E kommer blogga då bebisen kommit!


IDOL


Det perfekta bordet till godiset så man slipper sträcka på sig...
Ps. jag är en bloggaholic och jag är stolt över det!

Tänkte bara meddela att E säger att han ska skriva sitt nästa inlägg då bebis kommit. Hoppas ni tycker det blir kul? Han skrev ju då Elian kom och hans Mamma är Helsesyster och jobbar med samlivskurs ( kurs för nyblivna föräldrar. Inte om blöjor och mat utan om just livet TILLSAMMANS - hon är bäst!) och hon läste upp hans fina text på en av dessa kurserna. E - du är en FAB man som jag ska göra allt för att leva med tills vi släcker och tackar för oss. Usch så sorgligt att tänka på den dagen..Men det gör jag ofta. Då jag ser på Elian, att jag en dag ska lämna honom. Att han vandrar vidare utan mig. Då slits mitt hjärta i tusen bitar och blir varmt av lycka samtidigt. För att han FÅR gå vidare och leva ett långt och lyckligt liv med den han älskar är det som betyder allt för mig. Därför är det så viktigt att leva livet som DU önskar.
För det är du som sen ska se tillbaka på det och kunna se att du mått bra. Man har gjort misstag, dumheter men förhoppningsvis växt, mognat och ÄLSKAT.

Elian och vårt ofödda barn, jag önskar er ALL lycka i livet och jag VET att ni kan gå hur långt som helst.
Drömmar är livsviktiga och målen ni sätter er kan ni nå! Jag kommer älska er femtonmiljoner varv kring universum i all evighet.

//Er sentimentala Mamma som burit er och älskat er ifrån ni var ett litet plus på en sticka.
Jag lever och har levt för er, det är därför jag finns.



Kommentarer
Postat av: Engla

Åh det gör så ont av kärlek ibland. Förstår precis hur du menar. Vackert skrivet.



Kram!

2008-10-10 @ 21:31:42
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: KarolinaN

Nu blev jag helt gråtfärdig här! Fint skrivet! Det är ju faktiskt så man känner för sina skatter, det blir så stort när man sätter ord på det. Jag tänker också ofta på "den dagen" nästan dagligen det kan vara jobbigt men jag hoppas att det gör att man tar tillvara på sina dagar och lever för dagen och nuet. Och inte oroar sig för mycker över det. Livet är dansen och du är dansaren! Kram!

2008-10-10 @ 21:33:44
Postat av: anna

vad fint!! kan du inte länka till det E skrev??

2008-10-10 @ 21:40:05
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sofia S

Kärleken är ibland obeskrivlig! Och kärleken till sitt barn är tio ggr svårare att beskriva! Ibland känner man att man försöker o försöker förklara för sin lilla stjärna hur mkt man älskar dem..och de bara sitter där o leker med sina små grejer och tittar på en o ler, precis som att de förstår men ändå inte. Eller så bara de leker vidare utan att märka att man öppnat munnen. :-) Dessa små liv. Man önskar att alla fick chansen, man ska verkligen inte ta ngt för givet.. jag brukar också tänka sådär ibland, på att man en dag ska lämna dem osv. Men det är jobbiga tankar! Håller tummarna för att den dagen är lååååångt borta.



HOppas ni får en härlig helg tillsammans! Kramar!

2008-10-10 @ 21:43:07
Postat av: Anna-Lena

Härligt att läsa om din starka kärlek! :) vet ju precis vad du menar! ;) Man lever och andas för sina älskade barn!.. Försöker verkligen insupa vart ögonblick, snart är de stora! Visst kommer jag älska dem LIKA mkt men man måste väl släppa teaget, har jag hört... he he... ;)



Ha en skön kväll! Kram

2008-10-10 @ 21:56:11
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Emma

Nu började jag att gråta.. Jag är så glad att du vill dela med dig av ditt och din familjs fina liv. Jag önskar er all lycka i världen och att vi får fortsätta att läsa om det som händer. Det känns som om man känner dig och din familj och det känns underbart. :)

2008-10-10 @ 21:57:45
URL: http://tantis.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh Josefine jag förstår vad du menar. Så otroligt fint skrivet. Livet är någonting vackert som vi ska ta tillvara på och vara rädda om.

