49
Postat av: Noomi

Jag skulle välja ett beige/brunt Galaxy Överkast och en Lilla Greta Nalle till min lilla Ella. Min lill-Ella är 10 dagar yngre än din och kom också på den planerade dagen. Namnet är dock inte härmat utan var påkommet tidigre (fast vi visste inte att det var en liten tjej) och finns även i släkten. =) Förlossningen var inte helt lik din.. den började kl 07 på söndgsmorgonen och Ella tog sitt första andetag kl 21.50 på måndagskvällen. Hon världens underbaraste lilla människa, prinsessa eller ej..

2009-03-31 @ 10:31:05
Postat av: Sara och Tuva

Jag skulle köpa en snuttefilt från Teddykompaniet och brodera in Tuvas namn på. Hon har en snutte därifrån och det är det käraste hon har! så det skulle vara fint med en reserv och dessutom ha hennes namn på.



En gång gömde hennes kusin hennes nusse, och den hittades inte förrens dagen efter trots att vi letade ÖVERALLT och den kvällen tog det så lång tid för Tuva att somna, hon var jätte ledsen och ville bara ha sin snutte! Till slut så fick hennes andra kusin Zacke be deras morfar att åka in med hans snutte och då kunde till slut Tuva somna med många tårar på kinderna...



Hoppas vi vinner!

2009-03-31 @ 12:57:32
URL: http://www.metrobloggen.se/sarasliv
Postat av: Nina

Har jag turen på min sida och vinner så skulle jag handla en randig body och marinblå mysbyxa från Joha! Snygga och stilrena till lillkillen.



Tack för en supertrevlig blogg!

2009-03-31 @ 15:56:15
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag är med och tävlar, skulle köpa Galaxy överkast till sonen om jag vann presentkortet eftersom han är min stjärna :-)

2009-03-31 @ 22:15:36
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Laura

Jag är gärna med å tävlar, vinner jag blir det ett prickigt bodylinne i frotté från petit bateau med korsrygg och rosetter samt en badkåpa:-)

2009-03-31 @ 23:09:31
URL: http://segtsomkola.blogspot.com
Postat av: Malin L

Hej

Jag vill vara med i tävlingen. Om jag vinner kommer jag att köpa en snuttefilt till min son som har blivit väldigt gosig och den turkosa sommarbodyn från Petit Bateau.

/Malin L

malinlofving(at)gmail.com

2009-04-01 @ 08:48:16
Postat av: Anonitota

Jag vill såklart vara med och tävla!



Min lilla dotter fyller 1 år nästa vecka, så jag skulle använda presentkortet som bidrag till en "Pippitröja" och ett "Galaxy" sängöverkast.

2009-04-01 @ 09:14:57
URL: http://anonitota.wordpress.com
Postat av: Angelica

Är med jag oxå o tävlar, Safari sparkdräkt skulle jag bla köpa om jag vann :)

2009-04-01 @ 09:51:03
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: tone

Go dag!



Om jeg var den heldige ville jeg valgt to stk."Snuttefilt med labels".



En til lillebror og en til storebror som som elsker å kose med silkelapper:) så en slik klut ville falt i smak for han;o)

2009-04-01 @ 10:57:18
Postat av: Karin

Jag är med! Skulle jag ha tur att vinna så skulle jag köpa en ny "snuttefilt med napphållare" åt Albin. Han har en sån redan och älskar den, vore bra med en till :)

Har länkat till tävlingen här : http://albinsmammatavlar.blogg.se/2009/april/presentkort-hos-minifolk.html

2009-04-01 @ 21:37:29
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vi vill vara med. ^^

Om vi vann skulle vi köpa lite nya vår/sommar-kläder till lilleman. Bland annat ett par fixoni trekvartsjeans i storlek 80.



Har länkat här:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavling-presentkort-minifolk.html

2009-04-02 @ 07:44:37
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: evamar - tävlingsblogg

Barnpåslakansetet skulle vara en perfekt present till en god vän som får sin efterlängtade bebis om ungefär två veckor.



Har länkat i tävlingsbloggen:



http://evamar.blogg.se/2009/april/presentkort-5-april.html

2009-04-02 @ 20:34:19
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: LindaH

oj vad svårt å veta vad man skulle välja. så mycket fint. tror det skulle bli ett par söta bodys till vännens nykläckta lillkille!

2009-04-03 @ 00:03:31
URL: http://lindahallstensson.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej! Vilken rolig tävling! Jag har tävlat om att vinna presentkort hos minifolk förut men vann inget så jag hoppas på ny tur nu :) Om jag skulle vinna så skulle jag välja en varsin Burkowski nalle till mina barn-Lilla Hans till min son och Lilla Greta till min dotter,skulle vara kul att ge dom nåt så fint sen skulle jag välja barnkudde Bianca till min dotter och bitringen då min dotter håller på att få sin första tand. Jag håller mina tummar o tår att jag har mer tur denna gång :) Mvh Therese

2009-04-03 @ 00:18:13
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är självklart med och tävlar! Här har jag länkat i min tävlingsblogg; http://daxfortavling.blogg.se/2009/april/-88-.html



Om jag vann skulle jag köpa;

- Randig barntröja Walking

- Mjuka diinglis tofflor med motiv

- Haklapp scarf

- Pyjamas Little Elephant

2009-04-03 @ 12:15:04
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej! Om jag skulle vinna skulle jag köpa en nalle och en söt tröja, till min kusin som just nu ligger på bb för att föda.

2009-04-03 @ 15:46:04
Postat av: Mammamucklan

Jag vill vara med!



Om jag vann skulle jag köpa Kramgo Kanin, en dinglisar med klämma, och en babyscarf med min yngstas namn på.

2009-04-03 @ 18:10:38
URL: http://mammamucklan.blogspot.com
Postat av: Cilla

OJ vad mycket fint de hade! :D

Efter mycket om och men har jag valt ut tre storfavoriter som jag skulle ha valt: Safari sparkdräkt (Fixoni), Babytofflor (från Joha) och Haklapp (Chin bib Joha). Perfekt litet startpaket till första barnet!

2009-04-03 @ 21:33:29
Postat av: Linda

Jag vill vara med.

Om jag skulle ha tur och vinna skulle jag vilja ha Galaxy Överkast och Randig t-shirt med robottryck.



:)

2009-04-03 @ 21:57:23
Postat av: rebecca

Jag läste nog inte tävlingen ordentligt sist jag var inne och titta, jag fattade att det bara var de som hade barn/skulle få barn med namnet Ella som fick tävla. hehe Men har läst nu igen och jag vill såklart vara med. :)





Vinner jag så är jag lite sugen på Pippitröjan och en randig barntröja från Walking.



Länk: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/april/54-tavlar.html

2009-04-04 @ 08:01:34
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Caroline

Om jag vann, skulle jag önska mig en vit tshirt med texten Jonna till vår underbara guldklimp som fyller ett på tisdag!, sedan skulle jag skicka en vit body med broderat Oscar till våra fina vänner som precis gått igenom en lång förlossning som resulterat i en liten Oscar :-)

2009-04-05 @ 21:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0