TÄVLING!

Någon gång ska vara den första så här kommer den första tävlingen inne hos mig! Se vilken kul idé o vilket bra alternativ till många av de trista o opersonliga kalendrar som finns där ute. Jag hade tänkt satsa på Ordning & Reda i år igen men jag ska beställa en sån här istället! Ni kan också vinna en helt egendesignad kalender. Kika in o se hur mycket man kan påverka i utseendet, du kan lägga in listor, diagram på hur din jobbvecka gått eller andra skojiga saker!

image2297
För att vinna skriv i kommentarerna lite kort om varför du läser här inne o varför just du ska vinna en helt egen almanacka. Alla har samma möjlighet då jag kommer lotta / dra en vinnare imorgon.
LYCKA TILL!
Tävlingen avslutas imorgon klockan 15.

KRAM

Kommentarer
Postat av: linn

jag läser din blogg för att den inspirerar mig. dels till att ha ett glatt humör och ta dagen som den kommer, dels till att försöka lite mer i arbets- och privatliv. att det inte behöver spela så stor roll att man är ung (21) och rätt oerfaren, utan att man kan lyckas ändå. jag har lyckats kämpa mig upp till en supervisorplats på ett säljföretag! och i och med att mitt liv nu är ganska fullspäckat så skulle det sitta himla fint med en kalender som håller reda på allting åt mig! kram och tack för en fin blogg.

2007-11-12 @ 20:28:37
URL: http://linningalinnea.blogspot.com
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Jag läser dig blogg dagligen
för att

1: svensk söt tjej med skinn på näsan.

2: Tycker om att läsa om andra barnfamiljer.

3: du delar frisk med dig utav ditt liv och nära och kära.

4 : söt tjej med fötterna på
jorden.

Just nu vill jag vinna en ny kalender då min dotter råkade
leka klipp och klistra med min :S.
En kalender behövs då man har 2 kids jobb man schama att anpassa sig efter en en tredje på väg.

Mvh Jessica

2007-11-12 @ 20:29:06
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Emmisen

Jag läser här inne för att du skriver så oerhört varmt och kärleksfullt om din familj och dina nära.

Jag skulle jättegärna vinna en fin almanacka till mig själv nästa år. Har redan beställt till nära och kära som julklapp...

Kram //Emma

2007-11-12 @ 20:30:03
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: Sara

Åh, en sån kalender har jag! Rosa (såklart!), med vita bokstäver. Tycker jättemycket om min så hoppas den som vinner blir lika nöjd! :)

2007-11-12 @ 20:30:11
Postat av: Anna

Samma tävling som Engla - må ni vara sponsrade? ;)

Jag läser för att du lever ett liv, utåt, som de flesta eftersträvad. Fin familj, snygg och lever gott. Så ja - ren avund kanske ;)

2007-11-12 @ 20:31:01
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Carolina

Tävlingsdags - jippi!
Jag läser din blogg för att du skriver om vardagliga sasker men på ett annorlunda och mysigt sätt. Är man osäker på om man vill skaffa familj ska man läsa din blogg, men jag läser mest för att du piggar upp en när man känner sig ledsen, otillräcklig eller tappar gnistan:)
Skulle gärna vilja ha en egendesignad almanacka för att förgylla min pluggvardag som inte alltid är så glamorös eller rolig. Något vackert att skriva ner vardagshändelser i, som kanske kan liva upp de mest trista läxor.
KRAM på dig!

2007-11-12 @ 20:31:28
URL: http://langta.blogg.se
Postat av: mini

söt blogg med mycket kärlek och värme, fina bilder och söt liten kille. jag är så glad att jag hittade hit.

är själv mami till en snart 5 årig liten kille och gillar att läsa om en annan mamis vardag.

åå jag skulle vilja ha en ny kalender både för att jag är i så stort behov av en ny och för att bara pigga upp den lite trista gråa vardagen.

kram! mini

2007-11-12 @ 20:33:41
URL: http://www.mamamini.blogg.se
Postat av: Ellen

Hej Josefin! Jag följt dig ett år och jag läser din blogg för att du är en så fantastisk positiv person och du sprider det genom bloggen. Jag är imponerad av att du är så generös med era liv. Tack! Jag tycker att jag förtjänar en kalender då jag 2008 börjar en ny fas i mitt liv, i Januari tar jag socionomexamen efter 3,5 års slit på universitetet och förhoppningsvis börjar jag jobba. Har redan varit på en jobbintervju och ska snart på en till, så jag hoppas hoppas på jobb och en spännande vår. Kram

2007-11-12 @ 20:35:51
Postat av: Agnes

Jag läser din blogg för att jag gillar det du skriver. Det är en så himla bra blandning. Dem flest bloggarna skriver ju bara om nåt speciellt tex mode, kändisar. Men du skriver om allt möjligt som man tröttnar inte. Jag skulle vilja vinna almanackan för att jag vill ge den till min pappa i julklapp. Han har så himla mycket att göra och skulle verkligen behöva en almanacka. Och annars känns det ju lite tråkigt att ge bort en helt vanlig, opersonlig men den här är jätte fin:)

2007-11-12 @ 20:36:45
Postat av: zophie

Jag hittade till din blogg strax efter att Elian var född och har hängt kvar sen dess. Mycket pga att jag jobbade ett år som barnflicka (slutade nu
augusti) till en tjej som då var i den åldern som Elian är i nu. Det känns jätte kul att läsa om er vardag för den påminner så mycket om allt roligt jag och denna lilla flicka hade, mycket dans och bus och lek. Din blogg gör faktiskt att jag saknar henna ännu mera, men det är ju bra för jag vill sakna henne =)

Jag behöver väl ingen almenacka sådär, har en men den är så ful och tråkig och jag tycker det är tråkigt att köpa såna där grejer. Men almenacka behövs ju alltd nu när jag är mitt uppe i studierna och varvar med träning och sjukgymnastik och tvättider och allt vad det är. haha =)

2007-11-12 @ 20:42:48
URL: http://zophiemadeleine.blogg.se
Postat av: frida

Läser din blogg dagligen,kan inte riktigt låta bli då jag tycker din blogg är så söt.

Tycker almenackorna är helt otroligt underbara, och tanken bakom väldigt bra. Älskar almenackor, men har faktiskt aldrig sett en som denna innan. då jag är rätt slarvig av mig, och otroligt dålig på att komma ihåg viktiga saker använder jag mig alltid av en kalender.

2007-11-12 @ 20:43:49
Postat av: Linda

Du är en helylle genomärlig och vacker tjej med världens sötaste familj. Jag har läst din blogg från start och fascineras varje gång över ert lyckliga liv, det är underbart och inspirerande att läsa om. Min längtan efter ett eget barn är stor, men vi har tyvärr inte turen att få till det så lätt, så en kalender skulle göra nytta för mig då jag precis börjat med fertilitetsmonitor och nu skall börja föra anteckningar varje dag om hur det går för oss.

Ha en skön kväll!

