Dålig mamma..

Nu sitter jag i soffan och ser alla glada människor som firar att Obama är PRESIDENT! Elian ville inte somna ikväll, jag satt i en timme på hans rum sen strejkade min kropp så jag försökte med somnasjälvmetoden. DUMMA mig jag ska 1. inte starta en ny rutin då han är sjuk 2. inte starta en ny rutin då jag börjat med att sitta hos honom 3. jag blev tillslut så trött så jag blev "arg" ( första gången jag säger: NU orkar jag inte mer, du ska SOVA och tog honom med till soffan = mot mina principer). Jag varken känner eller säger så i vanliga fall men idag har dagen gått "i ett". Ikväll har jag dåligt samvete och har fällt några tårar.

Allt slutade med att jag masserade hans små fötter i soffan ( dit jag bar honom då jag inte orkade mer) och vi sa jag älskar dig till varandra och kramades och pussades. Jag behöver dig nu så mycket Eivind och jag vet att du gärna varit här hos oss. Uff jag tycker INTE om att känna mig så lätt trött och ynklig. Men jag har ont i bekken, nacke och diverse andra ont som jag inte vill skriva om här. Just nu känns det väldigt tungt och jag är glad att du därinne sparkat HELA dagen och påmint mig om varför jag just nu mår så här. Det är ju för en god sak.

Längtar tills E kommer hem och tar hand om denna messy mama som sitter i soffan i mjukisbyxor med mascara på kinderna. Elian snarkar sött och ljusen brinner. Jag vet att jag har det bra, jag känner att jag har det så bra nu och därför blir jag bräcklig... Vill aldrig att någon av dem jag älskar ska behöva lida.


En Mamma som skulle ha sovit lite idag tror jag...

Ps. Mail och kommentarer ska besvaras så snart jag kan. Nu behöver jag vila känner jag. TACK för allt fint ni skriver!

Kommentarer
Postat av: Mirva

Hej! Känner igen det där, det är inte varje dag man har en engels tålamod. Och värre blir det efter att man har fått andra barnet, tyvärr är det så men det är ju bara livet det handlar om, det är normalt att man känner så vissa dagar, så jag skickar en BAMSE-kram från mig! KRAM Mirva

2008-11-05 @ 21:15:06
Postat av: Anna

Det är helt normalt att känna som du gjort ikväll, det gör vi alla någon gång. Hoppas du känner dej bättre imorgon. KRAM

2008-11-05 @ 21:15:47
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Om man vore perfekt skulle man inte vara människa...

och bra mammor är mänskliga. Visst ska man försöka vara principfast men inte till vansinne. Och han somnade inte ledsen. Det är viktigast tycker jag, torka tårarna och ta en tidig kväll, det ska jag.:)

2008-11-05 @ 21:18:32
Postat av: Fru Evelina

Josefine, kalla inte dig själv för dålig mamma för det är du verkligen inte! Alla har vi dåliga dagar, så även du =). För mig personligen måste jag säga att du är min idol bland alla mammor! Bland krämpor och smärtor verkar du alltid vara så glad och kärleksfull mot alla - speciellt din son och familj. Tänk om fler vore som du!



Kramar

2008-11-05 @ 21:23:21
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Liza

Känner igen känslan...det blir så ibland. Hoppas att det går över snart och att din E kramar och pussar dig massor då han kommer hem :-) KRAM

2008-11-05 @ 21:25:11
Postat av: Micaela

Jag är helt säker på att du är en fantastisk mamma och fru! Ibland blir det såhär och det är tillåtet även om det känns tungt. Elian vet att du älskar honom och nattningen kommer gå som på räls en dag snart! Jag hoppas din fina man kommer hem och kramar dig ordentligt snart! Det är du värd!

Hoppas kvällen blir bättre! Kram

2008-11-05 @ 21:26:13
Postat av: Jeanette

Styrkekramar till dig!!

2008-11-05 @ 21:28:31
Postat av: Linn

Du behöver inte känna dålig! Fast det är nog kanske lättare sagt än gjort. Kände ändå att jag ville skriva det, för du verkar vara en JÄTTEFIN mamma åt Elian! Morgondagen känns säkert bättre efter lite sömn. Förstår att du vill hålla på dina principer, men ibland får man helt enkelt ändå göra medvetna val utifrån vad som är bäst just för situationen (pga sjuk Elian). Skrev kanske krånligt, hoppas det framgick vad jag menade.

Ha det så bra! Din blogg är toppen och det är så kul att kika in här när du uppdaterar så ofta. Kram







2008-11-05 @ 21:29:52
Postat av: Johanna

Hej!

Ville bara säga att jag tycker du är grym!

Och det är okej att vara lite nere ibland. Hoppas du inser vilken fantastisk person du är!



