Min otroliga Elian ( Skrevet av E)

Hei alle lesere! 
Jeg er som dere kanskje forstår far eller "pappa" som det nå heter til vår fantastiske prins (fremtidige fotball stjerne) Elian.  Jeg tenkte jeg skulle dele det med dere det å bli pappa for Elian.

Og det er STORT, ikke bare det å väre pappa, men alt som fölger med rundt. 
Og det er litt av en overgang, fra å sove lenge til å gjöre det man har lyst til når man skulle önske til å
löpe rundt og stötte opp med puter, hente varmepute kl. 03.00 om natten, vaske hele leiligheten dagen lang fordi joss ikke klarer diverse lukter, lage mat ( ikke hva som helst, men det samme hver dag fordi det er det eneste hun vet hun ikke spyr av) og når den ikke er laget godt nok så er det bare å pröve på nytt, smile og si 
ja selvfölgelig elskling, det fikser jeg. Dette i nesten 10 mnd. Og så alle forventningene da, Hva slags menneske vil han bli? hva med fredagspilsen? vil jeg makte oppgaven? og hva med caben?, min herlige bil? den jeg har spart og spart for å få, og endelig fått. Hva skjer med den?

med alle de gode stundene, de små sparkene, de store. Den store vakre magen, alle de rare lydene i den.
Etter mange fine stunder (og noen litt slitsomme) så sitter jeg der, men en stor flott PERFEKT 
gutt. Også fikk jeg en gutt da. HURRA!! 

Det er ikke til å forklare hvor godt det föles. Så kommer alle drömmene tilbake, de man altid har hatt, denne gutten skal bli fotballspiller, ikke en slik jeg var, men en enda bedre. Og jeg skal trene han! 
Jeg skal läre han å stå på ski, kjöre bil, alt det far og sönn gjör sammen. 

Men alting går jo så fort, han er jo allerede snart 6 mnd. det har gått et halvt år alt. 
caben er bytta ut med WV Passat stasjonsvogn og badet er fullt av babyting, stua er fult av ammeting og leker. Stadig tråkker jeg på ting og hyler ut så jeg vekker alle og en hver. 
Nettene med soving er bytta ut med bleie skifting, lördagspilsen er bytta ut med Cola light. 

Men dere gutter som kanskje leser dette tenker, aldri meg og i allefall ikke nå. 
slik tenkte jeg også får knappt et år siden, men det har ikke gått et sekund med anger. 
selv når jeg står opp om natten kl. 03.20 og lillegutt har bleien FULL av dritt, og når jeg endelig har törket av han det som er av dritt så tror du ikke han fyrer av en liten kanon til, og jeg står der med buksa full 
av grönn guffe. Nei, for da kommer det som gjör alting hvert det. da kommer det herlige lure smilet fra gutten, akkurat som han mener "sorry pappa, det bare kom". Da er plutselig alt hvert det:) og så kl. 04.20 en time etter så har han gjort det igjen! men denne gangen så vil han ikke sove igjen, "nå er jeg våken pappa, skal vi leke?"  

Alle smilene og latteren hadde jeg ikke klart meg en dag uten. av og til når jeg sitter 
i et stort möte på jobben og snakker om strategier og bla bla bla så faller tankene hjem til Josefine og Elian.
hva gjör han nå? spiser han? får joss slappet av? har alle det bra? 
I löpet av mötet har jeg vel skjekket tlf kanskje 200 ganger .
Dagene på jobben er mye tyngre en jeg kommet til å tro. jeg trodde det skulle bli en slags sted jeg kunne 
koble av fra bleier og skrik, men det er det så absolutt ikke. Kanskje fordi kontoret er fullt av Elian og Josefine bilder, bakgrunden på pc er det bilde av dem på. Jeg har også klart å lure inn et bilde i 
morgenmöte presentasjonen min som jeg skal holde for alle ansatte hver dag. 

