Tankar ifrån mig:

Nu kom jag precis hem efter en snabbvisit hos Henrik på sjukhuset. De behövde lite tröjor som passar nu. Det har skett mycket idag och jag är säker att Ashi uppdaterar sin blogg sen om hon kan. Då jag var där kände jag sån hjälplöshet lille H ska inte behöva ha ont...Vi tänker på er!

Då jag gick till bilen i ösregnet gick jag förbi restaurangen där nyförlösta Mammor gick omkring med sina små bebisar i plastkorgar på hjul. Det ger mig ett lugn, Mammor i söta tofflor, magen som fortfarande är där men väldigt tom, bebisen inpackad i filten i sin lilla korg. Ett nytt liv startar och det är så otroligt stort. Det var inte längesen jag själv hade Elian i en liten säng och jag var alldeles färsk som Mamma....

Idag är en speciell dag. Fars Dag. Jag har grattat E och min Bror. De är Pappor som ÄR där för sina barn. PA som sitter och vakar vid Henriks säng fick självklart också en Grattiskram. Tänk de Pappor som inte vill, inte förstår, inte ger? Jag läste en gång i en intervju med en Pappa som sa: "Det är inte barnen som ska acceptera sina föräldrar utan föräldrarna som ska acceptera sina barn". Tänk så många Pappor som kastar bort sitt liv på att behandla sina barn "fel". Det finns rätt och fel. Fel är missbruk av sina barn, brist på förståelse, engagemang, att inte finnas där, egoism och barnslighet. Rätt är mycket enklare, kärlek, värme, att finnas där, engagemang, förståelse och att HJÄLPA TILL. Sätt ALLTID dina barn först, om inte du gör det vem ska då göra det? Alla ni som är svikna av era föräldrar ska INTE skämmas, försök istället omge er med människor som bryr sig. Ni är värda ALL kärlek!

Apropå barn, sjukdomar och att bry sig så tycker jag att alla kan skänka en slant här. Man vet aldrig vad som visar sig i framtiden för ens lilla bebis i plastkorgen... Jag vill inte skrämma någon, bara göra er uppmärksamma på hur grym världen är och hur viktigt det är att ta vara på det goda och varandra.

Kommentarer
Postat av: Men du...

Vad är det med lille H, jag har aldrig fattat det.

2008-11-09 @ 19:37:04
Postat av: Josefine

Han har en kronisk tarmsjukdom. Han är den yngsta som har just denna sjukdomen så läkarna har så svårt att hjälpa.

2008-11-09 @ 19:39:53
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Men du...

Du behöver inte skriva om lille H,jag var inne och kollade på A´s sida. Så du kan radera kommentarerna.

2008-11-09 @ 19:41:46
Postat av: Anna

Det gäller i allra högsta grad även alla mammor tycker jag!

2008-11-09 @ 19:49:09
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Lisa

Din egen pappa då??? har du inte grattat honom? Hoppas ni får en mysig söndagskväll! Kram

2008-11-09 @ 19:59:25
Postat av: Josefine

Anna: ABSOLUT men idag är det Fars Dag =)



2008-11-09 @ 20:01:43
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Marlene

Tack Josefine, det behövde jag höra (läsa) idag.

Jag känner inte dig, men jag tycker om dig. Kram.

2008-11-09 @ 20:11:54
Postat av: Tratten och Finkel

Kolla in vår nya blogg dfär vi skriver precis vad vi vill och skiter i vad andra tycker

2008-11-09 @ 20:25:34
URL: http://stelgrisen.blogg.se/
Postat av: Fredrik *Frisören

bra skrivet...

2008-11-09 @ 20:29:12
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Läs om tjejerna som blev lurade av MOGI på pengar!!!



http://meli.blogg.se/2008/november/about-mogi.html#comment

2008-11-09 @ 20:38:44
Postat av: Jeanette

Kändes skönt att läsa det du skrivit om fäder och deras barn. Du tog orden ur min mun, jag har själv inte den bästa kontakten med min far som gjort och fortfarande gör mig så besviken ofta ofta. Jag har alltså inte firat fars dag idag. Men längtar tills jag och min sambo får fira farsdag i framtiden :-)!

2008-11-09 @ 21:07:58
URL: http://minnenimin.blogg.se/
Postat av: erika

varför grattar du inte din pappa? är ni inte nära?

2008-11-09 @ 21:19:09
Postat av: Josefine

Min Pappa var ej på mitt bröllop så man kan säga att vi inte står varandra nära längre.

2008-11-09 @ 21:19:45
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Therese

Ashi och PA verkar vara en stark och kärleksfull familj! All styrka och kärlek till dom!!

Kramar Therese

2008-11-09 @ 21:22:14
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Jossan

Det betyder massor ... tack!! Jag kan sätta mig in i hur de har det med lille H, grym värld man lever i som "sjukhusfamilj". Inte kan man i sin vildaste fantasi tro att det händer DITT lilla barn! Varje dag är en oro o kamp, även bra dagar ligger oron där under o äter upp dig inifrån. Så svårt att fokusera på det bra då! Även om det är det man vill mest av allt, orka leva som alla andra. Bara med en sjukdom hängandes över en. Noel är verkligen MITT ljus i livet! Mitt livs kärlek.



Kramar från oss!!! Ta hand om ER.

2008-11-09 @ 22:08:55
URL: http://jossanochnoels.blogg.se/
Postat av: Anna

Vill bara säg att det uppskattas verkligen att du svarar så personligt när man frågar något här i kommentarerna, det märks att du läser dem alla :) du svara ofta med namn, det är kul! Ha en fortsatt bra kväll!

2008-11-09 @ 22:20:39
Postat av: Emelie

Åh, Josefine, än en gång får du mig att fälla tårar. Du skriver så otroligt vackert och jag håller helt med dig om det du skriver. Jag har själv otroligt dålig kontakt med min pappa, han har förstört mycket i mitt liv och gör mig ofta illa fortfarande. Den dagen jag själv bestämmer mig för att skaffa barn ska det vara med en fin man som verkligen sätter barnen och famijen framför ALLT! Att ge barnen en trygg uppväxt är så viktigt. Det är lättare att förstöra ett barns förtroende än att bygga upp det.



Måste bara få tacka för att du skriver så otroligt fint och från hjärtat! Kram

2008-11-09 @ 23:26:28
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: sessan ♡

Herre min!!

Jag hade inte fått med mig att H var syk :( Jag gick självklart rätt in i Ashi`s blogg & sende över lite styrkande kramar! det är så förfärligt trist när barn skall lida & ha ont & jag kände mig så liten & hjälplös när jag läste om allt dom är igenom!!



Du är så god & omsorgsfull hjärtat & lyckliga äro alla dom som får ha dig runt sig!!



Massa pussar till dig & dina E♥



p.s beklagar att jag varit dålig på att kommentera men jag har inte varit i form i det sista.... MEN vet att jag är här & läser med glädje & följer er hela tiden♡ d.s

2008-11-10 @ 00:04:19
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: AnnaG

Tårarna bara rinner nerför min kind efter att ha läst det här.

Tack!



Du verkar vara en fantastisk person och du ger så oerhört mycket.

All min respekt och kärlek till dig.



Kram kram

2008-11-10 @ 08:57:25
Postat av: Lina

Tack för ditt fina inlägg! Har blivit sviken av både min mamma och pappa och när jag läser det du skriver känner jag faktiskt en slags upprättelse. Jag har haft lyckan att få en alldeles underbar son och dina tänkvärda ord skall jag som mamma bära med mig.

Jag önskar dig allt gott och sänder dig kärlek och värme!

2008-11-10 @ 21:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0