2008-10-10 @ 21:59:39
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så fint du skriver Josefine!!! Blir alldeles tårögd här:) Inte nog med att jag tankarna har snurrat ikväll kring en man jag verkligen tycker mycket om, som jag precis börjat dejta, men som jag tyvärr inte vet vart det kommer att leda...så läser jag denna vackra text! Då kommer ju ännu fler tårar:)



Hoppas du har en underbar fredagskväll tillsammans med din fina familj! Själv ligger jag i sängen med urinvägsinfektion och har ont..mindre kul. Men efter regn kommer solsken:)

Massa kramar!!

2008-10-10 @ 22:03:26
Postat av: Liza

Vilka fina tankar du delar med dig av, tack!

Åh va härligt mysigt det ser ut o va hos er ikväll.. själv tog jag o mannen en bio, mys på fredagar! Ha en trevlig helg!

2008-10-10 @ 22:23:21
Postat av: jennie

Tills vi släcker och tackar för oss...

Där kom mina tårar! Tack för en trevlig blogg.

2008-10-10 @ 22:26:23
Postat av: Malin

så sant, så sant! :-)

tänk att man kan älska nån så mycket som man älskar de små trollen?!

helt otroligt! varje dag är ett äventyr när man får följa dem genom deras framsteg och utveckling!

kram å vi hörs!

2008-10-10 @ 23:00:36
URL: http://barnlycka.blogg.se/
Postat av: hannie

tack för all inspiration och för att du får mig och vilja bli den bästa mamman som visst kan visa känslor trots att jag själv så ovan vid det.



det är när jag läser din blogg som jag känner igen känslor jag själv inte kan sätta ord på.



Kram

2008-10-10 @ 23:07:13
URL: http://lillababy.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad vackert skrivet av dig Josefin! Jag minns texten som E skrev efter att Elian kommit till världen. Den texten var otroligt vacker och beskriver hur stort kärlek är! Det går helt enkelt inte att beskriva. Ska bli kul att läsa lite från E efter knodden har kommit. Ser ut som ni har haft en mysig kväll :) kram

2008-10-10 @ 23:17:22
URL: http://www.modeblogg.adnic.com
Postat av: Ninja

Hej! jag tittar in här för att en bloggare beskrev ditt liv som det perfekta livet med alla ingredienser hon ville ha inom en snar framtid.....om det är så önskar jag att ditt liv får fortsätta så i en evighet!!!!1

2008-10-10 @ 23:32:24
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
Postat av: www.jagarintesomdu.blogg.se

Gulligt alltså :)



www.jagarintesomdu.blogg.se

2008-10-10 @ 23:57:29
URL: http://jagarintesomdu.blogg.se/
Postat av: Sandra Palmqvist

Otroligt fint skrivet!

Får mig att längta till den dagen min egen familj utökas med en liten.

Tack för en härligt "real" blogg!

2008-10-11 @ 00:08:50
Postat av: Josefin

va söt du är :)

2008-10-11 @ 00:09:45
URL: http://josefajnlundin.blogg.se/
Postat av: Kari

Nydelig skrevet, av både mamma og pappa. Tusen takk! Etter å ha lest teksten var jeg 20 år og noen måneder tilbake i tid. Å bli mor er så stort og så fantastisk at man er redd hjertet skal sprenges av kjærlighet. -og enda er det plass til mere kjærlighet til flere barn :o) Nå er H 20 og har flyttet hjemmefra og går på universitetet. Alikevel renner hjertet over av kjærlighet når jeg ser ham og tenker på at denne flotte unge mannen er min sønn! Jeg har båret ham under mitt hjerte, og nå bærer jeg ham I mitt hjerte..Og toppen av lykke er når han ringer meg, helt uten grunn, bare for å si "hei" og prater i telefonen i en time. Jeg har lært ham det jeg kan, jeg har lært ham å fly..men visst er det godt når han av og til kommer flyvende hjem :o) Håper dere har hatt en fin kveld, og at dere får en flott helg -klem-