Det er stort sett hvordan jeg har hatt det og har det om dagen. Det går ikke en dag uten at jeg takker deg Josefine for den fantastiske jobben du gjorde 18 aug. 06 kl. 23.14. 
Takk josefine for den du er og at du får meg til å föle meg så lykkelig, samt den utrolig flotte gutten vi har fått sammen. Du er unik dame og jeg elsker utrolig mye. 
                                                                                                                                                                          

 Din E



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nääää, åhh så söt han är! Håll hårt i honom, ni är otroligt vackra och verkar vara en härlig familj!
Jag har en lika härlig karl (såklart!) och hoppas på att snart få en liten familj med honom...

2007-01-29 @ 22:19:48
Postat av: linis

Så sött skrivet (även om jag inte riktigt förstod allt) hihi! Kram på Er!

2007-01-29 @ 22:22:41
URL: http://linisis.blogg.se
Postat av: V

Jag skriver som jag gjorde igår. Söta lilla familjen!

2007-01-29 @ 22:24:01
URL: http://vickansfanclub.blogg.se
Postat av: Anna-Stina

Ååå vilken fantastiskt fin text! Jag blev helt rörd då jag läste den, höll på att börja gråta... Wow - vilken kille du har Josefine! :-)

2007-01-29 @ 22:24:07
Postat av: Idha

Man blir ju helt tårögd när man läser detta. Vilken man du har Jossan!!! Var rädd om honom :)

2007-01-29 @ 22:37:28
URL: http://idhaedstrom.blogg.se
Postat av: Annie

Söta ni är då! Hoppas allt är bra med er! men det verkar det ju vara... Själv är jag också snoris, precis som du stumpan! Blä! Har dock inte två söta pojkar jag kan pussa och slemma av mej på, haha, typiskt! Jag får hålla till godo med min sambo - Josse! Puss på er familjen! Tjingeling! Ps. Sicken poet du är Eivind! Ds. ;)

2007-01-29 @ 22:40:47
URL: http://annieds.blogg.se
Postat av: Cassandra

Man blir verkligen rörd av detta, så otroligt vackert skrivet. Du har verkligen hittat en helt perfekt man!

2007-01-29 @ 22:42:21
Postat av: Jessica

För en härlig kar du har Josefine :-)

2007-01-29 @ 22:53:16
Postat av: Jessica

För en härlig kar du har Josefine :-)

2007-01-29 @ 22:53:31
Postat av: Carolina

Så otroligt fint skrivet, grät en liten skvätt där på slutet. Vilken toppen kille du har hittat!

2007-01-29 @ 22:56:59
Postat av: Suzanne

Jag var INTE NÄRA att gråta!!
Jag grät nästan hela texten igenom =)

Otroligt fint skrivet Eivind, tror nog att du fått många pojkar/karlar att inse det fantastiska med att vara pappa!!

Många kramar till hela din familj och dig såklart från en av Sundsvalls tjejerna // Suzanne

2007-01-29 @ 23:03:48
Postat av: Caroline

Instämmer med övriga! åhh... så fint skrivet, så mycket kärlek och vad fantastiskt med en sån uttrycksförmåga. Jag smälter :) Bra med en liten norskalektion med. Lite svårt men man förstår av sammanhanget ju. Pratar du norska med E Josefine? Eller svenska?

Hoppas på fler inlägg av E framöver, kul att höra lite från er båda.

2007-01-29 @ 23:44:28
Postat av: elinis

Gud vad fint skrivet! Jag är så glad för din skull Jossan, att du har träffat en så härlig och bra kille som du verkligen förtjänar, jag är glad för din skull Eivind för att du fått en så underbar tjej som Joss och jag är glad för Er skull att ni fått en så underbar son tillsammans!! All lycka till er!
puss

2007-01-29 @ 23:46:46
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Engla

Åh vad fint skrivet! Jag blir tårögd! Ni är en underbar familj! Kramar!

