FREDAGSTÄVLING!

Godmorgon! Jag hoppas alla sovit søtt & är redo før en ny spännande HELG! Nu har ni dessutom chansen att vinna fina vinster ifrån barnlycka.se:

Boken kärleksförklaring :
image2471

"En kärleksförklaring är fyll-i-boken för par, där minnen, känslor och tankar kring förhållandet står i fokus. Här finns plats att dokumentera det första mötet och hur allt kändes då, hur vardagen ser ut just nu och vilka drömmarna för framtiden är. "

eller

Boken Lilla Hjärtat:
"Hur träffades egentligen mamma och pappa? Hur var det när barnet skulle somna på kvällarna? Och vad var det som kunde göra den lilla superarg? Lilla hjärtat ska vara en gåva från den vuxne till barnet, en kärleksförklaring som ska kunna läsas om och om igen. "


Så här går det till! Jag vill så gärna att ni ska låta kreativiteten flöda & skriva ett JULKLAPPSRIM till vinsten. Oavsett om det är till dig eller om det är en julklapp så behøver vi alla inspireras infør kommande julklappstider
Jag väljer sen ut de två rim ( en som vinner lilla hjärtat & en som vinner kärleksboken) jag gillar bäst! Kom igen nu, tävlingen pågår till måndag kl: 16.00 så att ni inte ska behøva stressa.

NJUT HELGEN!

Kommentarer
Postat av: Frida

Du vet du betyder allt för mig, därför ska jag skriva dig, Kärlekssång och kärleksdikt om allt som finns i hjärtat mitt. undrar just om sidor finns, att rymma allt de mitt hjärta minns.

det var rimmet tänkt till kärleksboken, som jag skulle vilja ge till mannen som får mitt hjärta att slå.

2007-11-23 @ 08:37:54
Postat av: Em

Rim till boken lilla hjärtat:

En bok från far och mor
till en liten som i magen bor
En bok för att berätta om nu och då,
om den stora lycka som väntar oss två

Trevlig helg! :) Visst är det underbart med fredag!

/Em

2007-11-23 @ 08:42:14
Postat av: Annsingen

Denna är till för att friska upp minnet
den dag vi ej längre är pigga i sinnet..
Jag vill att vi fyller den med små glädjeting,
minnen,och bilder när du gav mej en ring..
Låt oss sedan på ålderns höst
i denna bok finna lite tröst
När kroppen ej orkar som vi vill
vi myser med denna i soffan så still..

Rimmet är till boken kärleksförklaring

2007-11-23 @ 08:45:32
URL: http://lillanslillla.blogg.se
Postat av: frida

ser att det blev lite fel, "allt det mitt hjärta minns"

2007-11-23 @ 08:48:18
Postat av: mill.k

ååh boken "en kärleksförklaring" gav jag till min sambo när han fyllde år. Fyllde den med personlig text, samt en massa bilder. Han blev rörd till tårar och sa att han aldrig fått en sån fin sak av någon någonsin. Kan varmt rekommendera den :)

Kram

2007-11-23 @ 08:50:22
Postat av: Suzanne

Mitt rim är till KÄRLEKSBOKEN. Jag önskar mig den dock inte som julklapp, utan som present nu då vi firar 3 år som förlovade den 2 dec.

"Jag minns det nu som om det vore igår
Men hur blir det med mitt minne när åren bara går och går?
Ett vackert ställe att skriva ner underbara minnen
Ett underbart sätt att om några år åter igen få uppleva dessa sinnen
Jag önskar så att boken blir vår
det vore den perfekta presenten när vi nu firar att vi varit förlovade i 3 år"

Det var mitt bidrag =)
Kram och trevlig helg!!

2007-11-23 @ 09:42:53
URL: http://www.snuzen.blogg.se
Postat av: Petra, Sthlm

Ett rim till kärleksboken:

Jag minns så väl den dag,
som vi träffades du och jag.
En blick, ett ord och så en kyss,
känns som om det skedde alldeles nyss.
Och så vill jag för alltid känna,
därför ger jag dig nu denna.

Ha en trevlig fredag och keep up the good work! :)

2007-11-23 @ 11:14:23
Postat av: Anna-Lena

Jag älskar dig så mycket
minns hur vi fatta tycket
Visste det skulle bli oss två
att vi skulle få två små
vill vi aldrig ska glömma
nu kan vi titta i denna och drömma...

He he blev det för muschy?.. :D Ha en skön fredag! Kram

2007-11-23 @ 12:16:07
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Sofie

Synd man är HELT kass på att rimma...
Ha en bra helg!!/S

2007-11-23 @ 12:24:56
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Anna

Till dig mitt hjärta,
Utan att orsaka någon smärta,
Vill jag ge dig denna bok,
Du är ju så klok,
Så med några fina rader
Kan du göra någon glader!

Trevlig helg till er! :-)

2007-11-23 @ 13:05:33
URL: http://minialp.blogspot.com
Postat av: Sophia

Kort och enkelt hihi :

sirap och smör
som sig bör
i en vacker bok
om en kärlekstok...