2007-11-12 @ 20:45:48
URL: http://www.lindizzi.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag läser din blogg för att den är så söt, o du skriver så bra

Jag skulle vilja ha en almenacka för att just denna är så fin och då skulle jag bära med mig den överallt, plus att man har ngnstans att antecka vad man ska göra!

2007-11-12 @ 20:50:46
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag läser din blogg för att den är så söt, o du skriver så bra

Jag skulle vilja ha en almenacka för att just denna är så fin och då skulle jag bära med mig den överallt, plus att man har ngnstans att antecka vad man ska göra!

2007-11-12 @ 20:51:02
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se
Postat av: emmasusanna

Jag har läst din blogg sen världens sötaste Elian kom till. Jag älskar verkligen din blogg och ni är så vackra alla tre. Och du strålar verkligen. Som en prinsessa.. och dom här sakerna säger jag verkligen inte bara för att jag ska vinna en almanacka, snarare tvärtom,skulle kunna skriva det till dig dagligen.

Jag skulle vilja ha en personlig almanacka för attjag ofta tröttnar på dom massproducerade tråkigakalendrarna :)

Emma

2007-11-12 @ 20:55:18
Postat av: Sandy

Jag läser din blogg för att du får mig med din positiva attityd och härliga energi att uppskatta det jag har och njuta av livet, att inte hänga upp mig på småsaker etc. Den är verkligen ett lyckopiller för mig. Älskar att läsa om vardagsliv och du bjuder verkligen på dig själv och din familj!

Kalendern skulle passa perfekt eftersom jag hoppas att nästa år ha ett jobb och mkt roligt att planera in. Jag har precis flyttat till en ny stad med min sambo och det som fattas är ett jobb! Hoppas därför att 2008 ska bjuda på massa fantastiskt för oss i vår nya stad! (Flyttade från sundsvall).

2007-11-12 @ 20:55:21
URL: http://www.mittegetliv.blogg.se
Postat av: Madeleine

Jag läser din blogg för att den gör mig glad och man får en inblick i hur underbart livet kan vara och bli:) Istället för att bli avundsjuk så blir jag motiverad att kämpa vidare i min sjukdom för jag vill också en dag få en underbar familj och söta barn!
Jag tycker det är så roligt att se alla dina fina bilder och man känner att du är personlig och verkligen delar med dig av dina skratt och sorger:)
Sen verkar du vara en så mysig och rar tjej också, en sån som man vill ha som vän...sen har du snygg "gubbe" och söt son också ;)

Jag skulle vilja vinna kalendern för att ha som mål att fylla den med roliga händelser och se att jag förhoppningsvis kommer må bättre och därmed ha ett helt underbart år att se fram emot...Det kan bara bli bättre:)

Kram

2007-11-12 @ 20:57:35
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: angelica

jag läser din blogg för att jag ÄLSKAR den, och för att jag vill veta vad ni gör på dagarna och för att vara med i Elians uppväxt! :)
du ÄR en underbar människa, kompis, fru och MAMMA! som står med båda benen på jorden, som alltid :) och som vet vad du vill!

jag vill såklart ha denna almanacka så jag kan planera in när jag ska komma o hälsa på er, och såklart för att jag ska sluta använda alla mina post-it lappar, mycket bättre med en såndär fin almanacka! :) ÄLSKAR att planera som dej!

PUSSAR!!

2007-11-12 @ 20:58:26
Postat av: Moa

Oj många som kommenterat redan :) Jag har läst din blogg länge. Började strax innan Elian föddes. Tyckte det var roligt att läsa om en norrlädsk tjej eftersom jag själv kommer från norr... Ni verkar alltid ha det så oerhört mysigt också, precis som man önskar själv att man hade det :) Trevlig kväll!

2007-11-12 @ 21:01:31
URL: http://molia.blogg.se
Postat av: Malin.E

Jag läser för att jag blivit beroende av din blogg, jag är alltså missbrukare av bloggar,jag har ingen egen tycker bättre om andras, specieltt denna blogg.
Jag blir på glatt humör av Elian och bloggen, även lite av Elians uncle :-) jag har aldrig ägt en almanacka faktiskt så det är kanske på tiden.

2007-11-12 @ 21:01:41
Postat av: Petra

Jag läser din blogg för att ajg tycker det är kul att läsa om dig å din familj å din söta son å inte bara läsa bloggar som handlar om mode hela tiden.

jag vill ha den där almanackan för att jag behöver verkligen skriva upp alla möten å framsteg som in son gör. Jga har blivit så oerhört glömsk sen min son kom!

Kram

2007-11-12 @ 21:03:13
URL: http://P3tr4E.blogg.se
Postat av: mikaela

jag läser din blogg mest för att du verkar ha ett så himla mysigt liv.. precis så som jag skulle vilja leva innan det tog slut med min pojkvän i fredags efter 4½ år tillsammans :/ nu är det lite jobbigt att gå in här..

ja, antar att jag bara vill vinna en almanacka.. det skulle förmodligen göra mig gladare för stunden, men just nu är allt väldigt jobbigt..

2007-11-12 @ 21:06:38
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: caroline

Hej!
Jag läser din blogg för att det är uppfriskande med en sådan positiv inställning till allt! Började läsa när jag var gravid och tyckte att alla bara höll på och varnade mig för hur hemskt det skulle bli med barn. Nu läser jag mycket eftersom du alltid lägger in så mycket fina foton och inspirerar med snygga kläder och frisyr varje dag!
Det är också väldigt bra att du uppdaterar så ofta.

2007-11-12 @ 21:09:49
URL: http://kalorin.blogg.se
Postat av: Linnéa

jag läser din blogg för att du inspirerar mig...!

2007-11-12 @ 21:12:19
URL: http://modjiff.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Jag läser här inne för att jag också är mamma,vi är i samma ålder men lever så olika liv!

Obs detta är inte fjäsk-jag läser din blogg för att du skriver så positivt och varmt om livet som mamma, jag älskar att läsa om vad ni gjort under dagen och det gör mig på så bra humör!Jag är hemma och är också mammaledig och ibland är inte alla dagar lika roliga men när jag tittar in hos dig så påminns jag om hur härligt det är att ha barn och hur jag ska ta tillvara varje sekund av dagen med mitt barn! Det gör du och det gör dig till min mamma-förebild! =)

Jag skulle verkligen behöva en kalender då jag ska tillbaka till skolan efter nyår,då mitt "nya" liv börjar, mammaledigheten tar slut och det ska planeras in annat än bvc besök och dagismöten ;)
Måste ju ha en fiin kalender då och vara en fab mamma i skolan!=)

Tack för en bra blogg.Kram Johanna

2007-11-12 @ 21:12:52
Postat av: Johanna

Jag läser din blogg främst för att den är mysig, ni verkar ha det så himla bra och det är roligt att kika in hos dig varje dag och se vad du har gjort. Den inspirerar mig för det verkar som att det alltid händer någonting hos dig. Jag har haft det jobbigt ett tag nu på hösten, med höstdepressionen och allt.
Men kikar man in på din sida blir man så glad. Du verkar vara en positiv, glad och trevlig tjej! Jag har alltid tänkt att jag ska skriva en liten kommentar till dig hur glad man blir av din blogg sen om man vinner en kalender på köpet är ju inte helt fel! Med en kalender skulle jag kunna organisera upp mitt liv som jag nu börjat med. Hoppas att du inte trycks ner av de som skriver dumma kommentarer och att du fortsätter blogga. Jag gillar verkligen din blogg och jag har läst den minst en gång om dagen sen jag hittade den!
Jag sitter faktiskt och väntar varje dag när jag trycker upp din sida (har den tom. som bokmärke) att Elian ska få ett syskon :)
Ha det bra!

