Mat mat mat!

Ella och jag ska snart göra oss klara för att åka in och fika med Viktoria innan dagishämtning. Eller lunch blir det nog då jag ej hunnit med det hemma ännu. Nätterna är minst sagt kaos just nu men det kan ju bero på att Ella står mycket på alla fyra och verkligen jobbar sig framåt. Hon rullar, ålar, hasar och nästankryper. Men hon kommer ju dit hon vill så jag tror inte hon är frustrerad.. Väljer att tro att det är ett utvecklingsprång eller så är hon bara tokigt hungrig... Ska därför även öka på med lite mer / oftare puré eller liknande dagtid. En stor tjej behöver såklart mat. Hon är nöjd efter amning men vad vet jag, magen kanske kurrar om natten?


Vi just nu. Amningströja ifrån BOOB passar perfekt idag. Jag är så frusen då jag är trött.

Ikväll ska vi fixa kartonger och lite annat som ska ordnas för att kunna packa undan. Två veckor blir fyllda med fix och sen kan jag nog slappna av lite mer.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Söta ni är! Kan ju vara som du säger att hon behöver extra mat just nu och att hon befinner sig i en tillväxt-period!?

Ha en fin dag:)

2009-08-24 @ 11:59:00
URL: http://semlansliv.blogg.se/
Postat av: Lotta vimmelmamman

Hallå. Vad har hänt med mammablogarna? Tänkte gö över till dem nu för Peter på Alltförförförldar har gett mig ett märkligt avtal. Inte alls vad vi muntligt kom överens om. Vet du något om vad som hänt?

Kram Lotta

[email protected]

2009-08-24 @ 12:48:29
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: modellmini ♥

Var har du köpt din amningströja?

2009-08-24 @ 14:01:48
URL: http://modellmini.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Eller kanske börja ge henne lite välling på kvällen?

Inget ont om att du ammar.

Men stora barn kräver mer mat. Tro mig jag vet. Mitt 2:a barn vägde 5.2kg när han föddes, så jag orkade helamma i 2 veckor sen fick han tillägg + bröstet då jag kände att han bara åt & åt och jag fick inte gjort nånting.

2009-08-24 @ 14:18:34
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha en trevlig dag. Du ser alltid lika pigg & fräsch ut, vad är knepet ? :-)

2009-08-24 @ 15:07:43
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: barnshoppingbloggen - VINN leksaker för 300:-!

Jättesnygg tröja! Den blå färgen klär dig :)

Fick just ett pressmeddelande från boob, och ska se dem på Formex i helgen, man blir ju så nyfiken på alla news!

2009-08-24 @ 16:25:37
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: S

Hej

Ska ni flytta?

Jag tänkte på att du skrev att ni skulle hämta lådor...

2009-08-24 @ 17:32:19
Postat av: Mickan

Du klär jättesnyggt i den blåa färgen! :-)

2009-08-24 @ 18:02:08
Postat av: Yvonne

Har du lust kan du ju prova välling på kvällen. Men bli inte allt för besviken om det inte funkar, för med mina barn har det inte gjort det. De vaknade lika mycket på nätterna vare sig de fick välling eller blev ammade. Jag tror de tankade trygghet, för det var i största utvecklingsperioderna när de lärde sig mycket nytt. Om du ska se det i ett längre perspektiv är det ju en kort tid av livet, fast det kan ju vara en klen tröst när man är mitt i det.

Jag har missat flytten, har ni hittat nytt hus? När flyttar ni??? Nu är jag nyfiken!!! /Kramar...

2009-08-24 @ 21:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0