The story of us del 2

E kom hem till mig o vi såg film o satt o pratade. Han låg bakom mig kommer jag ihåg o var så snäll så snäll, så jag kände att jag ville kyssa honom men ingen vågade. Så vände jag mig bak o kysste honom o det var SÅ mysigt, tror vi kysstes flera minuter!

Jag har ganska svårt att dra isär dagarna men de följande dagarna så dejtade vi plus att han sov hos mig. Vi var ute o käkade, på bio o då helgen kom så partajade vi o dansade o drack drinkar ute, men hem ganska tidigt ändå. Vi ville inte möta någon annan, bara lära känna varandra bättre. Han bodde med en kille som aldrig betalade hyran o jag hälsade aldrig på i deras "killhem" utan vi höll oss hos mig i min tvåa. 

Jag har aldrig sett så mycket filmer, animerade barnfilmer hela förmiddagarna på helgerna, o goda färdigmackor ifrån Gott Bröd, cappuccinos o muffins i sängen till frukost. Verkligen smekmånad. Jag blev kärare o kärare för varje dag jag spenderade med denna gentleman. Han körde mig överallt, jag insisterade på att ta trikken till dejter då jag ändå bodde så nära men nejdå han kom o hämtade mig. Han var ibland hemma kort för att byta kläder o så men så smått stannade kläder kvar o jag tvättade dem o gav honom en egen byrålåda.

Vi körde cab, myste på Aker Brygge i höstsolen, hade det så härligt. 

Efter ungefär en vecka så började det dra ihop sig till min systers försenade bröllopsfest o hennes mans 40årsfest. Jag pratade i telefonen med henne o sa att det vore SÅÅ kul om ni fick träffa honom. Hon sa jamen kan du inte ta med honom hem på festen som en dejt? Jag mailade E o han sa javisst. Så sa jag: är du säker? Han: ja, är du?

Så satt vi i bilen på väg till Sundsvall, min Saab körde jag o det var ca 10 timmar i bilen. Vi hade så kul o hann verkligen prata om allt. Hans mamma ringde o jag hörde att hon var så nyfiken på mig o han försökte svara så jag inte skulle förstå men jag tror att hon frågade om vi var tillsammans o att han sa ja. Sen då de lagt på sa han: 
Alltså, jag har VÄRLDENS bästa mamma. Sötnosen!! Hon bjöd hem oss på middag då vi skulle komma hem ifrån Sverige igen.

Sundsvall var SÅ mys, vi kom på natten o bodde hos Syster så de mötte E dagen efter, eller alla var på skola / jobb i familjen men syster var hemma så på morgonen åt vi frukost, jag, min norska dejt o min syster. Sen mötte han alla eftersom o jag tyckte han passade bra in i familjen o han gillade alla. Speciellt minn systers man Uffe, de är lite lika. Fotbollskillar, säljare, snälla o goa killar.

Just ja, då vi kom till Sundsvall den natten så var vi inom min Mamma först mitt i natten för att träffa hennes nya man Ingemar, fikade o sen åkte vi vidare till syster. Mamma gjorde tummen upp direkt, o viskade HAN ÄR PERFEKT FÖR DIG!

Min Pappa visar E Sundsvall.
Norra Berget.

Forts. följer nu ska jag SOVA!




Kommentarer
Postat av: Viktoria

Väntar spänt på forts. =) En riktig saga!

2007-05-09 @ 23:26:14
URL: http://viktoriasvensson.blogg.se
Postat av: Sara O.

Så himla CUTE!! :)

2007-05-09 @ 23:35:13
Postat av: Caroline

Åh vad romantiskt! Att vara nykär är det BÄSTA som finns och ni verkar ju vara det än idag ni... :) Härligt, väntar med spänning på fortsättningen!

2007-05-09 @ 23:51:04
Postat av: Linda

värsta prinsess sagen! Ni inspererar mej! Tack!

2007-05-10 @ 06:01:06
Postat av: Anonym

woow vilken saga.. låter helt underbart!

2007-05-10 @ 06:36:02
Postat av: Lalla

Vilken härlig Story, Ni verkar matcha varandra Sååå bra! :-)
Verkligen en inspirationskälla, härligt!!

2007-05-10 @ 07:14:21
Postat av: Maria

Spännande!
Men jag undrar en annan sak, hur kommer det sig att du bor i Oslo/Norge från början? Hur kom du dit och var det liksom tänkt att du skulle stanna?

2007-05-10 @ 07:24:37
Postat av: Emma

Jag gråter... :)

2007-05-10 @ 08:48:29
Postat av: josefine

oj så många som hunnit se detta! kul!
jag flyttade till Oslo då jag hade lust att tjäna pengar o göra nåt nytt!
Nyss slut mellan mig o exet som jag varit ihop/inteihop med av o til i fem år så jag hyrde ut lägenhet, tog tjänstledigt o körde till Oslo där jag aldrig varit innan o gick på intervju! Jag flyttade ihop med en kille jag käns någon vecka ( fr Sthlm) men jag kände ganska snabbt att detta inte var the one =)) Men han gav mig en skjuts på vägen mot E så jag får säga, tack Viktor! :)

2007-05-10 @ 08:59:26
Postat av: Jessica

Gud jag har tårar i ögonen, har varit singel för länge haha.. :-).. Ni är söta ni..

2007-05-10 @ 09:56:19
URL: http://jessicaengstrom.blogg.no
Postat av: Nina

Det känns som jag läser en bra bok varje del av dig och E känner igen mig jätte mycket i hur jag och min sambos första tid tillsammans var, det bästa är att vi varit tillsammans i snart 6 år och jag är lika kär om inte kärare i honom idag. Underbart Josefine.

Stora kramar från mig.

2007-05-10 @ 10:11:35
URL: http://ninisens.blogg.se
Postat av: Idha

Stort leende på läpparna o tårar i ögonvrån har jag nu. Vill höra resten!!

2007-05-10 @ 10:53:41
URL: http://idhaedstrom.blogg.se
Postat av: Ella

Vad glad jag blir av att läsa :)

2007-05-10 @ 11:33:11
URL: http://ella.tjejsajten.se
Postat av: Johanna och Viggo

Mys Pys! TA hand om varandra! Känner igen mej i er saga!

2007-05-10 @ 11:50:08
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Malin

Kärlek är lycka o du har verkligen hittat det, jag med ;) sen 6 år tillbaka..

2007-05-10 @ 12:40:08
URL: http://monroesliv.blogg.se
Postat av: Viktoria

Åh vad gulligt vill veta mer i fortsättningen sen :)
Såå Himla fin och underbar familj du verkar ha :)
Du har en jättesöt son :)

2007-05-10 @ 16:47:42
Postat av: milla, finland

ååå vilken saga=) man blir helt förtrollad!! min sambo å jag har dock ingen sån saga, men sjuttons bra har vi de iaf;)väntar verkligen på fotsättningen..

2007-05-10 @ 18:29:59
Postat av: anna

man blir så glad när man läser om detta :)ett leende på läpparna hela tiden :)

2007-05-10 @ 19:38:35
URL: http://annaviktoriapersson.blogg.se
Postat av: Anonym

när blev ni tillsammans? vilket datum? ni måste fått elian ganska tidigt iaf varje fall, men ni är hur som helst världens gulligaste familj!
svara gärna i min blogg, annars hittar jag nog aldrig ditt svar =)

2007-06-09 @ 15:27:49
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Johanna

Ååå jag blir alldeles pirrig =)

2008-10-02 @ 13:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0