Hallonbladste inför dagen d

Jag ser att mitt senaste inlägg inte syns inne på bloggen ännu. Det känns som det inte finns en ny kategori /  ett nytt år för 2009 ännu, hihi lite kul. Jag och Elian har precis ätit sen frukost och jag har ätit så jag har ont i magen men blev akut hungrig efter att han tagit ett bad och fått på sig rena kläder. Det är gnistrande vackert ute så jag tror jag ska ta en dusch och sen en skön prommis då han ska sova. Behöver komma UT, vi har suttit inne alltförmycket i jul men samtidigt har det varit skönt.

Idag börjar jag dricka hallonbladste förresten, det drack jag även med Elian och min förlossning gick ju faktiskt väldigt bra. Sen om det beror på att jag har stora fötter ( som någon barnmorska sa till mig här på bloggen, kul att någon gång få användning för de stora fötterna som faktiskt krympte efter förlossningen haha), att jag promenerade mycket på slutet och var i relativt god form, att jag fick modningsakupunktur eller att jag helt enkelt andades bra och hade en bra man vid min sida vet jag inte. Jag tänker iaf dricka teet nu för att det kan vara bra för livmodern och vecka 37 startar modningsakupunkturen. Allt för att slippa gå över tiden, men du bebis du kommer då du är redo - vill gärna ha dig frisk och välmående i min famn.

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Gott nytt år vackra josefine!



Men, varför får man en bättre förlossning för att man har stora fötter =)??!



kram!

2009-01-01 @ 11:35:05
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Aldijana

Gott Nytt År på er, hoppas att ni får ett fantastiskt år. Vi väntar vårt första barn i februari och jag blev lite nyfiken på hallonteet du berättade om. Är det något speciellt eller vanligt hallonbladste? vad är det bra för?



Många kramar Aldijana

2009-01-01 @ 11:35:45
Postat av: Anna

Hej och Gott Nytt 2009!!

Ser på bilden i förra inlägget (den på barnen) att du har en vit matta under vardagsrumsbordet! När du filmade den nya soffan, sa du att du "kanske skulle ha en grå där..vi får se" Meen..det blev en vit alltså :) Vi vill se, vad är det för matta? Hhihihi! Må så gott. Kraaam

2009-01-01 @ 11:45:40
Postat av: Lovisa

Hallonte (med äkta blad och ev. bär) är bra att dricka efter förlossningen oxå speciellt när man ammar.Det hjälper mot kolik hos bebisen och mammas mage mår oxå bra av det.Fick tipset av min barnmorska på Stockholms BB - och både jag och lillprinsen mådde bättre sedan vi började dricka hallonte. Lycka Till !

2009-01-01 @ 11:57:50
Postat av: Fru Evelina

Gott nytt år vackra josefine!



Men, varför får man en bättre förlossning för att man har stora fötter =)??!



kram!

2009-01-01 @ 11:58:50
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: J

Jag tänkte på en sak.. Vad roligt det skulle vara om du ville sälja lite kläder som du inte använder här på bloggen? :) Du har ju så MASSVIS av fina kläder :)

2009-01-01 @ 11:59:48
Postat av: Anja

Hoppas ditt nya år blir bra ;) Jag har en stor frågestund i bloggen veckan ut - svarar på allt - kika in om du vill!

Puss och kram.

2009-01-01 @ 12:05:31
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gott nytt åt !

2009-01-01 @ 12:35:43
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Louise

Är det någon mer än jag som har ett nyårslöfte?

Och är det någon som sitter i samma situation som jag och också behöver hjälp?

2009-01-01 @ 12:36:12
URL: http://louii.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Mitt nyårslöfte är att börja blogga :/ men det känns både läskigt-roligt OCH jobbigt.....Snälla söta du kan du inte berätta på vilken sida man bäst lägger upp en blogg - Var har du lagt upp din ? Är ingen hejare på datorer skall du veta ;) Men jag är envis och med det kommer man långt (ibland iaf)..........



Ha en fab dag den första på 2009 -

2009-01-01 @ 12:45:12
Postat av: Josefine

Tack snälla!



Hallonbladste sägs göra livmodern starkare och ni kan gärna googla hallonbladste + gravid och läsa mer om ni är intresserade =) Man ska inte starta för tidigt i graviditeten då det kan öka sammandragningarna!



Ang fötter så vet jag inte, men en söt barnmorska skrev det härinne på min blogg och jag har hört det fler ggr men tror kanske kanske det är en myt? :)



KRAM PÅ ER!

2009-01-01 @ 13:19:01
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Josefine

Jag ska visa den vita mattan snart =) Har helt glömt bort det! Kram

2009-01-01 @ 13:20:00
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: carro

gott nytt år!! lite så här i efter hand =)

Men en dum fråga, modningsakupunktur?! Va menas med då?

2009-01-01 @ 14:10:10
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/
Postat av: Jennie

Här i sverige rekomenderas man inte att dricka teet förren två veckor innan bf, då det kan ge sådana sammandragningar så det startar förlossningen!

2009-01-01 @ 14:38:52
Postat av: Matilda

Åh, vad spännande att det närmar sig tills lilla personen i magen kommer ut i världen! Hoppas du får en toppentid fram tills dess :) Kram

2009-01-01 @ 14:52:08
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Linda

ja nu e det inte långt kvar till din förlossning.

Jag har 9 veckor kvar - mitt tredje barn.



jag önskar dig lycka till

2009-01-01 @ 23:36:41
URL: http://easytolove.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag drack också hallonbladste när jag väntade dottern. Vet inte ifall det var den som gjorde att förlossningen gick rätt så bra och jag inte kände alla onda "sammandragningar" i livmodern efter förlossningen som folk säger. Men det ska jag dricka även under nästa graviditet, i slutet då förstås ;)

2009-01-01 @ 23:43:17
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag tycker din graviditet har gått super fort. Snart är de dags. Känns som de var igår jag gick in här och såg att ni skulle ha en liten.



När jag var gravid på slutet, proppade jag i mig annanas och annanas glass de stod att de kunde sätta igång allt och i vecka 39+0 ploppade min dotter ut. Kom in till förlossningen öppen 8 cm och sen var de iprincip klart. Det var en drömförlossning rakt igenom.

2009-01-02 @ 14:16:37
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0