2007-11-12 @ 21:16:13
Postat av: Emma

Hej!
Du är en väldigt inspirerande ung dam som ger mig hopp om framtiden. Du ger redan mig och många andra så mycket redan att du inte behöver lotta ut presenter, men gratis är gott när man är en fattig student från Sundsvall så även jag skriver. Jag hittade till din sida genom familjeliv, där jag är inne och läser mycket för jag är väldigt intresserad av barn och förlossningsberättelser då jag vill läsa till barnmorska i framtiden.
Anledningen till att jag har fastnat för just din blogg är för att du tar oss igenom din vardag med lycka och humor som många gånger lockar till skratt. Anledningen till att jag vill vinna almanackan är för jag ska kunna hålla reda på alla mina inlämningar och jobbtider då jag har tre olika jobb samtidigt som jag går i skolan. Allt för att få lyxa till tillvaron när jag väl är ledig. MVH / Emma

2007-11-12 @ 21:17:28
URL: http://emmajs.blogg.se
Postat av: madde&wilmer

HEJ JOSEFIN!!

Ja jag börjar min morgon att pussa på min son wilmer och sedan går jag in på din sida och läser och får energi för dagen:-)har följt din sida ifrån Fl och sedan hamnat här!
Våra söner
är små vildar med så mycket livsenergi,när jag läser vad ni ör på dagarna och vad Elian gör så,ser jag hur lika våra grabbar är:-)

Du sprider så mycket glädje Josefin och det ska du var glad/stolt över och alla dina nära och kära oxå som får vara runtomkring dig!

varma kramar madde&wilmer(madde_26 på Fl)

2007-11-12 @ 21:21:31
Postat av: Amanda

Hej!
Jag läser din blogg för att den är lättläst och uppdaterad ofta, så jag vet med största säkerhet att varje gång jag kör min bloggrunda så har du uppdaterat; vilket jag alltid ser framemot! Du berättar öppet och ärligt om dig och din familj, delar med dig av massor av bilder. Ger dig inte trots alla trista och patetiska kommentarer som jag vet att du har fått. Sen verkar du helt enkelt helt genomgo och är fruktansvärt vacker!

Jag vill vinna en personlig kalender för att jag har hela mitt huvud i mina kalendrar och att ha ett personligt huvud skulle inte skada när de gråa dagarna känns som värst. :)

2007-11-12 @ 21:21:48
URL: http://ifiwasyourwoman.blogg.se
Postat av: Evelina

Hej Josefine!
Jag läser din blogg först och främst för att den sätter guldkant på vardagen; ger den där feel-good-känslan! :) Sen planerar jag och min sambo barn och har väntat på vår plus länge nu; då är det underbart att läsa om er och den lilla mysiga familjen ni utgör. Ni ger mig hopp och får mig att inte ge upp, vår dag kommer!

Kalendern behöver jag då jag äntligen gjort slag i saken och börjat studera till lärare! Och en lärare behöver en fin kalender där hon kan hålla reda på alla kidz och alla tentor! :)

Slutligen; tack för en underbar blogg!
Kram Evelina

2007-11-12 @ 21:21:57
URL: http://peaceofcakeblogg.blogspot.com
Postat av: C

Nu har jag beställt en egen almanacka, för jag vinner ändå aldrig ngt ;-)

2007-11-12 @ 21:22:49
URL: http://upptagnamamman.blogg.se
Postat av: Maria

Jag läser din blogg för den är inspirerande och att du får en att tro på kärlek. när det känns tufft ibaönd så går man in på din blogg och läser om dig och eivind så blir man baara såå glad. plus att när man ser lilla elian blir man bra sugen på att skaffa en sån sötnos själv och jag är trots allt bara 20 år! haha

2007-11-12 @ 21:25:26
URL: http://maria-rebecca.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej J!
Jag läser din blogg därför att jag själv tillsammans med min sambo längtar och börjar hamna i barnatankar jag kanske aningens mer, jätte mysigt att läsa och inspireras av ert fina liv tillsammans med er gosse, längtan blir bara större! :-)

Almenackan skulle jag verkligen behöva då jag blir klar med min utbildning och förhoppningsvis snart är ute på Förskolorna (Dagis) som fröken och har hand om alla charmtroll. För att ha koll på aktiviteter, möten samt mitt eget liv (Virrig!) står en ny almenacka högt på önskelistan!
Ha en skön kväll.
Kram S

2007-11-12 @ 21:27:34
URL: http://jagodu.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Jag läser din blogg för att jag från början letade bloggar som handlar om att få barn, för jag skulle ju få nr 2... Min egen lilla prinsessa!?.. ;)Så läste jag din blogg (som jag hittade hos Linda SKugge faktiskt) och gillade den... Fortsätter för jag dels "känner" er nu och vill veta "hur det går" dels för när jag mådde lite dåligt kunde jag läsa din blogg och känna att så vill och kan jag oxå må jag måste bara kämpa på! Och det har hjälpt! Nu mår jag ju kanon! MEN jag kan inte sluta läsa iaf för jag blivit "beroende" som sagt... Kram

2007-11-12 @ 21:28:50
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Elin

Hellu! Jag läser din blogg av en anledning: den gör mig glad och inser att familj och vänner betyder MEST! Inget matriellt kan komma i närheten av kärleken till sin familj! Tack för en bra och inspirerande blogg :)

2007-11-12 @ 21:29:41
URL: http://elincecilia.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Glömde! Jag behöver en kalender för jag har två små att hålla ordning på + mig själv+ ammetåka!?.. Need I sat more?.. ;D

2007-11-12 @ 21:30:38
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Emma

1. Jag läser din blogg därför att den ger mig en sån enorm energi. Du är positiv & glad oavsett om du sovit 4 timmar eller 8 timmar per natt. Prinsessans blogg = ENERGI! (Vilket man behöver lite då & då när man har en 9-månaders babygirl)

2. Jag vill vinna almanackan därför att jag lättare skall hålla reda på min vardag. Du kanske har hört talas om amnings-demens? Det har jag drabbas av ;-) Hi hi

Kramiz!

2007-11-12 @ 21:35:11
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se
Postat av: stephaniieee

Jag läser din blogg för
att du verkar vara en jättegullig tjej som delar med dig av din vardag! Jag började följa din blogg under din graviditet och nu är det spännande och läsa om dig och din familj! Jag älskar din blogg, kul att du lägger upp bilder och så med!