Kram Johanna

2008-11-05 @ 21:34:26
Postat av: Angela Angy Emanuelsson

Håller med dem ovan, kalla dig verkligen inte dålig Mam :D

2008-11-05 @ 21:40:53
URL: http://www.shingela.se
Postat av: Sandra

Du är nog en jättebra mamma :)



Vad tycker ni om den här låten? lyssna och ge mig er tanke i min blogg ; http://sandratjulins.blogg.se

2008-11-05 @ 21:42:58
URL: http://sandratjulins.blogg.se/
Postat av: Louise

Josefine, du är nog allt annat än en dålig mamma!

Så mycket kärlek som du verkar ge till din son (och nära och kära)är något fantastiskt!

Och som du själv skrev, du har haft en dag då du har haft ont, och det kanske är mycket på G nu.

Alla har vi en maxgräns och du nådde nog din idag, och det är naturligt.

Och jag tror nog att Elian vet att du älskar honom allra mest av allt, och jag tror att ni snart kommer att komma in i era nya rutiner, ge det bara lite tid så kommer det att funka.

Don't worry, be happy! :)

Kramar Louise

2008-11-05 @ 21:50:17
Postat av: Sandra

Du är verkligen ingen dålig mamma. Man kan inte alltid vara på topp. Du verkar vara en toppen mamma/fru/vän och dotter!!

Massa styrke kramar till dig!

2008-11-05 @ 21:50:26
Postat av: Josefine

Du är inte dålig och Så känner alla mammor ibland.Imorgon är en ny dag Styrkekram/ Jossan

2008-11-05 @ 21:54:31
URL: http://jossabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är så stark! Glöm aldrig det!

Jag beundrar verkligen dig som har så mycket kärlek i dig. Jag blir inspirerad att själv försöka se allt med kärlekens ögon.

Massa varma ljusa kramar till dig

2008-11-05 @ 21:56:01
Postat av: Malin

Fab mama! Glöm inte det.

2008-11-05 @ 22:02:51
Postat av: Anna

Du är inte ensam. Jag har känt så där mer gånger än vad jag egentligen vill tillåta mig själv, speciellt efter nr2 kom. Skönt att läsa att även du kan vara så. Senaste tiden har det vart allt för ofta, hoppas på mer sömn inom kort så jag inte är en sån "dålig mamma" mot min lilla prins. Viktigt att komma ihåg dock är att vi gör vårt bästa trots allt!

2008-11-05 @ 22:04:01
URL: http://ettnyttliv.blogg.se/vardagskat/
Postat av: Veronica

Du är en sån otrolig människa, om alla mamor bara hade varit som dig så hade alla barn haft det underbart! Man får ´bli arg ibland utan att ha dåligt samvete, tycker att de är bra att man någon gång säger till på riktigt! Vill ge dig all creed då jag tycker du är sån fantastisk person som kämpar på så bra, inte många som är så positiva och glada var dag som du när man får så lite sömn, hoppas din kväll sluta bra iallfall, och med hopp om god sömn inatt. Många kramar

2008-11-05 @ 22:18:56
Postat av: Anna-Lena

Usch stackars! Men kära vännen! Du är ingen hemsk mamma om du blir arg en kväll och får dåligt samvete för det! <3 Jag tycker jag blir arg flera ggr i veckan... (fast jag är en bra mamma ;) Tror nog det är hormoner och div ont som du skriver själv. Man orkar bara inte vissa dagar! Hoppas nu du får en god massage av din man och en god natts sömn!?.. Kramar

2008-11-05 @ 22:21:51
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Zandra.B

Alla har vi dåliga dagar och alla behöver fälla en tår lite då och då. Imorgon är det en ny dag och du har säkert nya krafter! :) Sov gott!

2008-11-05 @ 22:27:46
URL: http://wiendy.blogg.se/
Postat av: mantis

Skickar styrkekramar till dig. Glöm inte att du är en FAB mamma som har två underbara E som älskar dig över allt annat, och ett litet pyre som inom kort kommer att sprida så mycket kärlek i er familj.

2008-11-05 @ 22:28:51
Postat av: Karin

Söta Josefine,

Trots att jag inte följt din blogg särskilt länge så kan jag helt klart säga att du ABSOLUT INTE är en dålig mamma. Tvärtom!!! Alla har rätt att känna sig nere ibland, så även du! Så, bort med det dåliga samvetet och unna dig något riktigt härligt ikväll (sömn, pepparkakor ;-), ett härligt magasin eller liknande. DET ÄR DU VÄRD! Glöm inte att du är en FANTASTISK mamma! Kram

2008-11-05 @ 22:30:48
URL: http://lifestylebykarin.blogg.se/
Postat av: blogganalytikern

Läs allt om senaste bloggbråket här,



http://blogganalys.blogg.se/2008/november/avundsjuka-gor-en-ful.html

2008-11-05 @ 22:32:39
URL: http://blogganalys.blogg.se/
Postat av: Carolina

Man får känna sådär då o då... Det gör alla!

Om du går o lägger dig o sover lite så kommer de kännas bättre imorrn! Sov så gott!