2008-10-11 @ 00:11:56
Postat av: JOANNA

GRATTIS TILL BARNET! Önskar er all lycka!:)

2008-10-11 @ 02:06:39
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Katariina

Sitter här på morgonkvisten med tårar i ögonen, du skriver så tänkvärt och vackert. Har också gravidhormoner i kroppen och minnena efter vår Anton kommer upp på ytan. Barnen är den största gåvan man kan få, så härligt att vänta på en liten bebis!

Ha en mysig helg:)



Kram/Katariina

2008-10-11 @ 05:49:54
URL: http://katariinasliving.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vakre og inspirerende ord. Det å elske et barn er ubeskrivelig, det er det mest fantastiske man kan oppleve. Samtidig gjør det en så sårbar, fordi man alltid vil verne om disse nydelige barna. Takk for at du satte så flotte og ærlige ord på det. Ha en skjønn helg med din fine familie! Katrine

2008-10-11 @ 08:35:29
Postat av: karin

du skrev i ett inlägg om hur elian ska reagera på att bli storebror,haha när vi kom hem med vår andra pojk sa den store då två år,ska den bo här,ja sa jag han är din liiebror,visst e han fin,NEEEEJ,slänga han sa han o sprang upp för trappan,jag blev helt knäckt o började gråta o tänkte det här kommer aldrig att gå,Idag är dom världens bästa kompisar,så vad jag vill säga med detta är att bli inte förskräckt av konstiga reaktioner när ni visar upp guldklimpen första gången,många kramar o lycka till

2008-10-11 @ 08:53:06
Postat av: Anonym

Fint skrivet! Här sitter jag, känslig och i 7:e månaden med tårar i ögonen!

2008-10-11 @ 08:56:59
Postat av: Ida

Ja kärleken till sitt/sina barn är obeskrivlig. Förstår precis hur du känner. Väldigt vackert skrivet var det! Och den där hyllan att ställa godisskålen på saknar jag ;) Kram

2008-10-11 @ 09:33:24
URL: http://www.metrobloggen.se/idus83
Postat av: louise

snygg blogg :)

2008-10-11 @ 10:25:46
URL: http://denperfektaresan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, vad fint skrivet! Fin blogg med. Lycka till med Nr. 2 Kram

2008-10-11 @ 13:34:40
Postat av: miggs

Så himla sött (och roligt!) skrivet och ser fram emot nästa inlägg :-)

Min sambo har gjort en sida i vårt scrapbookalbum till Midas, det är så sött!

2008-10-11 @ 16:23:30
URL: http://miggs-miggs.blogspot.com
Postat av: sus

Jag kom ihåg att jag läste inlägget som E skrev. Jag började läsa din blogg i slutet av graviditeten med Elian och har varit som klistrad sen dess! Du är så vacker och har ett underbart sätt att se på livet och din familj verkar så underbar. Det ska bli jättekul att få läsa vad E skriver igen! Ha en trevlig helg!

2008-10-11 @ 16:44:47
URL: http://edwardd.blogg.se/
Postat av: Jeanette

ÅÅÅ så fint skrivet!

2008-10-11 @ 16:51:46
Postat av: sandra

Så otroligt fint skrivet att jag får tårar i ögonen. Kärlek mellan två männsikor är det vackraste som finns. Men kärlek inom en familj är nog det finaste. All lycka till er och er framtid :)

2008-10-11 @ 18:35:35
URL: http://sajjasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0