Jag behöver en ny kalender och en som man får designa själv skulle ju inte vara helt fel:P

2007-11-12 @ 21:39:41
URL: http://stephaniieee.tjejsajten.se
Postat av: Becka

Jag väldigt ny som läsare på din blogg, men jag föll direkt på nått sätt. Kul o mys att höra om "ett helt vanligt liv med guldkant"! Eftersom jag själv bloggar, enligt vissa, hejdlöst mycket så är det skönt att hitta likasinnade, som också gillar att blogga! ;-)
Jag är lite "besatt" av almanackor. Köper nästan alltid mer än en varje år. Byter alltså. Så en kalender sitter alltid rätt för mej!
Tack för att du bjuder så mycket på dej och ditt liv, Josefine!
Kram!

2007-11-12 @ 21:43:49
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Angelica

Anledningen till varför jag totalfastnat för din blogg är för att du är en ung, vacker tjej med världens sötaste lilla familj! Du bjuder på dig själv och du är så äkta och genuin rakt igenom. Jag blir inspirerad av ditt liv, och de uppmuntrande ord du skriver varje dag. Jag ser dig och ditt liv som inspiration eftersom jag själv vill ha det där fina familjelivet en dag!

Så varför ska jag vinna? För att jag är nyutexaminerad men har haft otur med jobb och gått arbetslös sen i juni. Jag skulle gärna vilja ha en rosa upp-piffad kalender så jag kan planera in lite roliga saker i mitt liv!

2007-11-12 @ 21:58:19
Postat av: Alexandra

Jag läser din blogg för att jag tycker att den är så otroligt mysig..jag verkligen myser för fullt när jag kikar här inne...det är inspirerande och kunna se att en småbarnsfamilj är så naturliga och hittar på så mycket mysiga saker tillsammans, men ändå vardagliga...jag tycker helt enkelt att du visar upp den vardagliga glamorösa småbarnsfamilj känslan..med massor av kärlek!
Jag tycker att jag skulle vinna almanackan för att jag har varit på väg att beställa en sådan nu huur längesom helst men tycks aldrig komma till skott..och sen så är den gudomligt fin med.perfekta almanackan som även den har allt!!
Kramar!!

2007-11-12 @ 22:02:32
Postat av: Malin i Dalarna

Hej Josefin, din blogg var den första som jag lade till i mina "favoriter" och bara det är ju stort :) Jag läser gärna om dej därför att jag är precis lika gammal som dej och tycker du är så himla duktig som mamma. Du är unik! Jag har aldrig träffat på en så livsnjutande 23-årig mamma EVER och man kan leva på så olika sätt även om man är ung och har barn men jag tycker du gör det BÄST ! Du tar hand om din familj, din kille och ditt barn så bra men du glömmer inte bort dej själv och det ska man aldrig göra. You go girl ! Därför vill jag vinna en kalender! Hlsn Malin :)

2007-11-12 @ 22:03:36
URL: http://www.metrobloggen.se/malinek
Postat av: Mikaéla

Jag läser din blogg för att den är riktigt bra , fastnade första gången jag läste den :)

Vill ha en egendesignad almenacka för att jag älskar sånna saker helt enkelt. Almenackor , pennor & sånt smått & gott.

2007-11-12 @ 22:11:39
URL: http://micies.blogg.se
Postat av: Sofia S

Hej där söta du!
Jag läser din blogg för att den inspirerar mig då vi befinner oss på samma plan, det är vad jag kommit fram till när jag läst. Vi har hyfsat samma värderingar här i livet, familjen går alltid först. Jag är ju också en ung mamma som hade möjlighet att få en butikschefstjänst men när jag lev gravid försvann den möjligheten, men självklart ansåg jag att det lilla livet jag bar på i magen är värt så otroligt mycket mer än en karriär. Eftersom jag är ung vet jag att det kommer fler chanser.
Mitt liv som mamma är fullt med upplevelser och utmaningar och jag behöver en fin kalender att planera i då minnet inte är det bästa.
Tack Josefine med familj för en fantastisk blogg, och tack för att jag får följa ert liv och att ni delar med er! Stor kram!

2007-11-12 @ 22:16:22
URL: http://sofiass.blogg.se
Postat av: Victoria

Anledningen till att jag läser din blogg att den ger mig så mycket inspiration och glädje i vardagen. Du delar med dig av ditt liv och ser allt ur ett ljusare perspektiv. Det är underbart! Är 19 år och i en period i livet där jag ska lämna föräldrahemmet och kan känna en "trygghet" genom att läsa här. Att det kan bli riktigt bra om man bara vågar. Tar sin chans och vågar pröva vingarna lite grann. Så när jag ska börja mitt nya liv så vet jag att jag kommer behöva en almanacka för att få ordning och reda.
Ha det fint :)

2007-11-12 @ 22:21:31
Postat av: Sofia

Hej!

Jag läser din blogg varje dag för att jag gillar din härliga livsglädje och att du bjuder på så många härliga bilder på dig och din fina familj. Fräschare mamma har sällan skådats, det är roligt att se att man kan fortsätta leva och ljuta av livet när man får barn! Du inspirerar mig i min vardag!

Jag skulle vilja vinna en kalender till min vän Stina som pluggar till läkare och har fullt upp med tusen saker i sitt liv just nu. Hon förtjänar en fin kalender tycker jag, så jag skulle bli överlycklig om jag vann en till henne! :)

Ha det så jättebra och sköt om dig och familjen!

Kram på dig!

2007-11-12 @ 22:21:36
Postat av: Anna

är inne här dagligen och vill tacka för en fin blogg! varför jag läser? för att du ger mig inspiration i både vardagsbestyr, shopping, kläder och annat, får mig att tänka på att uppskatta det jag har och för att det är sååå roligt att se din son utvecklas för varje dag som går! är själv mamma och vissa grå dagar behöver man verkligen denna inspiration! =)

Kramar!
/Anna

2007-11-12 @ 22:22:19
URL: http://allaboutus.blogg.se
Postat av: Anna

glömde ju säga varför just jag ska vinna...hihi=) skyller på att jag är en förvirrad småbarnsmor, och efter denna lilla miss tycker jag det är ganska uppenbart varför jag skulle behöva en kalender..=)

2007-11-12 @ 22:24:00
URL: http://allaboutus.blogg.se
Postat av: Sandra

Hej! Jag är rätt ny här på din blogg, men fastnade direkt! Du är enormt söt och bjuder på dig själv alldeles lagom mkt. Härligt att se att en småbarnsmamma kan vara så söt och fräsch! Jag o min kompis (som jag fått till o läsa din blogg!) har bestämt att vi ska vara lika heta som dig när vi skaffat familj! Haha! Igår spenderade jag kvällen o läste igenom gamla inlägg, verkligen kul + att jag fick en helhet av bloggen! Härlig blogg, jag hejar på dig! Kram Sandra

2007-11-12 @ 22:41:39
Postat av: kim

HEJ =)

började läsa din blogg av en slump då jag hamnade på din familjelivssida. brukar sällan klicka mig vidare men just den dagen gjorde jag det. föll pladask. din sida har legat som favorit sedan dess. du delar med dig helhjärtat av ditt liv och bjuder på dig själv fast med självdistans, vilket jag värdesätter. Du delar med dig av vardagen med småbarn vilket för mig är väldigt intressant då jag väntar mitt första barn och är först ut i mitt vänninegäng. Så jag vet ju ingenting om vad som komma skall. jag hoppas jag blir en lika bra och avslappnad mamma som du verkar vara.

jag skulle väldigt gärna vilja vinna almanackan så jag kan fylla i och komma ihåg alla bvc-besök och fikadejter som förhoppningsvis blir av när bebis tittar ut i början på 2008. början på något nytt blir det verkligen nästa år!