2008-11-05 @ 22:38:06
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas alltingk änns bättre snart. Man har dåliga dagar ibland. Och Elian känner säkert vilken otroligt bra mamma du är!

2008-11-05 @ 23:07:20
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: www.jagarintesomdu.blogg.se

HEJA OBAMA :D



www.jagarintesomdu.blogg.se

2008-11-05 @ 23:16:18
URL: http://jagarintesomdu.blogg.se/
Postat av: Anna

åhh Josefine =( Va jobbigt ni har haft det ikväll. Det sista du är är en dålig mamma! En gång är ingen gång! Ingen skada skedd, imorgon är en ny dag. Det har ju inget med dig som person att göra, vi tappar alla tålamodet ibland. Ta hand om dig själv, och tänk SNÄLLA tankar om dig. Stor kram Anna

2008-11-05 @ 23:28:22
URL: http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: Stina

Skönt att höra att du också kan tappa humöret ibland. : )

Alla mammor har sina dåliga dagar men det viktiga är hur det är för det mesta, de där dåliga stunderna glömms snabbt bort. Hoppas att du får en god natts sömn. Kram!

2008-11-06 @ 03:43:27
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se/
Postat av: karin

jag skulle bara vilja säga att allt blir mycket lättare när bebis nr två kommer,så var det för oss i alla fall,men visst e det tungt ibland,dessutom fick jag en förlossningsdeprision med första barnet,som det tyvärr inte skrivs o pratas om allt för mycket när man som förstföderska går in i sin livs viktigaste roll,men som alla säger här,en dålig mamma är man inte om man tappar tålamodet i bland,det måste man få göra......En mamma håller sina barns händer för en tid,men deras hjärtan för evigt.stor kram

2008-11-06 @ 06:38:44
Postat av: Katrine

God morgen! Håper du har fått en god natts søvn. Jeg tror du må være verdens beste mamma, så du skal ikke ha dårlig samvittighet. Men forstår hvordan du føler det. Du har sikkert aldri vært utålmodig med Elian, så dette var kanskje første gang. Og du, det blir helt sikkert ikke den siste. :) jeg hevet heller ikke stemmen de to - tre første årene, men nå er han 10. Og jeg har nok hevet stemmen i løpet av disse årene. Jeg tror også at ettehvert som barna blir store så er det bare sunt for dem og oppleve at vi alle har følelser. At man kan bli sliten, sint, lei seg, - og ikke minst glad! Og jeg har veldig tro på å forklare barnet hvorfor man reagerer som man gjør, og et undskyld dersom man er urimelig. Du vil helt sikker også at Elian skal vokse opp til en gutt som lever ut følelsene sine, og får en følelese av at det er greit. Og så klemme, og fortelle hvor høyt man elsker hverandre. Ha en fantastisk torsdag! :) Katrine





2008-11-06 @ 07:02:42
Postat av: Men du...

Men snälla! Vilka mammor blir inte frustrerade och tillslut arga när ens kottar inte vill sova? Helt normalt! Jag blir mer förundrad över att du tar det så personligt och blir så ledsen. Barn måste få se att man kan bli arg oxå, hur ska de annars ta en på allvar. Allt är ju inte bubbligt rosa, hela tiden.

Du ska inte tänka att du är en dålig mamma, för det är du ju verkligen inte. Du skriver ju alltid att du gör ditt bästa för E, tänk på det ist. Ochidag är en ny dag, med nya tag. Vem är det som brukar tänka positivt? ;-)

2008-11-06 @ 07:27:04
Postat av: Minni

Du är stark, eftersom du vågar gråta och vara svag. Jag beundrar dig väldigt, du är en kärleksfull och omtänksam mamma!



Massa styrke kramar till dig. :)

2008-11-06 @ 08:00:34
Postat av: Sandra

Du är verkligen inte en dålig mamma! Jag tycker jämt du skriver så positivt och härligt! Du är inte ensam om att känna så! Här hemma är det nästan bara vår sambo som kan lägga vår son för mig ska han bara testa genom diverse saker! För mig kan det ta lång tid och för min sambo tar det 5minuter.. Hoppas läggningen blir bättre.. Kramar

2008-11-06 @ 09:32:36
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Liza

Alla dagar kan inte vara bra dagar, man måste ha dåliga dagar oxå, men jag förstår att det är jobbigt.. Hoppas det blir bättre!

2008-11-06 @ 13:54:37
Postat av: En mormor !

Du är en jättefin mamma

Man måste få ha en dålig dag även som småbarnsmamma

Jag brukar säga att en perfekt mamma är inget att önska sig i längden!



Hälsn en mormor som minns hur småbarnstiden kunde vara ibland, men för det mesta alldeles underbar!!

2008-11-06 @ 18:36:35
Postat av: En mormor

Du är en jättefin mamma . Alla måste få ha en lite sämre dag någon gång



En mormor

2008-11-06 @ 18:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0