SUPERSERVICE!
Då visade det sig att den person jag köpte min Nokia av ( en ung tjej som la ut en oanvänd Nokia till salgs och jag köpte den) hämtat ut den för att företaget "råkat" skicka den till den person som stod registrerad som ägare ( personen som köpt telefonen i första omgång). Detta skulle inte kunna ske då JAG hela tiden haft dialog, skickat in och pratat med företaget samt informerat dem om att jag nu ägde telen... MEN det hade skett.
En trevlig chef på stället ringde mig igår och beklagade misstaget och de skickar en helt ny telefon till mig! JIPPIE! Den andra var det krångel med programvaran på så ingen är gladare än mig nu :) De ska också spärra den andra telefonen och söka upp vart den befinner sig ( innan de spärrar den såklart :)) så att de kan anmäla tjejen som faktiskt stulit telen då hon inte hört av sig någonstans.. Puh! Jag blev väldigt glad att jag slapp tjata eller be om hjälp i detta ärende. Det kallar jag PROFFSIGT skött Anovo.
Eftersom jag nu köpt en annan telefon då jag varit utan min Nokia i omgångar så länge så ska den säljas direkt då den kommer i postlådan.
Nu: LUNCH!
Det var riktigt schysst av dom att stå för sitt misstag. Tänk om alla kunde göra det. Trevlig lunch!
ha en bra dag :D
härligt :)
underbart att de kan gör anågot rätt, min nokia (exakt likadan) har kommit tillbaka från lagning två gånger och stänger fortfarande av sig. morr! men tur för dig att det hände kanske :)
Gött med ny telefon:)
Snygg färg det va på den!
Härligt att dom står för sitt maisstag!!! Kul med ny telefon oxå! =)
Va bra att dom stod för sitt misstag och att du får en helt ny telefon. Men dåligt av tjejen som fick den att inte höra av sig...
Jättebra att de löste det så fint för dig! Jag vet att det tyvärr är många företag som inte alls är så tillmötesgående.
Ha en bra dag :)
vilket flyt du har...grattis till nya mobilen...kramiz....vad härligt det ser ut...vad har ni för grader i skuggan...???
Vad härligt att det löste sig på ett så bra sätt för dig! Det är såna här saker som gör att tio andra (säkert mycket tråkigare) ting känns mycket lättare att bära!
Fast. Hmm... Med risk att råka lite trist i din glada blogg måste jag säga:
Det är väl självklart att företaget står för sitt misstag? Det är lika självklart att tjejen som STAL din mobil får ett kännbart straff? Jag är trött på folk som roffar åt sig och tror de är "smarta", istället för att vara verkligt smarta = ärliga!! Kan bara gissa hur förbannad den här bruden blivit om nån snott HENNES mobiltelefon. Dessutom, upphör aldrig att förvånas över idioter som hon: trodde hon på fullt allvar att det inte skulle upptäckas? Eller att hon skulle komma undan med ett "hoppsan"? Det är rätt sällsynt att man plockar ut prylar på posten (jaja, matbutiker ;) utan att man liksom MÄRKER det, eller hur?
Nu ska jag läsa vidare hos dig!
Tjo!
vilken telefon ska du sälja? är ev intresserad.