Simma lugnt ;-)

2007-11-12 @ 22:43:59
URL: http://dammut.blogspot.com
Postat av: kim

HEJ =)

började läsa din blogg av en slump då jag hamnade på din familjelivssida. brukar sällan klicka mig vidare men just den dagen gjorde jag det. föll pladask. din sida har legat som favorit sedan dess. du delar med dig helhjärtat av ditt liv och bjuder på dig själv fast med självdistans, vilket jag värdesätter. Du delar med dig av vardagen med småbarn vilket för mig är väldigt intressant då jag väntar mitt första barn och är först ut i mitt vänninegäng. Så jag vet ju ingenting om vad som komma skall. jag hoppas jag blir en lika bra och avslappnad mamma som du verkar vara.

jag skulle väldigt gärna vilja vinna almanackan så jag kan fylla i och komma ihåg alla bvc-besök och fikadejter som förhoppningsvis blir av när bebis tittar ut i början på 2008. början på något nytt blir det verkligen nästa år!

Simma lugnt ;-)

2007-11-12 @ 22:44:11
URL: http://dammut.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hejsa Josefine!
Tävligsdags va kul o vilken fin vinst, all beröm till dig som orkar och har tid till att ordna med detta, att vara mamma till en liten prins är inte det enklaste även fast det är världens roligaste!
Jag kan inte säga att jag vet hur det är att vara mamma, men har man varit nanny i flertalet år vet man lite om hur det är att ha barn och hur vardagen för en mama är! Kan vara mycket att stå i men glädjen och kärleken från ett barn gör det värt allt! Ett barns kärlek är så gränslös och så fin.
Gillar att läsa din blogg främst för att du är så bra på att skriva, det är så kul att följa er vardag och se och läsa hur du njuter av din mama tid med lille E, trillade in här hos er runt förra julen när E va pytteliten,hittade dig på bloggtoppen och sedan dess är jag fast!
Som heltidsstuderande med halvtidsjobb är man aldrig ledig men ändå finner jag tid att sätta mig ner var kväll o kika in hos er, det hela handlar om planering och åter planering.
Kalendern du
har som vinst hade varit kul att få då man går o letar så smått efter en ny. En fin/söt rosa kalender gör verkligen ens dag lättare även fast man har mkt att göra.

Många stora kramar till dig Josefine för att du delar med dig av ditt liv så öppet och för att du är en så bra stark mama!

Kram Jenny

2007-11-12 @ 22:50:14
Postat av: Elin

Jag är en ganska så ny läsare har ungefär besökt din blogg i två veckor. Hittade hit av en slump och när jag väl kommit hit så stannade jag i timmar och från och med den dagen så besöker jag din blogg dagligen. Du är ung, spontan och har båda fötterna på jorden. En mamma i sina bästa år som älskar sin man och sitt barn, det är en äkta kärlek som jag som läser din blogg kan känna.

Jag pluggar till lärare och jag även jobbar extra inom barnomsorgen och på veromoda. Vid sidan av detta så försöker jag även träna och för att kunna hålla koll på mina dagar skulle jag behöva en fin kalender.
Kram!

2007-11-12 @ 22:50:20
URL: http://elinrydberg.bloggagratis.se
Postat av: Elin Wallinder

Din blogg ger vardagen lite mera solsken och min framtid med man och barn så mycket förväntansfullare!

2007-11-12 @ 22:55:24
Postat av: Quteis

Jag tittar in på din blogg fler gånger per dag. Jag har bara följt din blogg sedan i början utav sommaren, men jag är fast!
Du skriver dina texter på ett sådant sett att man riktigt kan förstå och identifiera sig med dig. Det känns verkligen att du är dig själv!! Och det är något som är väldigt beundransvärt, det är inte många som vågar stå upp för sig själva i dagens samhälle.
Du ger mig och många andra kvinnor en stark förebild att se upp till.

Jag hoppas på att jag vinner allmenackan därför att den är superfin, och för att jag verkligen behöver en för tillfället.

Kram
Sara 16 år i Sthlm

2007-11-12 @ 23:05:07
URL: http://quteis.blogg.se
Postat av: sarac

Hej Josefine! Jag kan inte låta bli att kika in på din blogg dagligen, tycker den är så mysig och söt och så är det ju alltid trevligt med frekventa uppdateringar=). Vill vinna en almanacka att ge bort i julklapp jag...har faktiskt redan beställt en till mig själv, tack för tipset!

2007-11-12 @ 23:13:41
Postat av: Mona-Lisa

Är en mamma med 4 vuxna barn och 4 barn barn, följer din blogg och blir varm i själen när jag läser den. En sådan karisma och att du kan dela med dig av ditt privata liv till andra med mycke glädje och godhet. Mina barn bloggar också om livet och detsamma gör jag. Almackan vill jag ge till mitt äldsta barn barn 9 år.Eftersom det är så mycket tråkigheter i tidningarna varje dag behöver vi läsa just din blogg......

2007-11-12 @ 23:30:59
Postat av: Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/

a) För att du är bra!

b) För att Alvas mamma Jenny bör få just en sån där!

2007-11-12 @ 23:50:47
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/
Postat av: Erica

Jag läser din blogg för att den är så ... härlig! Det är svårt att hitta det exakta ordet, men härlig och söt är bra förklaringar! Det är ganska häftigt att följa en männsika såhär som man absolut inte känner men det känns ju nästan som man "känner" dig ändå! Helt crazy! Keep on the god work!!

2007-11-13 @ 00:05:59
Postat av: Theres

För hela bloggen är så fin och pudrigt rosa!
Kärlek och fina bilder på hem o familj!
Du verkar må bra helt enkelt!
=)

2007-11-13 @ 01:53:00
URL: http://theneverendingstory.blogg.se
Postat av: Anonym

1. Du är såååå snygg
2. fin klädstil
3. smart
4. jag kan känna igen mig
5. Får mig på barntankar trots att jag är singel =)

2007-11-13 @ 06:33:29
Postat av: C

Fick tips om din blogg av en kollega och nu är jag helt fast. Har blivit som en drog, bara måste in och läsa varje dag och må bra. Du inspirerar mig att njuta av livet och familjen även när man är trött och sliten. Nu när man är tillbaks i arbetslivet efter mammaledighet behöver jag verkligen en snygg kalender för att hålla reda på tider - ) Kram och fortsätt med bloggandet!

2007-11-13 @ 07:34:54
Postat av: Hanna

Jag läser din blogg för att den gör mig på gott humör och får mig att se ljusare på framtiden.

