En mors känslor:

Dagen började ju med att jag fick lägga Elian o vi kom oss iväg till dagis bara en stund för sent o kom 9.20. Då var barnen på väg ut så vi bytte ifrån ulldress till overall o nya skorna ( ett kap! ) Sen ut o leka. Elian sprang o utforskade lekplatserna i trädgården o var riktigt tuff o klättrade, kröp o gick. Sen in o mysa innan lunch. Då satte jag mig i personalrummet i en soffa o läste tidningar o åt frukt. Det gick så bra o jag var så rörd över att han nu är en stor kille som går på dagis....

Jag o E pratade inatt o jag började störtgråta. Skönt att ha någon som förstår, han har ju trots allt varit ifrån Elian ca 8 timmar varje vardag sen länge medans jag först hade honom i min mage o sen dess snusat o gosat med honom dygnet runt. Så övergången blir helt klart störst för mig men efter idag o en del tårar ( glädje ) så känner jag mig extra stark.

Han har en UNDERBAR fröken som jag hade samtal med. DET är viktigt!!! Hon älskar barn, det ser man hennes hjärta är gott o hon ler o skrattar hela tiden. Samtalet gick bra o han vaknade på slutet ( ute i sin vagn, vi ska försöka få honom att sova inne i säng) o han var med oss o myste i bara body. Sprang omkring i personalrummet o åt en banan själv o gav oss "mat" o annat att smaka o jag såg hur han flirtade o log mot henne. Sen då hon gick iväg en sekund så gick han mot dörren = han bryr sig om henne!


Flirtar i sin ulldress då han nyss vaknat! Han sov ca 1,5 h vilket är toppen.

Vid frukt o yoghurt fick han nog o blev trött. Men jag märker att det är för att jag är i samma rum. Han kommer roa sig ned så snart jag gått utanför dörren det vet jag o jag litar på dagiset. Så imorgon ska vi gå dit o sen ska jag på jobbet några timmar. Längtar!

Just det, något annat vi märkte idag var att vi kommer behöva tvätta massor! Tre strumpbyxor + 2 bodys gick åt idag. Men det gör ingenting så länge han har kul!

Nu ska vi byta en blöja här innan E kommer.



Kommentarer
Postat av: caroline

jag förstår precis vad du menar. min lilla tjej kommer
också börja på dagis snart, i januari och jag kommer gå igenom samma sak. men de flesta ungar gillar sitt dagis o fröknarna är oftast underbara så även om det känns jobbigt så vet man att barnen har det bra. du är stark o kommer fortsätta att vara den supermamma du alltid har varit. stor kram!

2007-12-05 @ 15:52:53
URL: http://caleam.blogspot.com
Postat av: Sofia S

Jag har också börjat fundera på det där! Även fast det är långt kvar. Hoppas att allt kommer funka bra! Skönt att du fått så bra intryck, det är viktigt tror jag att första intrycket är gott! Lycka till.
Du är en FAB mama, glöm aldrig det! :-)

2007-12-05 @ 16:23:20
URL: http://sofiass.blogg.se
Postat av: josefine

TACK TACK TACK, ni gör mig LYCKLIG!!!!

Varma kramar, dagis är ofta bra! Bra att man kan vara med o kolla också.

2007-12-05 @ 19:04:37
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Martina

Kul & intressant och läsa hur det går för er under inskolningen. Jag jobbar själv på förskola åldern 1-3 år och många känner nog som du att det är tungt att lämna. Men så länge du visar dig positiv till förskolan kommer det gå mycket lättare! Man är nog en ännu bättre mamma när man får jobba och längta lite efter sitt barn ;)LYCKA TILL!

2007-12-05 @ 19:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0