2007-01-29 @ 23:52:44
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: josefine

Jag vill inte skriva jag vet men det är det enda jag kan svara o säga tack såklart :) Han är ett kap denna E :)

2007-01-30 @ 08:42:01
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

He he... är ju gravid! Borde varit gravidvarsel på den! Snyft... så fiiiint! :D

2007-01-30 @ 08:42:49
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: julia

Ett kap är vi nog alla överens om att han är. Ta vara på hnom :)

2007-01-30 @ 08:45:43
URL: http://honjulia.blogg.se
Postat av: josefine

Glömde svara på hus vi pratar här hemma! Jag pratar svenska så mycket jag kan, men det sniker in norska ord här o där, dock färre sen jag gick på mammaledighet! Vill gärna hålla på svenskan så Elian inte lär sig ren norska o oren svenska!

2007-01-30 @ 08:59:07
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: josefine

hur skulle det stå...

2007-01-30 @ 08:59:23
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Maria

Åh vad fint skrivet!!! GRATTIS Alla tre, det ni har är guld värt!!! :)

2007-01-30 @ 09:27:27
Postat av: Helena

Så fint skrivet! Ni är verkligen så fina ihop, alla tre =)

2007-01-30 @ 10:07:19
URL: http://misshoneypie.blogg.se
Postat av: heidi, eivinds søster

åå.. for en nydelig tekst! Jeg er så vanvittig glad for at du josefine og min bror er sammen. Dere ser så lykkelige ut sammen og jeg er så glad i dere, og elian selvfølgelig. mitt lille tantebarn. Ble så rørt når jeg leste dette. Jeg trodde ikke du kunne skrive så bra, jan eivind. hehe. love you!

2007-01-30 @ 13:37:43
Postat av: Sara-Maria, Helsingfors

Verkligen fint skrivet, fantastisk kille du har!
Lycka till alla tre :)

2007-01-30 @ 14:17:48
Postat av: Charlotte

Kanner mig sa lycklig da jag vet att min alskade stringsyster har hittat en man som dig Eivind. Ni ar bada lycklig lottade och livet ar bara for underbart! Saknar er har borta pa Hawaii men varen flyger och snart kommer jag hem till er och kommer inte slappa tagen om min gudson. LANGTAR!!!!
Puss pa lilla rumpan Elian...

2007-01-30 @ 18:25:02
Postat av: josefine

Charlotte: gissa om jag är stolt över dig, du har fått tvjobb??! Jag önskar vi kunde prata oftare men i mitt hjärta är du ALLTID med. Men stumpan min, maila din nya adress om du vill se dopfilmen. Älskar dig såååå mycket!
PUSS hälsa Ben massa!

2007-01-30 @ 18:40:58
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Jenny

Fantastiskt skrivet och vilken underbar man du har. Håll hårt i honom. Ma blir alldeles gråtmild.:)

2007-01-30 @ 18:53:51
Postat av: Eivind

Tusen takk for alle gode tilbakemeldinger. takk

2007-01-30 @ 22:12:04
Postat av: Anonym

Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger. takk

2007-01-30 @ 22:12:37
Postat av: Gro

Flinke Eivind! På tide med litt pappa-blogging også ;)
Klemmer fra oss 3

2007-01-30 @ 23:12:28
Postat av: Linda

Åhh vad sött skrivet, fast det fanns ord här och där som jag inte förstod:)

2008-02-13 @ 11:58:50
URL: http://tavlingstips.blogg.se
Postat av: Evamy

ååh :)

2008-02-13 @ 15:41:04
URL: http://evamys.blogg.se
Postat av: Emma

Vilka rysningar jag får när jag läser det där! Ni är så otroligt fina tillsammans! Ha en bra alla hjärtans dag! Kram

2008-02-13 @ 18:04:14
Postat av: Malin

Åh, så rart skrivet! :)

2009-02-14 @ 23:55:07
URL: http://chainsawy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0