Min kärlek kommer vara utomlands hela 2008 och en snygg almanacka skulle kanske göra nedräkningen till hans hemkost lite lättare

2007-11-13 @ 07:43:52
Postat av: Sophia

Jag läser din blogg för att jag inte kan låta bli! Första jag gör när jag sätter mig framför datorn är att gå in på din sida.
Varför?
Jo, du är en positiv tjej och det smittar!
Du och din familj ger en många skratt och leenden, nåt att se framemot själv.
Och du ger drömmar!

Jag vill vinna för att ha en trendig och snygg bok att ta med sig när man bokar upp alla saker man ska göra och för att förgylla vardagen lite :)

Stor kram!!

2007-11-13 @ 08:07:34
URL: http://grandessas.blogg.se
Postat av: Anna

Jag läser din blogg för att ni är en sån otroligt mysig familj! Du är positiv och glad och en sådan mamma vill jag också bli om några år! Tack för all inspiration!! Jag skulle vilja vinna en fin kalender för att lyxa upp min vardag som lärarstuden! :)
Kramisar till er

2007-11-13 @ 08:12:50
URL: http://toplook.blogg.se/
Postat av: C

Jag läser din blogg för att den är inspirerande och
får mig på bra humör! Dessutom är du så fin och söt och har alltid så fina kläder som man blir inspirerad av. Du verkar verkligen vara en positiv och lycklig människa och det smittar av sig!

Jag borde vinna almanackan för att jag haft ett överjävligt år 2007 och med förhoppning att det nya året ska bli lite ljusare och roligare. Dessutom skulle jag verkligen behöva den för att hålla reda på tillvaron :-)

Kram från C

2007-11-13 @ 08:12:53
URL: http://sparvenn.blogg.se
Postat av: jenny lennartsson

Hej Josefin!
Jag har läst din blogg nu dagligen (mån-fre) varje morgon när jag kommer till jobbet och sätter på datan en tid nu. Så roligt att starta dagen och läsa om dina tankar och hur dina dagar ser
ut, du gör så man får en positiv start på dagen.

Såg att man kunde vinna en almenacka och har sett den förut men vart för snål:/ har en almenacka nu men den har börjat ge sig älskar rosa men min är dålig kvalitet så den är nästan grå nu så en ny och fräsch rosa almenacka skulle fögylla mina dagare resten av året :)
Kramar Jenny

2007-11-13 @ 08:29:27
Postat av: Lina

Jag är nog dålig på att kommentera här, men jag följer dig dagligen.
Du verkar ha en sån fin familj, och det är roligt att du låter oss läsare få följa med er i vardagen.

Jag älskar almanackor, och byter ca 2 gånger om året. Men en sådan almanacka har jag länge velat ha. Så det skulle vara en perfekt julklapp till mig själv ;)

Ha en bra dag.

-Lina-

2007-11-13 @ 08:44:06
URL: http://linalotta.blogg.se
Postat av: kim

har inte läst din blogg så jätte länge, men fastnade på engång :) bra för att den är så personlig, och du lever verkligen drömlivet, även om det nu inte är något komplicerat liv eller så :)

varför jag skulle vilja ha almenackan är för att jag går sista året på gymnasiet (hedbergska, har för mig att du kommer från sundsvalls trakten? ;).), och då krävs det ju en hel del planering. sista tiden har jag fullständigt tappat motivationen i skolan, och jag tror det beror på att jag är så dålig på att planera. så, jag behöver verkligen ha en almenacka känner jag för att sista terminen ska bli så bra som möjligt :)

2007-11-13 @ 08:49:55
URL: http://kimen.blogg.se
Postat av: Linda

hejsan! jag läser ofta din blogg eftersom det är så mysigt att läsa om ditt liv med dina fina E och se att man kan ha så mycket kul och se så fräsch ut även som småbarnsmamma! :) jättekul att du bjuder så mycket på dig själv!

almanackan skulle jag vilja vinna för att den är så otroligt smart - och kul! vill ha :)

2007-11-13 @ 08:52:25
Postat av: Att ha det gott

Jag har varit lååångtids sjukskriven för utbrändhet och
värk
Nu ska jag satsa på mig själv och på något jag tycker är roligt Då behöver jag en fin kalender
Om jag vann en skulle jag bli SUPERGLAD
Jag läser din blogg för att jag trivs här

2007-11-13 @ 08:54:29
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag ska ärligt talat säga att jag går in på din blogg varje dag för att få titta på alla snygga bilder på dig och din söta familj!

2007-11-13 @ 09:05:26
URL: http://emeliesfantastiskaliv.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Å vilken kul idé!
Jag tittar in flera gånger per dag och nästan alltid så finns det nåt nytt att läsa, och härliga bilder. Jag är själv hemma och är mammaledig med mitt första barn, och du har blivit en stor inspiration för mig i vardagen, samt ger mig den dos av positiv energi som jag så väl behöver! Du påminner mig om att ta vara på det man har och se det ljusa i livet och NJUTA av vardagen med sina kära. Ni verkar vara en underbar familj och det är härligt att få ta del av din värme och kärlek varje dag.
Nu i januari tar min man över föräldraledigheten och jag ska börja studera igen. Det är med blandade känslor, lite vemodigt(vart tog detta år vägen?)
men samtidigt ska det bli KUL och bra för min son/man att få lite pappa/son-tid! Jag har studerat förr men aldrig som mamma, så jag gissar att det blir lite annorlunda denna gång - något jag VERKLIGEN skulle behöva är en fin kalender för att hålla reda på allt!! Kram!

2007-11-13 @ 09:06:11
URL: http://hannakarolina.blogg.se
Postat av: cilla

Jag läser din blogg för du har med lite av allt - kläder, familj, barn, fest, mat osv, och det är underbart att få följa med dig i eran vardag! Det är så mysigt att läsa vad ni gör, och om eran kärlek till varandra. Det känns som en dröm-värld på nåt vis! =)
Jag behöver en ny almanacka för att klara av mina studier (läser till civilekonom) och samtidigt ta hand om min sambo och bonus-son som har minnen som guldfiskar! =)
KRAM!

2007-11-13 @ 09:14:01
URL: http://cillla.blogg.se
Postat av: Valerie

hej

jag läser din blogg för att du en imponerande och positiv människa, jag skulle också behöva få lite av din positiva attityd ;-)
Du verkar ha det underbart med din fina familj och det är fantastiskt att se hur du njuter av er tid tillsammans.
jag och min sambo väntar vårt första barn nu och din blogg får mig att längta ännu mer :-)

Inför vår bebis ankomst vore det bra med en kalender för att hålla koll på BVC och fika planer ;-)

kram

2007-11-13 @ 09:19:44
URL: http://lillaplutt.wordpress.com
Postat av: Mamma till två små pojkar

Hej Josefin!

Jag läser här inne för du verkar en helt unik mamma med båda fötterna på jorden och du ger sån otrolig kärlek till dina nära och kära att du smittar av dig kärlek även till andra! Du utstrålar energi på alla sätt och man blir på så gott humör genom att läsa din blogg! Jag är fast, så länge du kommer att skriva så kommer jag att läsa!

