Socker o läsk

usch, jag äter mycket socker o är nog vad man kallar sockerberoende....mörk choklad hjälper mit min huvudvärk o en bulle får mig att bli pigg. 

Läste att av barns intag av energi varje dag så kommer ca 25% ifrån godis, läsk, kakor o snacks....Skrämmande. Vad vill vi ge våra barn? 

Jag önskar så vi får plats i den sockerfria barnehagen, men det är ju knatts så man vågar hoppas på dagisplats över huvud taget...

Nu leker mina E i soffan så det skrattas o bonkas o skriks. Glada tjo o skrik alltså =)

Kommentarer
Postat av: Tove

Hej josefine:) Vi har en gemensam bekant..EM=)..som jag tror är i s-vall just nu. sist jag hörde nått iaf. Var ett tag sen jag träffade el surrade med henne. Kom iaf in på din blogg genom henne på nått sätt å har följt titt som tätt din blogg:)Bästa bloggen=)
Iaf så verkar du som en otroligt go tjej å är så glad att d gått så bra för dig! & grattis till pojken (lite sent men ;)Har själv haft det ganska svårt under en längre tid men har glädjts mkt av att läsa din blogg då å då. Ni verkar ha d så mysigt där borta:) Tänkte även fråga dig om du kommit på hur man ändrar sid layout? Har samma som dig nu vikket var den finaste här men har sätt andra med andra fina motiv som verkar vara från blogg.se ? Ingen av dom som man kan ändra här var passande. Iaf...glada tankar från moi=) ta hand om er å ha en trevlig kväll! hälsa även mli om du surrar nått med henne framöver:)/ Tove

2006-12-06 @ 18:07:18
URL: http://Kummlan.blogg.se
Postat av: josefine

Tove:

Hej, vad kul att du läser o att du finnes mig o min familj intressanta=) Jag hoppas det vänder för dig nu om du haft det tufft...

Ang designen så vet jag inte, har försökt luska lite själv o tror man med rätt kunskaper ( som inte jag har) kan man ändra layouten med koder o sånt°

tack så mkt igen o ha en fin kväll du med!

2006-12-06 @ 18:36:40
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: elinis

socker, det är så lätt att ta nåt sött för att piggna till, jag gör det för ofta. När jag körde med GI så blev jag aldrig så seg att jag hade behov av det. Kollade av en händelse på nannyjouren idag, där redivisades det hur mycket socker det är, räknat i sockerbitar, i olika drycker. Juice var mest, 9 bitar / 2 dl!!! Sjukt! cola och o´boy är ju inte heller bra.
Den familjens barn drack iallafall mycket juice och cola och hade tvn på från morgon till kväll, lite som en barnvakt åt de barn som var hemma hela dagarna (mamman var hemma) Den minsta var bara 3 år. Jag tycker det är hemskt att man som förälder medvetet kan ge sina barn något som är dåligt. Mycket socker, ingen motion, ingen stimulans utifrån utan bara hemma o spela dataspel och kolla på film. Usch, ut och lek i skogen eller låt de börja med nån idrott. Så var det ju när vi var små och det är ju inte såå länge sen! Det har gått så snabbt och blivit så mycket sämre.. Jag tror att Elian kommer få en toppenuppväxt iallafall, det känns bra!
Jag vet inte vad jag ville säga med detta inlägg, det bara blev så haha! Nu ska jag käka köttfärslimpa med hemgjort mos, sky och gröna ärter. Husmanskost = MUMS!! PUSS

2006-12-07 @ 02:00:22
URL: http://elinis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0