2007-11-23 @ 14:57:09
Postat av: Linda

Rosor olika färger kan hava
svarta som sot eller
röda som lava.
Men den svarta rosen tycker
jag riktigt trist är.
För jag vill ju visa att i min
pojkvän jag är riktigt kär.
Därför väljer jag kärleksboken
också kanske du kan få
en puss på den lilla
gulliga nosen:)

Trevlig helg:)

2007-11-23 @ 15:04:58
Postat av: Sandra

Jag har nyligen fått reda på att min närmsta vän o hennes kärlek ska försöka skaffa barn. Då det inte alltid är så lätt så vill jag gärna uppmuntra dem med en fin julklapp. Vilken som av böckerna! Här kommer mitt rim: Att hitta sin stora kärlek är inte alltid lätt, men när ni träffades så kändes det från början så rätt. I medgång och motgång ni håller varann så nära, önskar alla i min närhet att få vara så kära. En liten klapp som lycka till ni får på juldagen. Vi hoppas alla att det snart rör sig i lilla magen. God Jul!

2007-11-23 @ 17:11:48
Postat av: Emma

Mitt bidrag till tävlingen. Om jag vinner ska jag ge boken till min fästman och mig, vi gifter oss också nästa år.

två hjärtan träffades och det sa klick
på ett ögonblick
satte amor sina pilar mitt i prick

fylla i, klippa och klistra
får kärleken att gnistra

det här är nåt till hjälp att minnas
den glöden som hos er finnas

2007-11-23 @ 17:26:20
Postat av: Sofia

Älskade Christoffer!
Du och jag är själsfränder,
vår kärlek är äkta och alldeles sann,
för vi två - vi älskar ju varann,
det är långt tills vi kan hålla våra händer,
men jag ber dig min älskling - stå ut,
i februari är lidandet slut,
då får vi äntligen tillsammans vara,
visst skall vi tre månader klara,
vår kärlek är ju hetare än hett,
för du och jag är ett

2007-11-23 @ 18:51:13
Postat av: Maja

Boken lilla hjärtat:

I denna kan vi minnen spara,
och små lockar förvara,
och skriva allt roligt som hänt,
så finns det för evigt på pränt!

2007-11-23 @ 18:59:52
Postat av: Madeleine

Lilla hjärtat..
"Denna ska ifyllas flitigt
För att sedan läsas för hjärtat så litet..."

2007-11-23 @ 20:14:12
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/

ATTANS BATTANS - här är man ju chanslös!!

2007-11-24 @ 08:30:38
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/
Postat av: josefine

Ni ær SÅ duktiga allihopa, jag ær impad! Alvas Pappa: kom igen nu!!!

2007-11-24 @ 08:35:17
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Amanda

Du och jag, alltid vi
Tillsammans i perfekt harmoni
Inga tårar, tvivel eller gråt
Vi vet att vi dragit längsta stråt
10 år, varje dag, du och jag.

Du och jag, blev först tre och sen en kvartett
Två blonda tottar, inte alltid så lätt
Men kärleken strålar och kärleken består
År efter år, mina kalla tår mot ditt varma lår
10 år, varje dag, du och jag och två små.

Du och jag, två tottar och vardagens slit
Hämtning och lämning, hit och dit
Diska, städa, tvätta, laga mat
Förtroliga samtal om veckans mat
10 år, varje dag, du och jag, två små och en vardag som är rå.

Vi två, du och jag
Vi vet att det kommer ändras en dag
Småbarnsåren de tuffa men ändå så rara
Kommer rätt som det är bara minnen vara
Då ska vi läsa om allt det som varit
Om alla upplevelser och tid som farit
Du och jag, i 100 år, med två stora tottar, så bra vi mår!

2007-11-24 @ 11:15:18
URL: http://namnsmycken.com
Postat av: Maria

Kärleken brinner, alla tvivel försvinner.
Efter många år som två vill ni nu ha små.
Ert barn kommer skapas av värme, kärlek, lycka och jag kan bara tycka, och hoppas att ni lyckas.

Är ingen höjdare på att rimma, men försöka kan man ju alltid :)

Jag skulle vilja ge boken, lilla hjärtat till ett par jag känner som har haft det tufft i sitt förhållande, men nu funnit tillbaka till varandra och planerar att skaffa barn. Deras resa har varit allt annat än enkel och den här presenten hoppas jag
ska ge dem ett hopp och en tro om att deras kärleksbarn kommer komma till dem.

2007-11-24 @ 13:25:26
Postat av: Johanna

Vi har svårt att få barn, tyvärr börjar man bli van. Att barn är en gåva, det vill jag lova! Ännu har vi ingen fått, är möjligheten borta för gott? Om lyckan skulle vända, skulle det vara det bästa som kan hända! Då vill jag ha en bok att minnas allt, det vore väldigt ballt.

2007-11-24 @ 17:31:09
Postat av: Linda

Kärleksboken:
Den där speciella stunden när du tog mig med storm
Dagar blir till veckor, veckor blir till år
Minnen består
Det är svårt att fånga ett ögonblick
Men jag önskar att du fick
Minnas vår tid från dag ett tills vi dör
Och det hoppas jag att du med denna gör

2007-11-25 @ 19:11:12
URL: http://www.lindizzi.blogg.se
Postat av: JOHANNA.H

Boken lilla hjärtat:

Ett nytt liv har kommit till er
nu behöver ni inte leta mer
för denna kärlek är så stor
att förevigt detta barn i ert hjärta bor
Nu får ni något där ni alla minnen kan spara.
Bilder och text, för alltid att bevara.

2007-11-26 @ 10:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0