Jag tycker att jag borde vinna en almanacka eftersom jag är så lyckligt lottad att jag är mamma till två kära små prinsar och inget vore trevligare än att få anteckna om vad som händer i vårt liv, varje dag, i en underbar almanacka.

Kram Mirva

2007-11-13 @ 09:47:18
URL: http://mirvas.blogg.se
Postat av: Ida

Hej!
Det är första gången jag är inne på din blogg. Som det så ofta blir så har jag faktiskt ingen aning om hur jag trillade in här men jag kommer definitivt återvända.

Anledningen till att jag skulle vinna en almanacka är att jag precis efter årskiftet komemr bli mamma för första gången och jag inbillar mig iaf att en rejäl almanacka kommer att behövas för att hålla reda på allt nytt som kommer komma in i mitt liv.

2007-11-13 @ 10:04:08
URL: http://frokenida.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hej Josefin,
sitter här och ammar min fjärde prins, inte mycket rosa här. Förutom på mama då :) Jsg läser din blogg för den gör mig så glad och inspirerad.Du har en energi som går rakt genom skärmen till mig, ger mig kraft och lust på livet.
Jag behöver almanackan för att till våren är jag färdig socionom och har en hel del att hålla reda på då jag kombinerar studier och stor familj. Fortsätt blogga jag läser!
Kram Susanne

2007-11-13 @ 10:14:03
Postat av: Jenny

Hej jag älskar din blogg är beroende av den. Den känns
väldigt ärlig och du känns helt lagom och stark. Jag hoppas verkligen jag får en sån fin familj som du om några år. Just nu pluggar jag och skulle bli jätte glad över en personlig allmenacka. som du kanske vet så har man inte så gott om cash när man pluggar så en sådan fin allmenacka kan jag bara drömma om :(

2007-11-13 @ 10:16:07
Postat av: Linda

jag läser din blogg varje dag, Josefine.
jag har själv en dotter på snart tre år och jag blir GLAD av att få följa den positiva mamma som du ju är, GLAD av att se hur du prioriterar din familj och hur väl du tar hand om dina vänner. du är en sund förebild för många unga tjejer.

om jag skulle vinna almanackan så skulle det vara för den anledningen att 2008 öppnar helt nya dörrar i mitt liv: jag tar examen från lärarprogrammet vid jul och 2008 börjar mitt nya liv. jag har läst sedan 2002, så visst känns det som världens omställning, men samtidigt SÅ spännande!

2007-11-13 @ 10:22:07
URL: http://lindarling.blogspot.com
Postat av: Jenny

För att den är sååå fin. Jag hade också tänkt att köpa en rosa från ordning & reda, men denna är ju så mycket finare, och så mycket personligare.
Lika personlig som din blogg, som bara är helt underbar, du öppnar dig för en hel bloggvärld, och "blottar" ditt liv i ord och bild.
Din blogg MÅSTE man läsa varje dag, och gissa om man blir sugen på att själv skaffa familj???

2007-11-13 @ 10:36:18
URL: http://me75.blogg.se
Postat av: Em

Jag läser din sida, därför att den gör mig glad! :-) Det är så mysigt att läsa om ert liv i Norge och framförallt kan man glömma sitt eget jobbslit för en liten stud. Har tagit för vana att stjäla en liten stund av morgonfikan eller lunchen, för att gå in och läsa om vad ni har för er. :-)

Hälsningar
Em

2007-11-13 @ 10:50:39
Postat av: Anna

Jag läser för att ni är en ung familj som verkar så mysig. Precis som man vill ha det själv. =) Den känns kul och inspirerande när man tänkt skaffa barn ganska snart.
Jag skulle verkligen behöva en sån fin kalender för jag börjar en utbildning efter julen och då lär det bli full fart.

Kram Anna

2007-11-13 @ 11:15:46
Postat av: Zalina

Hej gullunge!
Äntligen får jag chansen att vinna något, perfekt nu innan jul!

Bakgrundfärg: Nr 11 (ljusrosa)
Textfärg: Nr 23 (rosa)
Text rad 1: zalina
Text rad 2: 2008
(Vill ha texten "zalina" med små bokstäver)
Gärna med en vit snodd runt i kring.
Moduler nr 3, att göra.
Dagiga grejer: Att göra: träna jobb (litet)
Slutsidorna, block 1 och 2 linjerat.
Skrivytan med ljusrosa ränder.

Tack för mig :)

2007-11-13 @ 11:30:02
URL: http://zaliina.blogg.se
Postat av: Zalina

Oj missde att kommentera

En söt mamma med båda fötterna på jorden!
Du verkar vara en toppen mamam/sambo!
Önskar er all lycka i framtiden!!

2007-11-13 @ 11:33:37
URL: http://zaliina.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag läser din blogg för att den berör mig rakt igenom! Du skriver bra och det är kul hur din sötnos till son utvecklas för varje dag!
Sen så ska jag ju själv bli moster snart och då vill man ju se hur det går för andra som har barn :)

Jag borde vinna en kalender för att jag oftast glömmer saker o ting och inte har nån almenacka att skriva i, sen så är mitt liv rätt rörigt i allmänhet, så det skulle sitta fint med en sån fin sak! :)

2007-11-13 @ 11:39:01
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Jessica

Kom in på din blogg av en slump, men efter det är jag beroende ;-)
Kramar från Jessan

2007-11-13 @ 11:41:16
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/10760993
Postat av: Lina

Fin, personlig blogg med många fina bilder. Känns nästan som man känner dig efter att ha följt din blogg varje dag i över ett års tid. Det är jätteroligt att få följa Elians utveckling och framsteg från dag till dag. Går in här flera gånger dagligen. Din blogg är beroendeframkallande :)

2007-11-13 @ 11:58:02
URL: http://linahalldin.blogg.se
Postat av: Donya

Att ha en fin man och ett lyckligt och välmående litet barn är ingenting man kan ta för givet.
Det är ingen slump att du har det du har. Utan det du har i ditt liv är precis vad du förtjänar. Ingenting gör mig lyckligare än att se andra må bra, jag unnar dig varje lycklig dag ihop med din bedårande familj och det är väldigt fint av dig att du delar med dig och vi som läsare får lov att bli inspirerade. För det är precis det du gör, du inspirerar mig till att vara en lycklig person och vara snäll mot andra för då är det du har precis vad jag också förtjänar. En dag när jag blir stor :)

Jag har alltid längtat efter att bilda familj, ända sedan jag själv var barn så en dag när det är dags så både hoppas jag och jag vet att det blir precis så underbart som du beskriver det.

Jag räknar ner, det har jag alltid gjort. Jag skriver mina tankar och känslor för var dag som går. Det vore fint att samla dem i en liten söt almenacka som den där!

2007-11-13 @ 12:02:06
Postat av: Malin

Du är lite av en insperation och jag gillar det du skriver. Tycker du verkar vara en så söt och kärleksfull person. Det är helt enkelt ROLIGT att läsa din blogg och det är så det ska vara.

