Ænnu en solig skøn dag

Idag!

Igårkvæll vid 17 kom E hem från jobb o Viktoria kom hit från Uppsala! Vi kækade grillade kyckingspett, majskolvar o bakadd potatis på innergården o myste. Sen møtte jag o Viki Petronella på Odeon o de drack vin o jag varm choklad. Odeon ær lite Stureplan, vældigt många "fina" mænniskor o ett glasv vitt kosta 97:-.

Mysigt men min hals reagerade kraftigt på røken, kændes fel mot Lillis också som faktiskt får i sig røken, usch kommer aldrig att førstå varfør man røker, det ær æckligt, osexigt, fult, luktar illa, dyrt, osunt o framførallt respektløst mot omgivningen!

Sen vandrade vi hem jag o Viki o drack te o jag vælling innan vi somnade i soffan o gick o la oss vid 00. Jag hade sparkarnas stund i magen men somnade efter en stund, sen vaknade jag 2.45 av min KÆRA man som varit ute m några jobbkompisar o ruckit øl, han hade glømt nyckeln!

Sov ingenting efrer det o skickade ut honom på soffan efter bara ngn minut efter han kæreksførlklarat sig o somnat eftersom han snarkade pga kombinationen stark pollenallergi / øl. Sen somnade jag inte ændå......

Kækade frulle o jag o Viki gick till Gryneløkka o møtte Petronella o  strosade, sen var vi  på Aker Brygge o dær møtte vi Vikis væninna Cornelia oo hennes Daniel, Målfrid ( deras væninna), Sindre o E kom. Så fikade vi o de drack vin. Jag drack en kaffe latte *mums* Sen vandrade vi lite mot slottet o vi gick hem.

Nu har vi packat o stællt klockan på 3.30 o vi tar bilen t flygplatsen, taxi var på lørdagsnattavgift o kostar 750 o det ær før mkt. Så har vi bilen också på vægen hem, lika bra det! Flyget går 7.00, vi længtar massor båda två o har ipod, bøcker, værmeljus o klænningarna nerpackade nu!

Ha en toppenvecka allihopa!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0