godmorgon nya vecka - välkommen december!

Nu kom jag precis hem efter dagislämning. Till min glädje såg jag på nya månadsplaneringen de har på dagis att de ska baka pepparkakor idag! Elian, E och jag var seeeega idag och Elian blev arg då jag väckte honom eftersom han slumrat om i vår säng precis då klockan ringde men då han ätit sin välling var han glad igen och det gick jättebra att klä på + köra bil och lämna. Vi körde E till jobbet också.

Nu är det hantverkare på vår nedervåning så jag ska fixa med massa to dos på min mac häruppe, duscha och bara softa. Har bokat in akupunktur idag innan dagishämtning, tur jag fick tid för min nacke är stel. Inatt låg jag vaken alltför länge och läste gravidböcker som jag fick av E sist då jag väntade Elian. Jag fick min första bok På Vei av honom innan vi testat positivt, han har skrivit i den:

" Til min elskede Josefine. Du kommer til å bli en fantastisk mor. Elsker deg så mye. Din Eivind"

Sånt gör mig rörd och lycklig. Jag har funnit den mannen jag kan tänka mig att dela livet med, det är den största gåvan. Även om livet går upp och ned så är han den jag villha vid min sida.

Här kommer lite infro om den VILDA varelse som bor i min mage, hon skulle verkligen passa att heta just Vilda!

Vecka 31 - 29 nov - 5 dec 2008
Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av t.ex stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som t.ex att gå i trappor och bära tunga saker.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna knappt 6 cm. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.


Ingen vacker bild men detta var 1 advent 2005. Vi åt mysig frukost på samma Godt Bröd ( Grynerlökka) som jag köpte take away ifrån igår. Då visste vi inte att det bodde ett frö i min mage.

Vi kommer starta en riktig julkalender åt Elian nästa år. Vi beslutade det då E sa att han ändå inte helt förstår i år men nästa år så. Han får ju otroligt mycket ting ändå och på julafton är egentligen dagen för klappar. Vi ser hellre att de som kommer och besöker hans lillasyskon då hon kommit köper med en liten ting åt Elian också då han faktiskt blir STOREBROR. Annars blir det massa uppmärksamhet ( i form av gåvor) hela december, julafton och sen kommer ett syskon och tar plats. Men han får som sagt saker ofta oavsett och jag tror att det är rätt val av oss i år.



Kommentarer
Postat av: Tobias

hoppas dom kan bjuda på lite pepparkakor ;D

2008-12-01 @ 09:19:10
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Renée

det låter förnuftigt. Man ska ju lära sig att uppskatta presenter, vilket blir svårt om man får nya alltför ofta! Ha en bra dag!

2008-12-01 @ 09:21:52
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: Angel

va härligt att läsa,ha en bra dag

2008-12-01 @ 09:22:00
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Anna, Perla08 min guldiga blogg

Ett bra val med julklapparna :) Fint meddelande av E :p

2008-12-01 @ 09:44:06
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: K :)

For en nydelig tekst E har skrevet i den boken!

Dere er virkelig perfekte for hverandre. Så nydelige begge to. Og Elian virker som en helt fantastisk liten gutt. Så full av kjærlighet til dere. Det lyser ut av bildene av ham.

Han kommer til å bli en fantastisk storebror til deres lille jente.

Håper du får en helt fab mandag til tross for håndtverkere i huset. Det har du fortjent!

2008-12-01 @ 10:03:31
Postat av: Karina

Hejhej!

Jag ville bara rekommendera gratiskläder från Gina och H&M!

Det är superlätt att samla poäng och det är en seriöst sida som lovar det dom säger! :)



Kika gärna in :)



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=123871

2008-12-01 @ 10:05:16
URL: http://libra88.blogg.se/
Postat av: Yvve

Åh, vad fint E skrev iboken till dig!!! Visst blir man lycklig av sånt. Blir lite avis nästan, min man är ingen sån som skriver, han avslutar sina meddeland till mig med Mvh.... Nja, inte alltid och så gör han ju en massa annat mysigt så jag behåller honom nog (hihi)!

Ha en underbar dag! Massor av kramar...

2008-12-01 @ 10:33:03
Postat av: jennifer

Din man e en klok man =) er jul kommer att bli fantastisk, ni har bara ännu mer att se fram emot!!

2008-12-01 @ 10:38:59
URL: http://saligblandning.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Jag har ett barnbarn som heter Vilda Det är väl fint

2008-12-01 @ 12:42:55
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0