Skulle jätte gärna vilja ha en kalender, skulle behöva organisera mina fullspekade dagar lite bättre. Och varför inte ha en liten finare kalender när man ändå håller på.

Mvh malin

2007-11-13 @ 12:02:11
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Hej! Jag läser din blogg för att den inspirerar mig och den ger mig alltid ett leende under dagen. Man ser din pojks söta leende så mår man helt plöstligt bra ! Jag skulle gärna vinna en sådan här almanacka eftersom att jag aldrig hittar någon fin och att alla endast är tråkiga.

Saker som gör en glad ska man ha och något fint i vardagen gör bara dagen bättre!
Ha en underbart mysig dag !

2007-11-13 @ 12:24:53
URL: http://uncertain.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag vill med vara med och tävla om en rosa kalender!

Jag läser din blogg flera gånger om dagen och älskar den. Jag och min sambo har försökt få barn i 1,5 år och längtar så otroligt mycket. I våras drabbades jag av en muskelsjukdom som gör att vi måste vänta ytterligare innan vi kan få försöka få barn igen vilken känns otroligt tungt. Vi längtar så efter familjelivet, och jag tror det är därför jag älskar att läsa din blogg, just för att den handlar om familjeliv. Och jag blir ofta rörd av er kärlek till ert barn och hoppas att jag snart får uppleva den med. Tack för att det fina du förmedlar!

2007-11-13 @ 12:25:55
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Maja

Heej! :)
Jag blev inspirerad av att läsa din blogg av min älskade stora syster Sofia.. Hon läser din blogg och försvinner i nån annan värld, jag var bara tvungen att kolla vad som var så bra eftersom man inte fick någon kontakt med henne. Det visade sig att jag också blev inspirerad av din blogg. Men nu är det inte så att jag vill vinna den här fina almanacka utan jag vill att min älskade syster ska få ta del av den, alltså vinna detta otroligt fina pris. Motivering på det är enkelt, gladare och stoltare kan ingen annan vara av att ha en stora syster man fått inspereras av från barnsben, snott kläder i garderoben, nivet allt stora syskon fått stått ut med. Så därför är hon värd att få den här fina almanacka.. Älskar dig Sofia!

2007-11-13 @ 12:58:55
Postat av: Pernilla

Jag har läst din blogg en längre tid (som du säkert har märkt) och jag fortsätter läsa den pga att jag älskar att läsa om ditt liv i norge med din vackra familj. Blir inspirerad att du flyttat från Sverige till Norge (eftersom mn f.d pojkvän var därifrån och blev jätteinspirerad när vi var tillsammans.)
Jag älskar dina outfits och att veta hur din vardag ser ut. Och självklart alla söta bilder på din son.

Jag vill ha en alldeles egen almanacka eftersom jag är ett rätt rörig människa som glömmer bort saker. Utan almanacka klarar jag mig inte alls. Det har dock hänt att jag tappat bort även almanackan (feel free to laugh ;D)men de senaste åren har jag lyckats hålla rätt på den. Så om jag skulle ha en egen personlig så skulle jag nog vara mer rädd om den. Det är jag nästan säker på!

Tack för en superbra blogg!

2007-11-13 @ 13:05:54
URL: http://pernillas.webblogg.se
Postat av: Anna

För att den är så mysig att läsa :)

2007-11-13 @ 13:09:13
Postat av: Helena

Din blogg är helt klart vardagslyx... =)
Man blir så glad av att läsa den och lite avundsjuk me måste ja säga... Ditt liv låter helt perfekt! :)

2007-11-13 @ 13:19:36
Postat av: Josefin

Hopp om livet!

Jag har följt din blogg nästan sen starten. Det ger mig hopp om livet att läsa om er lilla familj.
Jag är sjukskriven för utmattningsdepression sedan ett bra tag men har nu börjat jobba och är tillbaka på 50%. Att läsa om er gör mig glad och rofylld. Med hopp om livet och att, om inte allt för lång tid, vara i din situation med ett lite knyte utan att lägga resten av livet på hyllan. Kalendern, ja den behöver jag för att hålla ordning på mina nya rutiner som jag har nu för att få livet att fungera.
Tack för hoppet!

2007-11-13 @ 13:25:28
Postat av: Josefine. K

Jag läser din blogg, för att jag blir så glad av att läsa den. Du är så positiv och din energi smittar av sig!=)
När jag kommer hem och har jobbat natt, när barnen är på dagis och mannen är på jobbet startar jag dagen med frukost och din blogg! Kram från Josefine. K

2007-11-13 @ 13:41:04
Postat av: Emma :)

Hej søta, Jag læser din blogg før den ær ju bara før hærlig, super inspirerande och framførallt så blir jag glad att læsa! Jag borde vinna en almanacka før att jag har haft en tuff vecka,och behøver lite pepp och uppmuntran! Ha en strålande dag ;)

2007-11-13 @ 14:12:44
Postat av: Stella

Jag kikar in här titt som tätt för att du har en så söt blogg där du skriver väldigt "personligt" om ditt liv och allt vad det innebär. Din blogg är inte tillgjord utan känns väldigt äkta. Massa mysiga bilder hela tiden också vilket är kul!

År 2008 innebär stora förändringar för mig, dels ska jag ut och resa och dels tar jag min lärarexamen som innebär en hektisk tid som nyexad inom ett krävande (men oj så givande!) yrke. En fin kalender underlättar för mig att hålla ordning på allt och ta förändringarna med storm. :P

2007-11-13 @ 14:13:25
URL: http://stellasdagbok.blogg.se
Postat av: Lea

Snabbt nu klockan är snart 15.00!!!
Vad ska jag skriva???
Arbetslös, rings in på vikariat, ska än hit än dit, svårt att hålla reda på tid och plats men med en kalender blir ju allt mycket lättare!
Och att sedan kunna koppla av med din underbara blogg gör livet lite enklare!!!Hälsa din lilla familj!Kramar Lea

2007-11-13 @ 14:59:38
Postat av: Sofie

Jag trillar in här titt som tätt, ibland flera gånger varje dag. Jag har fastnat för barnbloggar för tillfället, men din blogg handlar inte bara om barn utan även om mode, vänner, kärlek, jobb och allt som hör till. Den är oerhört spännande och intressant att läsa. Dessutom saknar jag mina två syskonbarn som är i Elians ålder. Att läsa här påminner mig om dem och ger mig tips om vad jag kan köpa till dem när jag träffar dem nästa gång. Bor nämligen många mil ifrån dem, eftersom jag pluggar för tillfället. Din blogg är helt klart den bästa av dem jag läser just nu. Fortsätt så!

2007-11-13 @ 16:07:25
URL: http://pimimim.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag läser din blogg därför att den är så söt, och den får mig att vilja skaffa barn någon gång i framtiden.
Du får livet att verka så bra, så positiv och glad som du är!

Jag kan behöva lite ordning i mitt liv nu när jag för en gångs skull hade tänkt ta tag i det och börja plugga till mitt drömyrke, psykolog!

2007-11-13 @ 16:24:20
Postat av: josefine

TACK alla söta!!
KRAMAR

2007-11-13 @ 19:23:39
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0